    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Stihl zdziercy?
    Date: Thu, 26 May 2016 20:29:50 +0200

    > Ale jak sie skroci raz i bedzie to kosztowalo zebatke a zyska sie dodatkowo z 70%
    zywotnosci lancucha za sto dwadziescia zlotych to wedlug mnie warto.

    Nie mowie nie. Kwestia ile trzeba skrocic i w jakim ogolnym stanie jest
    lancuch. Jezeli zrobil sie ze tak powiem flakowaty (po uniesieniu plasko
    do gory za jeden koniec) to jest to zwyczajnie zlom, ktory moze zrobic
    krzywde, bo zerwie sie na bank. Jezeli nie jest jak flak, ale zabek na
    dole w okolicy nita w czesci slizgajacej sie po prowadnicy wyglada na
    zuzyty i cienki to tez jest zlom, bo zerwie sie na bank. Ogolnie
    trzymajmy sie zasady, ze lancuchow nie powinno sie skracac, bo
    rozciagniety lancuch ma juz cechy zuzycia. I nie chodzi tu tylko o
    trwalosc calego ukladu tnacego. Trzeba miec swiadomosc, ze lancuch kreci
    sie z predkoscia ok. 13 000 obr./min.

    Pozdro.. TK