  • 21. Data: 2010-04-01 18:40:12
    Temat: Re: Szkieletowy czy tradycyjny?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hp2kgg$8pq$1@node1.news.atman.pl...
    > Górna półka nie leci.
    >
    > A jeśli leci, to przestaje być górną półką. Przykłady: gres z górnej półki
    > to 300zł/m^2,

    Ale można kupić tak samo dobry gres ponizej 100zł/mkw.
    >okna (drewniane, nie ma okien PCV z górnej półki) od
    > 50tys. (górna półka to raczej łuki i wymyślne formaty, więc raczej
    > 100tys.). Czego się nie dotkniesz na górnej półce to MUSI kosztować.

    Jeśli ktoś zakłada że tylko bardzo drogie rzeczy są dobre, funkcjonalne itp
    a reszta to kicz to zgoda.
    Np meble kuchenne w renomowanym salonie kosztują kilkadziesiąt a nawet
    kilkaset tysięcy.

    Średnio uzdolniony stolarz zrobi dokładnie takie same meble z tych samych
    materialow 10 azy taniej.
    Itp

    > Nie wiem, jak chcesz oszczędzić. Chyba, że na rzeczach, których nie widać
    > (np. mniej styropianu, wełny) ale to raczej głupie oszczędności.
    przede wszystkim na robociźnie która staniała no i na materiałach- znacznie
    łatwiej teraz uzyskac upusty itp

    > I ekipy z górnej półki też nie tanieją.

    Tanieją.
    A zeszta co znaczy ekipa z górnej półki?

    Kris

  • 22. Data: 2010-04-01 18:49:08
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Jeśli ktoś zakłada że tylko bardzo drogie rzeczy są dobre, funkcjonalne
    > itp a reszta to kicz to zgoda.
    > Np meble kuchenne w renomowanym salonie kosztują kilkadziesiąt a nawet
    > kilkaset tysięcy.

    Ty znowu tego nie łapiesz. Dlaczego ludzie nie chcą kupować Maybacha? Bo to
    taki twój gres za 100 zł/m2. Jak ktos mówi o luksusie to kupuje Rollsa. I
    cena ma tutaj drugorzędne znaczenie.

  • 23. Data: 2010-04-01 18:51:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 1 Kwi, 20:33, "Boombastic" <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Które dziwnym trafem wychodzą głównie w kanadyjczykach.

    Ale może to faktycznie prawda, że dom murowany każdy może postawić :]
    Pamiętam za młodu u rodziny pod wschodnią granicą spędzałem wakacje,
    przy okazji służąc jako starszy taczkowy i mały-podaj-wapno.
    "Mistrzowie" budujący ten dom byli wzięci z łapanki, takiej kolorowej
    zbieraniny nigdy wcześniej ani później nie widziałem :P Mimo to dom
    stoi, nie jest specjalnie energożerny i nie jest również przesadnie
    brzydki.
    Jednakowoż, śmiem przypuszczać, iż gdyby tę ekipę zatrudnić do budowy
    szkieletowca, skończyłoby się nieszczęściem :P

    Pzdr.
    L.

  • 24. Data: 2010-04-01 19:03:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    wiadomości > Ty znowu tego nie łapiesz. Dlaczego ludzie nie chcą kupować
    Maybacha? Bo to
    > taki twój gres za 100 zł/m2. Jak ktos mówi o luksusie to kupuje Rollsa. I
    > cena ma tutaj drugorzędne znaczenie.

    Łapie, łapię. tylko ty piszesz o jakiś snobach którzy stanowia pewnie promil
    populacji.
    Wiekszość ludzi jednak postepuje logicznie i kieruje sie zasadami zdrowego
    rozsądku
    Np widziałem kiedys włacznik do swiatla za 2000zl, albo drzwi wejściowe za
    125tys
    Zerknij np tu:
    9069&change_view=1&order=pd&change_view=1
    Czy to górna pólka?. czy to kupuja "normalni" ludzie/

    Kris

  • 25. Data: 2010-04-01 19:15:19
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    IMHO zrób:
    - parterowy murowany z ciezkiej, nieporowatej ceramiki (MAX)
    - z tynkami cementowo-wapiennymi
    - z chudziakiem i podloga z desek na legarach na tym ( z wyjatkiem lazienki)
    - bez stropu, z podsufitka z drewnianej boazerii

    Czyli maksymalne ciecie po kosztach na czas traktowania domku jako letniskowy. Gdy
    zapragniesz w nim mieszkac zima zrobisz:

    - docieplenie i tynk
    - wylewki z ociepleniem i wykonczeniem
    - gladzie gipsowe na tym tynku
    - sufit wykonczysz plytami g-k traktujac podsufitke jako stelaz
    - deski z podlogi wykorzystasz jako podloge stryszku.

  • 26. Data: 2010-04-01 19:16:50
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    A okna okleinowane z szybami i okuciami antywłamaniowymi z dodatkowymi
    szybami dźwiękochłonnymi i o obniżonej emisyjności, mechanizmami
    samoczynnego otwierania i zamykania, wykonane na wysokiej jakości, sztywnych
    6-komorowych profilach.
    Chyba nie powiesz, że będzie to okno tej samej jakości i w tej samej cenie
    co zwykłe, białe plastiki na najtańszych profilach 3-komorowych bez okuć i
    szyb antywłamaniowych.

    > Jeśli ktoś zakłada że tylko bardzo drogie rzeczy są dobre, funkcjonalne
    > itp a reszta to kicz to zgoda.
    > Np meble kuchenne w renomowanym salonie kosztują kilkadziesiąt a nawet
    > kilkaset tysięcy.

    Przjeżdżajac obok sklepu firmowego z meblami o okolicach Opola, razem z żoną
    wpadliśmy w zachwyt, bo oto nareszcie meble, które nam się podobają. Drogie
    jak cholera, ale już zaczęliśmy wybierać dla siebie. Euforia jednak trwała
    krótko, bo środek szuflad wykonany był najprawdopodobniej ze zwykłej,
    cienkiej płyty pilśniowej oklejony tanią okleiną papierową. Na zewnątrz
    pełne drewno i porzadne prawdziwe okleiny drewniane, a za zasłoną dobrej
    jakości materiałów dziadostwo, którego nawet do tej pory nie spotkałem w
    najtańszych meblach.

  • 27. Data: 2010-04-01 19:21:25
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]

    Jednakowoż, śmiem przypuszczać, iż gdyby tę ekipę zatrudnić do budowy
    szkieletowca, skończyłoby się nieszczęściem :P

    i tu masz 100% racji
    ja robie ciut nie typowe kanadyjczyki bo z elementow (cos jak dawna wielka
    plyta) ale jak roznica przekatnych elementow przekracza 2 mm to na produkcji
    maja po premi...
    tu sie liczy diabelska precyzja, jak jest na tip top to jest jak w bajce
    (mowisz, masz... dom w 3 miesiace)
    i stoja takie domy, na Islandii nawet trzesienia na poziomie 4 stopni im nie
    zaszkodzily wiec nie wspominajmy o polskich "tronadach" czy innych
    czynnikach wplywajacych na prace konstrukcji...

    --
    -
    pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-04-01 19:27:34
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    wiadomości news:hp2out$h2o$1@news.onet.pl...

    > Ty wiesz na pewno lepiej.

    > Na pewno nie pracuje tak samo, bo nie może.

    > Które dziwnym trafem wychodzą głównie w kanadyjczykach.

    ja tam nikogo nie namawiam
    robie te domy od `88 roku
    technologie zmieniam (ulepszam) raz dwa razy do roku
    ciagle cos nowego da sie zastosowac
    poczytaj odpowiedz na post lisciastego
    to nie sa domy do wykonania przez ludzi z lapanki
    tu potrzeba kumatych i zmyslnych
    tradycje postawisz kazdym lepiej lub gorzej (mowie o stanie surowym
    otwartym) a szkielet musi byc od poczatku do konca na tip top.

    --
    -
    pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-04-01 19:28:15
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Thu, 1 Apr 2010 20:40:12 +0200, Kris napisał(a):

    > Np meble kuchenne w renomowanym salonie kosztują kilkadziesiąt a nawet
    > kilkaset tysięcy.
    >
    > Średnio uzdolniony stolarz zrobi dokładnie takie same meble z tych samych
    > materialow 10 azy taniej.

    Nie, nie zrobi. Nawet, jeśli salon jest "ęą" i przywala marże od czapy, to
    uczciwy i rzetelny stolarz nie zrobi tego za 1/10 ceny. Może zrobi za 3/4
    jak się uda.

    > Tanieją.
    > A zeszta co znaczy ekipa z górnej półki?

    Taka, do której prac nie ma się o co przyczepić. Tacy nie narzekają na brak
    pracy.

    --
    ŁC
    Optymista wierzy, że świat stoi przed nim otworem. Pesymista wie którym

  • 30. Data: 2010-04-01 19:34:03
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Thu, 1 Apr 2010 15:31:26 +0200, Boombastic napisał(a):

    > No właście wręcz przeciwnie, bo wczoraj oglądąłem takiego drewniaka po zimie
    > i po prostu obraz nędzy i rozpaczy. Woda poszła gdzieś przy kominie czy
    > ściankach bocznych, a to już było wiele razy naprawiane i zapewne skończy
    > się na wymianie częsci dachu.

    Mówisz teraz o dachu, który jak widać został źle wykonany. Z technologią
    szkieletową związku to nie ma - równie łatwo spaprać dach na murowanym :-/

    > A na pewnym w miarę nowym podwarszawskim osiedlu był problem z murowanymi
    > kominami w drewniakach co groziły zawaleniem. Sam nie wiem czy to jest tylko
    > wynik partactwa czy też sama technologia + partactwo to przepis na kłopoty.
    > Taki wolnostojący drewniak już po kilku latach zachowuje się jak
    > rozklekotany grat, pojawiają się szczeliny, odjeżdżają trochę schody od
    > ścian, to za kominkiem pojawi się szczelina i takie tam niespodzianki.

    Jeśli został źle wybudowany, to możliwe.

    --
    ŁC
    Sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej głupoty