  • 1. Data: 2018-04-11 20:38:46
    Temat: Straty ciepła przez nieocieplone ściany szczytowe
    Od: cyceron <t...@b...goaway>

    Jest sobie dom w stanie surowym zamkniętym, bez ocieplonych szczytów.
    Dach ma pełne deskowanie + papa + dachówka, ściany szczytowe z
    porothermu, zakończone od góry betonem (zbrojonym, nie wiem po kiego
    grzyba...). Ściany (dwie :) ) mają 9m, grubość 25cm, kąt dachu 40st.
    Pomiędzy ścianą a deskowaniem jest od 2 do 4 cm przerwy, zależy w którym
    miejscu.

    I teraz tak - planowałem "uratować" to pianką, czyli ściana szczytowa
    miałaby izolację 2cm pianki + 2.5cm deski. Zastanawiam się, jakie są
    straty ciepła w takim przypadku w porównaniu do dobrze zrobionych
    szczytów (20-30 cm izolacji styro/wełna). Na szybko licząc powierzchnia
    ścian szczytowych od góry to 2 x 12m x 0.25m = 6m^2, czyli sporo, ale
    nie mam doświadczenia w przeliczaniu ucieczki ciepła na złotówki, więc
    byłbym wdzięczny w rzuceniu jakimś szacunkiem. Załóżmy ogrzewanie gazowe
    kondensacyjne (gaz z rury).

    Mało przyjemną alternatywą jest kucie tego betonu, niestety musiałbym to
    robić od zewnątrz, bo od wewnątrz zaraz przy ścianie szczytowej są
    krokwie, więc nie ma dostępu żeby z młotem dojść.

    Z góry dzięki,
    C.

  • 2. Data: 2018-04-11 21:26:53
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
    > Jest sobie dom w stanie surowym zamkniętym, bez ocieplonych szczytów.
    Może nic nie pomogę, ale musisz dołożyć informacji:
    Dom jest w stanie surowym zamkniętym.Czyli ściany nie mają jeszcze izolacji
    termicznej ( styropianu, po ludzku mówiąc).Napisz, czy i jak zamierzasz ocieplić
    ściany.A przy okazji ociepli się szczyty.
    Powiedzialeś, że szczyty nie mają izolacji, a dalej piszesz o dachu.Powiedz najpierw
    jaki tam jest strop i co zamierzasz robić na strychu.
    Pomoże to bardziej zrozumieć. o co chodzi.
    Pozdro.abomito

  • 3. Data: 2018-04-11 22:34:57
    Od: cyceron <t...@b...goaway>

    On 11.04.2018 21:26, abomito wrote:
> [...]
    najpierw jaki tam jest strop i co zamierzasz robić na strychu.
    > Pomoże to bardziej zrozumieć. o co chodzi.

    Ah no tak. Nie podałem najważniejszego. Poddasze użytkowe. Strop
    monolityczny.

    Co do izolacji, pod dach (pod deskowanie) w planach jest niecałe 30cm,
    pewnie wełna. Ocieplenie ścian zew. 15-20cm styropianu.

    C.

  • 4. Data: 2018-04-11 22:57:18
    Od: l...@g...com

    Złotówki to jedno, przemarzanie i grzyb to drugie.

  • 5. Data: 2018-04-12 07:55:46
    Od: abomito <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Co do izolacji, pod dach (pod deskowanie) w planach jest niecałe 30cm,
    > pewnie wełna. Ocieplenie ścian zew. 15-20cm styropianu.
    No to spoko.Kiki kiedyś pisał o tym, że tak się zdarza.Po prostu podczas budowy
    nikt nie zawraca sobie głowy izolacją.Sądzę, że musisz się z tym pogodzić,
    przyzwyczaić.Cokolwiek byś nie zrobił, koszty będą wyższe niż
    zyski.Przemarzaniem w tym miejscu bym się nie przejmował.Jet jeszcze opcja,
    że mogą to robić ludzie od izolacji za dodatkową opłatę, ale warto by ich
    wtedy popilnować...
    Natomiast jeśli nie masz na stropie wylewek, warto by położyć nań ze 3 cm
    styropianu. Nawet tak, żeby wylewka nie dotykała ściany.
    Zlikwiduje się sporo dżwięków.
    pozdro.abomito.

