    From: Kazimierz Debski <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Styropian na ściany - czy warto to robić?
    Date: Sat, 23 Oct 2010 21:50:29 +0200

    > Primo:
    > Policzyc. Uzyc do tego celu kisan OZC. Przynajmniej zgrubnie wpisac
    > dane i zobaczyc jak sie zmieni sytuacja przy ociepleniu i bez. Wyjdzie
    > roznica w % i to sobie do tego twojego wegla odniesiesz.

    Już kiedyś za ten program się zabrałem ale szczegóły mnie przerosły i
    odpuściłem, raczej z braku czasu. Idzie zima - może wrócę.

    > Jak masz dobrze zbudowany dom to rzeczywiscie moze sie nie oplacac.
    Dom jest zbudowany z 12 cm cegły pełnej od zewnątrz i 24 cm gazobetonu
    od wewnątrz. Ale odkryłem kilka miejsc, że jest tylko cegła.
    niestety, na 2 kondygnacjach na pewno nie ma pustki powietrznej.
    Prawdopodobnie jest na trzeciej kondygnacji ale to się okaże, jak tam
    zacznę poważniejszy remont.
    Otynkowany jeszcze nie jest. Murarze mówią, że najlepiej to tylko zwykły
    tynk, bo pozakleja resztę dziur i nic więcej nie robić.

    > Za to jesli masz nieocieplony strop to _bardzo_ sie oplaca go
    > ocieplic.
    Właśnie nie miałem ocieplonego i 2 lata temu zimą było zimno na piętrze.
    Następnej zimy wysprzątałem strych i rozłożyłem 5 cm styropianu który
    przykryłem folią budowlaną. Wtedy było już tak samo, jak na parterze.
    Teraz mam 9 - 17 cm styro (krzywy strop) i jest za ciepło. Zakręciłem 2
    z 4 grzejników.

    > Za te 2-3kzl samodzielnie uzyskasz tyle co za ocieplenie
    > wszystkich scian.
    I właśnie coś mi podpowiada, że tymi ocieplonymi ścianami, to już
    niewiele zyskam.

    Kazek