    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 23 Oct 2021 09:21:06 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Sterowanie kotłem - AI ;-)
    From: WS <L...@c...pl>

    sobota, 23 października 2021 o 15:23:56 UTC+2 ToMasz napisał(a):

    > Krzywe pogodowe na podstawie prognozy z netu, kilkunastu czujników,
    > ogarnie arduino za 5 usd, ale ja sie pytam po co?
    > żeby sterownik kotła wiedział czy mnie jest ciepło czy zimno, musiałbym
    > nosić czujnik temperatury w... dupie?
    > 40 minut po mnie (dalej mi jest zimno), wchodzi żona do mieszkania i
    > pyta co tu tak gorąco?
    > Nie rozumiem po co inwestować w sterowanie, które czy kosztuje 10 czy
    > 1000zł robi robotę albo perfekcyjnie, albo w 99% perfekcyjnie, ale to co
    > dla maszyny jest perfekcją, dla mnie nie jest.

    E... dyrdymały wypisujesz :(
    1. O ile pamiętam masz mieszkanie w budynku wielorodzinnym, a tam ogrzewanie ma
    prosto... grzeją wokół, w sumie dogrzewa toto kilka stopni max...
    Sam mam mieszkanie w bloku i kolejny raz dostałem rozliczenie ciepła typu zużycie
    zero, bo jest za gorąco i jedyne, co robię w kwestii grzania to otwieram okna, żeby
    zmniejszyć temperaturę... ;)

    2. Ma też chałupę na wsi i tu pogodówka jest idealna. Raczej nie zapewnia lepszego
    komfortu, tylko oszczędnośc kotła i gazu. Jak ustawie ręcznie 70 stopni w obiegu to
    tez zagrzeje, tylko przy dodatnich temp. na zewnątrz (niskie zapotrzebowanie na
    ciepło) kocioł będzie grzał po kilkanaście minut (taktował) i ma wtedy mniejszą
    sprawność. Jak ustawię 50, to przy mrozach nie będzie w stanie dogrzać... Więc
    ustawiam "auto" i na podstawie temp. zewnętrznej (i różnicy do ustawioionej temp...)
    sam sobie dobiera temp. w obiegu. Im niższa, tym lepiej, ale moc kaloryferów przy tej
    temp. musi pokryć starty ciepła, bo inaczej temp w domu spadnie. Pewnie można to
    robić ręcznie (mam opcje 50 70 90), ale mi się nie chce... ;)
    Domyślam się, że bez czujnika pogodowego też się da... jeśli sterownik "widzi", że
    zbyt wolno rośnie temp. w pomieszczeniu to zwiększy temp. w instalacji..., ale
    ręcznie to by mi się nie chciało, a czasem nie ma mnie na wsi (siedzę w Krk) i wtedy
    musi samo sobie radzić, nie będę sprawdzał temp na wsi i zdalnie zmieniał ręcznie ;)