  • 51. Data: 2023-03-10 23:55:35
    Temat: Re: Szklarnia z poliwęglanu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marcin Debowski napisał:

    > Zgadza się. W warunkach naturalnych może być różnie. Może być, że tego
    > światła słonecznego bogatego w UV jest mniej przez cały okres wegetacji,
    > więc w obrębie paru roślinnych pokoleń, nie powinno to skutkować jakąs
    > katastrofą.

    Energetycznie jest to bez znaczenia -- ultrafioletu w widmie są śladowe
    ilości. Pytanie, czy sensorycznie też. Sądzę, że też nie. Z ultrafioletu
    więcej można wywnioskować na temat sytuacji globalnej, niż lokalnej.
    Zielony badylek nie jest zatroskany o stan całej atmosfery, interesuje
    go najbliższe sąsiedztwo. Ale zastrzegam, że jeśli okaże się inaczej,
    nie zdziwi mnie to. Świat istot żywych nigdy nie przestanie zaskakiwać.

    > Nawet nie byłem świadom. Spodziewałbym się, że są to mechanizmy związane
    > z samą ilością docierającego światła, która też tu będzie różna.

    Też nie wiedziałem. Oświecił mnie młody kolega z pracy, zupełnie nie-biolog.
    Za to fascynat i opiekun domowej hodowli hydroponicznej. Od razu pożyczyłem
    mu spektrometr.

    Jarek

    PS
    Inny kolega z pracy, prawilny biolog, też młody, dobry był w pisaniu
    redundantnych tuneli.

    --
    Na głowie kwietny ma wianek
    W ręku zielony badylek

  • 52. Data: 2023-03-12 11:59:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 06 Mar 2023 20:47:30 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Idę w tradycję - znalazłem na olx tanie szyby 0,8 x 2,12 m, tanią stal 20
    > x 40 x 2.
    > Stal + szyby na szklarnię 6,5 x 3,5 x 3,5 wychodzi niecałe 2,5k.

    U rodziców szklarnie miały szyby 3 lub 4 mm grubości i zdarzyło się kilka
    razy, że któraś pękła od gradu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2023-03-12 12:02:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 11:59 Adam <a...@p...onet.pl> pisze:

    > U rodziców szklarnie miały szyby 3 lub 4 mm grubości i zdarzyło się kilka
    > razy, że któraś pękła od gradu.

    Kupiłem sporo na zapas. Rodzice mieli szyby kładzione na kit?

    TG

  • 54. Data: 2023-03-12 20:28:13
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 12 Mar 2023 12:02:16 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Kupiłem sporo na zapas. Rodzice mieli szyby kładzione na kit?

    Tak, kit.
    Nie wiem, czy ok. 40 do 50 kat temu były inne możliwości.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam