  • 1. Data: 2023-02-28 19:14:30
    Temat: PV - faktura PGE
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Do Lorda:

    dostałem fakturę z PGE za okres 1-06 do 31.12.2022
    Do zapłaty 333,11
    Wprowadziłem do sieci 6392kWh w I strefie i 2489 w II strefie
    Instalacja 21 kW, PC CO/CWU, PC basenowa, Klima kanałowa, elektryk ~10kkm
    na własnym prądzie.
    Lepiej niż mi wychodziło w xls :-)

    TG

  • 2. Data: 2023-02-28 19:29:47
    Temat: Re: PV - faktura PGE
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wprowadziłem do sieci 6392kWh w I strefie i 2489 w II strefie
    > Instalacja 21 kW, PC CO/CWU, PC basenowa, Klima kanałowa, elektryk

    No i ładnie :) co prawda 21kW to wielu nawet nie ma takiej działki :D

    Kidyś na Onecie był realny artykuł na ten temat, że
    opłacalność/samowystarczalnośc zaczyna się powyżej 20kW...przy 5
    osobach/średnio. Uznałem ten artykuł za prawidłowy i "nieściemniany" z
    prostych, osobistych doświadczeń i kalkulacji.

    Ale jak mi ktoś ściemnia, że ma 6kW na dachu i jeszcze mu płacą to
    mógłbym go w ten gupi łeb szczelić.

    Jeszcze inna sprawa, to KOSZT inwestycji w sensie że wszystko nówka i
    montaż wyspecjalizowanej ekipy. Spina się wtedy prawie na zakładkę,
    znaczy usterki, spadek wydajnosci (jeszcze w zeszłym roku inny
    przelicznik energii/ogrzewania) co dawało obraz, że po +/- 15 latach
    mamy wyrównanie nakładów do zysku...

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2023-02-28 23:52:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 28 Feb 2023 19:14:30 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:
    > dostałem fakturę z PGE za okres 1-06 do 31.12.2022
    > Do zapłaty 333,11

    A ile zapłaciłeś za instalacje?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2023-03-01 00:08:13
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.02.2023 o 23:52, Marek pisze:

    > A ile zapłaciłeś za instalacje?

    Pisał, przejrzyj historię grupy zamiast zmuszać do odpowiedzi na pytanie.

    Sam robił częściowo i miał towar tańszy niż oficjalnie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-03-01 02:52:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 1 marca 2023 o 00:08:49 UTC+1 LordBluzg(R)?? napisał(a):

    > Pisał, przejrzyj historię grupy zamiast zmuszać do odpowiedzi na pytanie.
    >
    > Sam robił częściowo i miał towar tańszy niż oficjalnie.
> [...]
    Chyba prościej jak napisze liczbę niż szukać nie wiadomo kiedy? On nie chce
    wypracowania maturalnego na 2,5 strony papieru podaniowego. Chce piecio cyfrowe
    liczbę w której trzy ostatnie cyfry będą zerami. Nie baw się w adwokata bo za głupi
    jesteś. Do tego twój status jest chujowy. Żyjesz na działce w szopie bez prądu i
    wody.

  • 6. Data: 2023-03-01 06:36:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-02-2023 o 19:29, LordBluzg(R)?? pisze:

> [...]
    > osobach/średnio. Uznałem ten artykuł za prawidłowy i "nieściemniany" z
    > prostych, osobistych doświadczeń i kalkulacji.

    A tutaj widzisz, że i prawie o połowę mniejsza instalacja by stykła, bo
    oddał do sieci prawie 9 kW.
    Bez bev oddałby ponad połowę.

> [...]
    > znaczy usterki, spadek wydajnosci (jeszcze w zeszłym roku inny
    > przelicznik energii/ogrzewania) co dawało obraz, że po +/- 15 latach

    A teraz po 5-6...

  • 7. Data: 2023-03-01 08:54:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .03.2023 o 06:36 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > A tutaj widzisz, że i prawie o połowę mniejsza instalacja by stykła, bo
    > oddał do sieci prawie 9 kW.
    No oddałem w lecie, ale odebrałem w zimie.
    W całym okresie lipiec - grudzień byłem na lekkim minusie, stąd ta dopłata
    330 zł.
    Miałem do zapłaty za 348kWh z II strefy.

    > Bez bev oddałby ponad połowę.
    Elektryk zużył około 2,2MWh. Średnia z całego przebiegu to 22,469 kWh na
    100km.
    Mam osobny licznik na Zencara i statystyki w HA. W tej średniej jest też
    codzienne podgrzewanie/chłodzenie do temp. optymalnej.

    TG

  • 8. Data: 2023-03-01 09:11:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > No oddałem w lecie, ale odebrałem w zimie.

    Całość?
    No to faktycznie, źle zrozumiałem posta.

    Czyli o połowę mniejsza by stykła, gdybyś nie grzał prądem.....

  • 9. Data: 2023-03-01 09:20:55
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.03.2023 o 09:11, Cavallino pisze:

    > Całość?
    > No to faktycznie, źle zrozumiałem posta.
    >
    > Czyli o połowę mniejsza by stykła, gdybyś nie grzał prądem.....

    Mając możliwości grzania pradem robi się wtedy SENS takiej instalacji,
    bo koszty ogrzewania, kiedyś mało znaczące wzrosły radykalnie a są
    powtarzalne bezwględnie. Stawianie paneli dla elektryka to promil
    obecnie a nie każdy che w ogóle mieć samochód jakikolwiek, nie pisząc
    już o tym, że musi dużo jeździć.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 10. Data: 2023-03-01 09:22:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2023 o 23:52 Marek <f...@f...com> pisze:

    > A ile zapłaciłeś za instalacje?

    Robiłem w kilku etapach - pierwszy najdroższy etap to około 2,4kPLN za
    1kW, kolejne to około 2,6kPLN za 1kW. Od tego trzeba odjąć zwrot z
    podatku i 3k dopłaty.
    Nie pamiętam ile miałem zwrotu - ale dostałem max jaki można było uzyskać.

    TG