    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Sztuka łączenia blatów kuchennych
    Date: Tue, 20 Oct 2020 12:55:47 +0200

    On Tue, 20 Oct 2020 10:45:10 +0200, sirapacz <n...@s...pl> wrote:
    > z wystającymi sznureczkami od torebek z herbatą po których sobie
    > woda
    > się sączyła.

    Nie używane są herbaty ze sznurkami. Jedynie dopuszczam wilgoć od
    spodu kubka z jakiś powodów ale to na pewno nie podchodzi pod
    długotrwałe zalanie.

    > i słusznie

    No nie, bo nie było trwałego zalania. Jak już ktoś inny zauważył nie
    da się uniknąć w tym przypadku kontaktu z wodą i nie o kąpiel na
    blacie chodzi. To jest obszar roboczy w kuchni a nie muzeum sztuki.
    Skoro to ma z założenia mieć kontakt z wodą to powinno być
    wodoodporne.
    To jakby wybudować basen ale zastrzec żeby nie wlewać za dużo wody bo
    się konstrukcja rozpadnie. Przykład oczywiście przejaskrawiony ale
    oddaje to, że skoro przedmiot ma z założenia kontakt z wodą to
    powinien być tak zabezpieczony aby ten kontakt był jak najmniej dla
    niego szkodliwy. W mojej ocenie pozostawienie surowych
    krawędzi/płaszczyzn cięcia absolutnie nie jest wystarczającym
    zabezpieczeniem.

    > ja tak zrobiłem i tfu o roku nic się jeszcze nie wydarzyło ale
    > bardzo
    > pilnujemy, by kałuże stały jak najkrócej

    No ale to inna sytuacja, sam wybrałeś świadomie taką konstrukcję z
    pełną świadomością jej wad.

    --
    Marek