  • 11. Data: 2011-06-03 05:30:05
    Temat: Re: Studnia hydrofor \ 12m
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:is87o8$icg$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > wczoraj wykopaliśmy studnie i woda była na 12 metrach dopiero

    Czy na głebokości 12m masz lustro wody, czy dno studni? Bo to zasadnicza
    różnica jest. Jeśli na 12m zaczyna ci się woda, a studnia jest średnicy
    32mm, to cóż, jedyne, co tu można powiedzieć, to że utopiłeś w ziemi trochę
    kasy. Z tą studnią nie zrobisz nic, żadną pompą.

    J.

  • 12. Data: 2011-06-03 06:18:26
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.06.2011 18:06, s_13 pisze:

    > o widzisz, a ja mam wodę na 11m i jakoś próżni nie widzę, z kranu leci
    > normalna mokra woda... :-)

    To nie masz na 11m tylko wyżej.

    Albo wiercący ciebie oszukał, albo przebił się przez jakąś warstwę
    nieprzepuszczalną, która trzymała w tym miejscu wodę niżej, niż w innym
    rejonie tego zbiornika zaskórnego (patrz: naczynia połączone).

  • 13. Data: 2011-06-03 07:22:26
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-06-02 18:06, s_13 pisze:

    > o widzisz, a ja mam wodę na 11m i jakoś próżni nie widzę, z kranu leci
    > normalna mokra woda... :-)

    Niestety, to niemozliwe. Zmierz porzadnie dystans od lustra wody
    do pompy.
    --
    A S

  • 14. Data: 2011-06-03 08:18:40
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 02-06-2011 o 21:48:50 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał(a):

> [...]
    ebinowa-brzesko-i1631919081.html

    > Witam, mam identyczną pompę i mimo że woda jest 2m pod powierzchnią
    > gleby, pompa ledwo wyciąga 4 bary. Również wydajność pozostawia wiele do
    > życzenia - z deklarowanych 60l/min. Myślę że uzyskuję ok. 40 (sądząc po
    > zraszaczach).
    Poszukaj sobie charakterystyki pomp (podobnych do twojej) to zobaczysz
    że producent podaje 60l dla optymalnej pracy pompy czyli ssanie ~0m i
    tłoczenie
    ~0m :) wszystko co niżej i wyżej powoduje gwałtowny spadek wydajności
    pompy,
    np cisnienie maxymalne jest podawane dla wydajności ~0L/min :)
    Tak że twoje 40l/min jest całkiem dobrym wynikiem.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 15. Data: 2011-06-03 10:38:40
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    > Witam,
    > wczoraj wykopaliśmy studnie i woda była na 12 metrach dopiero ( 3 metry
    > iłu a dopiero pod nim woda ) miałem hydrofor 650W ,ale niestety nie dał
    > rady tyle podciągnąć, rura w dół fi 32 mm i tu moje pytanie
    >
    > Jaki hydrofor by dał spokojnie rade podciągać wode z 12 metrów ?
    > Jaką firme możecie poelcić ? jakiej mocy i na co zwracać uwage przy kupnie
    > hydroforu ?

    Wiele lat temu dokładnie opisywałem to w kolejnych Muratorach
    Nie jest ważne na jakiej głębokości jest warstwa wodonośna - ważne jest
    jakie ma ciśnienie czyli na jakim poziomie od powierzchni ustabilizuje się
    jej poziom w studni.
    Pompa z wałem poziomym czerpie wodę od poziomu około 7 m /nowa czasami
    weźmie z 8 i koniec/ ale jest kilka wyjść:
    1. przystawka zwana dyszą głębokiego ssania i ta sama pompa z wałem poziomym
    weźmie nawet z około 20 m - opisy w Muratorach lub sprzedawanych na Allegro
    książkach "Woda w zagrodzie " "Radiestezja w budownictwie"
    2. opuszczenie w studni kręgowej lub w szybiku obok pompy z wałem poziomym
    tak aby zachować te 7 m od pompy do wody /lepiej 4-5m/
    3. przejść na pompę z wałem pionowym i wtedy jedynie trzeba ja zabezpieczyć
    aby nie pracowała na sucho i nie brała smieci z dna
    SJS

  • 16. Data: 2011-06-03 14:47:12
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Woda pojawiła sie na jakiś 9-10 po przebiciu warstwy iłu do tego poszły
    2 matry w które wszedł 2 metrowy filtr.

    Czy opuszczenie injektora takiego jak w tej pompie
    http://www.ceneo.pl/9845419s (ogólnie chodzi i tą pompe )

    spełni takie zadanie ? Z tego ci piszą wspomaga to ssanie nawet do ok 23m.

  • 17. Data: 2011-06-03 20:27:32
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik SJS napisał:

> [...]
    > poziomym weźmie nawet z około 20 m - opisy w Muratorach lub
    > sprzedawanych na Allegro książkach "Woda w zagrodzie " "Radiestezja w

    Ale na spuszczenie inżektora to trzeba trochę Srednicy - przy 32 mm
    będzie ciężko. Dodatkowo część wody tłoczonej przez pompę wraca do
    studni - co niestety zmniejsza ogólną wydajność. Na dokładkę żeby układ
    zastartował to pompie na początek trzeba dać trochę wody do wtłoczenia
    do studni.
    > 2. opuszczenie w studni kręgowej lub w szybiku obok pompy z wałem
    > poziomym tak aby zachować te 7 m od pompy do wody /lepiej 4-5m/

    Przy 12 m do lustra wody zaczynają się z tego robić roboty górnicze...

    > 3. przejść na pompę z wałem pionowym i wtedy jedynie trzeba ja
    > zabezpieczyć aby nie pracowała na sucho i nie brała smieci z dna

    Jak na inżektor za ciasno to gdzie zmieścisz pomp głębinową?
    Może głębinową pompę wyporową z napędem cięgłowym (kiwak, jak w starych
    bezciśnieniowych szybach naftowych)?

    --
    Darek

  • 18. Data: 2011-06-03 21:19:34
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Tak, przy czym zwykłą pompę też można przystosować
    SJS

  • 19. Data: 2011-06-03 22:50:37
    Od: ark_fx <a...@g...pl>

    Możesz napisać coś bardziej o tym przystosowaniu zwykłej pompy ?
    Nie ukrywam że w sumie ta studnia mnie wyniosła 1500zł. i nie chciał bym
    tego wyrzucić " do studni" a ta popa z "injektorem" cokolwiek to jest
    daje możliwość uzytkowania tego co jest tylko nie wiem czy ten injektor
    wejdzie w rure 32mm ?

  • 20. Data: 2011-06-04 07:03:40
    Od: "SJS" <s...@o...eu>

    Użytkownik "ark_fx" <a...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > tego wyrzucić " do studni" a ta popa z "injektorem" cokolwiek to jest daje
    > możliwość uzytkowania tego co jest tylko nie wiem czy ten injektor
    Niestety, nie doczytałem tej średnicy rury
    Minimum to jednak 4 cale aby włożyć injektor /podnośnik wodny/
    Podnośnika powietrznego tez tam nie da rady zastosować /Mamut/
    SJS