  • 1. Data: 2018-04-11 17:38:47
    Temat: Studnia rurowa wogrodzie
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    Zastanawiam się nad wykopaniem studni rurowej z rur PCV w ogrodzie, taka
    studnia ma sens tylko gdy woda znajduje się do 10m głębokości, głębiej
    dostępnych rur raczej się nie opłaca.
    Poziom wody w mojej studni kręgowej jest na głębokości 15m. Czy jest szansa
    że w ogrodzie w takiej rurze fi160mm ten poziom wody, jakimś cudem, będzie
    na poziomie do 10m? Pobawił bym się w kopanie takiej studni dla zabawy, ale
    coś czuję że to w moim przypadku nie ma sensu, mam rację?
    Czy są jakieś triki, żeby woda z takiej studni wydobywała się bez pomocy
    pompy?

  • 2. Data: 2018-04-11 19:04:32
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jasne ze jest sposob. Sloik po ogorkach na sznurku.

  • 3. Data: 2018-04-11 21:01:39
    Temat: Re: Studnia rurowa wogrodzie
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Jasne ze jest sposob. Sloik po ogorkach na sznurku.
    yeblem.
    post roku!

  • 4. Data: 2018-04-11 21:33:27
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 21:01:42 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
    > yeblem.
    > post roku!

    A masz lepszy , budżetowy sposób?Bo rura ma 160 mm średnicy, więc stosowniejsze
    będą puszki po groszku.

  • 5. Data: 2018-04-11 21:45:55
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu środa, 11 kwietnia 2018 18:37:54 UTC+2 użytkownik Bob Budowniczy napisał:
    > Zastanawiam się nad wykopaniem studni rurowej z rur PCV w ogrodzie, taka
    > studnia ma sens tylko gdy woda znajduje się do 10m głębokości, głębiej
    > dostępnych rur raczej się nie opłaca.

    Opłaca się.Wszystko zależy, jak bardzo woda jest potrzebna.Granicą jest
    glębokość 30 merów.Poniżej też się da, ale potrzebne pozwolenie, projekt,
    szafa z papierami.Ale się da.
> [...]
    > na poziomie do 10m? Pobawił bym się w kopanie takiej studni dla zabawy, ale
    > coś czuję że to w moim przypadku nie ma sensu, mam rację?
    Odnoszę wrażenie, że masz całkowitą rację.Poza tym- kiedyś kopano tej
    głębokości studnie, ale teraz wyłącznie się wierci.Czasu szkoda.
    > Czy są jakieś triki, żeby woda z takiej studni wydobywała się bez pomocy
    > pompy?
    Za krótko byłem hydraulikiem, więc nie znam.Tak jak Zenek pisał , wiaderko w tę
    rułę nie wejdzie.
    Pozdro.abomito

  • 6. Data: 2018-04-11 22:58:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Da sie i wiadrem. Trzeba obok rury klatke schodowa zrobic. Przy koncu rury zawor
    wkrecony w rure.

  • 7. Data: 2018-04-12 01:03:40
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.04.2018 17:38, Bob Budowniczy pisze:

    > Czy są jakieś triki, żeby woda z takiej studni wydobywała się bez pomocy pompy?

    Znaleźć miejsce, gdzie będzie niżej, niż poziom wody w studni, a jak nie ma
    takiego naturalnego, to wykopać dół o odpowiedniej głębokości. Potem do
    studni szlauch, drugi koniec do dołu, zrobić głęboki wydech, zassać szlauch
    i woda sama będzie lecieć.

  • 8. Data: 2018-04-12 02:55:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez dodatkowych srodkow technicznych puszka bedzie gorsza. On chce wydobywac wode a
    nie moczyc puszke.

  • 9. Data: 2018-04-12 12:48:49
    Od: Andrzej S <a...@e...pl>

    W dniu 2018-04-11 17:38, Bob Budowniczy pisze:
    > Zastanawiam się nad wykopaniem studni rurowej z rur PCV w ogrodzie, taka
    > studnia ma sens tylko gdy woda znajduje się do 10m głębokości, głębiej
    > dostępnych rur raczej się nie opłaca.

    Potrzebujesz wakacji i "wiertnicy ręcznej" (wpisz w Allegro).

    Wiercenie to drobiazg, choc w kamienistym gruncie potrafi
    doprowadzic do łez. Diabeł tkwi w szczegółach, a najboleśniejsze
    będzie osuwanie się błota i koniecznosc stosowania rur
    osłonowych, gdy znajdziejsz się w warstwie mokrej. Zazwyczaj
    amator nie da rady wyjąć tej osłony i jest problem, bo
    zaoslonowany otwór bierze wodę tylko denkiem ...

    Jest duzo niespodzianek i technik, bogaty material na yuotube.
    Zapomnij, ze woda wyleci sama. Srednica musi byc taka, aby
    znalazła się pompa głębinowa.

    Czyli trzeba spróbować
    --
    A S

  • 10. Data: 2018-04-12 18:09:34
    Od: "Bob Budowniczy" <P...@x...wp.pl>

    > Opłaca się.Wszystko zależy, jak bardzo woda jest potrzebna.Granicą
    > jest glębokość 30 merów.Poniżej też się da, ale potrzebne pozwolenie,
    > projekt, szafa z papierami.Ale się da.

    To napisz, jak wygląda zrobienie takiej studni na 15m?

    > Za krótko byłem hydraulikiem, więc nie znam.Tak jak Zenek pisał ,
    > wiaderko w tę rułę nie wejdzie.Pozdro.abomito

    Myślałem że jak będzie cienka rurka w gróbszej rurce, to na zasadzie róznicy
    średnic tłoków, powstanie różnica ciśnień w rurach, ale chyba coś mi nie
    tutaj dzwoni:)