  • 6. Data: 2018-04-12 18:07:14
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 11.04.2018 20:38, cyceron wrote:

    > I teraz tak - planowałem "uratować" to pianką, czyli ściana szczytowa
    > miałaby izolację 2cm pianki + 2.5cm deski.

    Ja 10 lat temu myślałem, że wstrzyknięcie pianki pomoże. Nic nie
    pomogło. Skończyło się na odpiłowaniu 20-30cm

  • 7. Data: 2018-04-12 19:04:13
    Od: cyceron <t...@b...goaway>

    On 12.04.2018 07:55, abomito wrote:

> [...]
    > że mogą to robić ludzie od izolacji za dodatkową opłatę, ale warto by ich

    Tak sobie na szybko przeliczyłem, zakładając lambdę pianki na poziomie
    0,04 W/mK to dla 2cm warstwy i 6m^2 powierzchni - mam 12W/K strat. Ok,
    może realnie wyjdzie trochę mniej bo gdzieniegdzie jest 4cm.

    Z cieplowlasciwe.pl mam: Przeciętny sezon grzewczy w tym miejscu trwa
    ok. 166 dni, ze średnią temperaturą 1,64°C. Czyli licząc przeciętnie
    20st róznicy temperatur mam 240W strat. Wychodzi ok. 950 kWh/rok.
    Czyli jakieś 200zł/rok dla gazu po 20gr. W dupę.

    Nie machnąłem się w obliczeniach? Ciepłowłaściwe szacuje mi budynek na
    niecałe 3 kW, wychodzi że szczyty ocieplone 2cm warstwą pianki biorą
    prawie 10% mocy grzewczej... aż wierzyć się nie chce.

    C.

  • 8. Data: 2018-04-12 20:35:18
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Ja 10 lat temu myślałem, że wstrzyknięcie pianki pomoże. Nic nie
    > pomogło. Skończyło się na odpiłowaniu 20-30cm

    Bo można tak zrobić.Na tam krokwę- niechby 17 cm.A izolacji ma być 30 cm.Więc
    nacina się bosikiem z diamentówką jakieś 20-25 cm stropu.Tak żeby łaty miały
    się czego trzymać.Następnie ( post o wiertarkach) w powstałej brużdzie wierci
    się często otwory na przewylot. Potem meselkiem skuwa sie gruz na zewnątrz.
    A potem ze szwagrem i długą drabiną wtyka się w szczelinę-do krokwy- co pan
    dziedzic sobie winszuje: styropian na piance, czy twardą wełna - też na
    piance.Goście od ocieplenia wykończą.
    Tylko- jeśli gościowi dach poleci,bo dziurę zrobił, a zatkać zapomniał, to
    ja takich rad nie dawałem!
    Pozdro.abomito.

  • 9. Data: 2018-04-12 20:43:36
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > niecałe 3 kW, wychodzi że szczyty ocieplone 2cm warstwą pianki biorą
    > prawie 10% mocy grzewczej... aż wierzyć się nie chce.
    To sprawdż jeszcze raz. Nie całe szczyty chyba masz ocieplone tymi 2 cm,
    tylko mur niechby 24 cm i gdzieś 2x po15 m- taki szczyt szczytu.No i trochę
    przejdzie na poziomie stropu nad strychem.Jak jest.Ale tego nie unikniesz.
    A z czego ta chałupa?

  • 10. Data: 2018-04-12 23:54:46
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 12:04:15 UTC-5 użytkownik cyceron napisał:

> [...]
    > niecałe 3 kW, wychodzi że szczyty ocieplone 2cm warstwą pianki biorą
    > prawie 10% mocy grzewczej... aż wierzyć się nie chce.

    Tak by bylo jakby te pianke owiewalo powietrze z pomieszczenia. W praktyce tam bedzie
    jeszcze beton, poroterm, rygips czyli wyjdzie mniej.

    Ale te 200pln to maks jaki mozna zalozyc jako strate. Jesli przyciecie/skucie tych
    szczytow kosztowalo by do 1000pln to mozna zalozyc ze warto sie w to babrac. Jak
    drozej, olac.

    Ale mysle ze kupujac ze 2-3 tarcze diamentowe i przycinajac te szczyty mozna to
    samodzielnie zrobic w 2-4 dni.