  • Data: 2018-04-12 23:54:46
    Temat: Re: Straty ciepła przez nieocieplone ściany szczytowe
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 12:04:15 UTC-5 użytkownik cyceron napisał:

    > Tak sobie na szybko przeliczyłem, zakładając lambdę pianki na poziomie
    > 0,04 W/mK to dla 2cm warstwy i 6m^2 powierzchni - mam 12W/K strat. Ok,
    > może realnie wyjdzie trochę mniej bo gdzieniegdzie jest 4cm.
    >
    > Z cieplowlasciwe.pl mam: Przeciętny sezon grzewczy w tym miejscu trwa
    > ok. 166 dni, ze średnią temperaturą 1,64°C. Czyli licząc przeciętnie
    > 20st róznicy temperatur mam 240W strat. Wychodzi ok. 950 kWh/rok.
    > Czyli jakieś 200zł/rok dla gazu po 20gr. W dupę.
    >
    > Nie machnąłem się w obliczeniach? Ciepłowłaściwe szacuje mi budynek na
> [...]
    Tak by bylo jakby te pianke owiewalo powietrze z pomieszczenia. W praktyce tam bedzie
    jeszcze beton, poroterm, rygips czyli wyjdzie mniej.

    Ale te 200pln to maks jaki mozna zalozyc jako strate. Jesli przyciecie/skucie tych
    szczytow kosztowalo by do 1000pln to mozna zalozyc ze warto sie w to babrac. Jak
    drozej, olac.

    Ale mysle ze kupujac ze 2-3 tarcze diamentowe i przycinajac te szczyty mozna to
    samodzielnie zrobic w 2-4 dni.