  • Data: 2018-03-07 20:35:52
    Temat: Re: Szambo betonowe czy z tworzywa
    Od: abomito <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    > z tego co wiem są dwa rodzaje tych szamb z tworzyw sztucznych.
    > robione z polietylenu i z włókna szklanego.
    > Niby te z PE pękają a z włókna sa tak wytrzymale, ze można po tym ciężkimi
    > samochodami jeździć, nawet jak nie sa głęboko wkopane.

    Natomiast w obu wypadkach jest kłopot w wypadku wysokiego poziomu wody
    gruntowej.Jeżeli masz pusty zbiornik szamba (niech ma 5ooo litrów), to jego
    wyporność wynosi te 5000 minus waga własna plus ziemia które jest na wierzchu.
    I wystarczy, że wyporność będzie tylko trochę wyższa, a zbiornik zacznie
    wypływać.Są stosowne filmy.Dlatego zakopuje się tylko pełne zbiorniki a dobrą
    praktyką jest dawanie przynajmniej grubego chudziaka na wierzchu.Ale o pełnym
    zabetonowywaniu też słyszałem.
    A czy to przypadkiem nie obowiązek na niektórych wypadkach?
    Pozdro.abomito