    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 20 Oct 2020 21:06:28 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Sztuka łączenia blatów kuchennych
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 20 października 2020 16:26:54 UTC-5 użytkownik ToMasz napisał:

    > dla czego nie robicie blatów kuchennych z desek? Ja taki wystrugałem
    > mojej mamie, ale 3 miesiace temu więc nie wiem jak będzie z trwałością.

    Blaty drewniane maja pare wad:
    1. Plamia sie.
    2. Jak zalakierowane to tez nie za fajne pod wzgledem spozywanych plastikow
    3. Jak sensownie zrobione to wcale nie tanie.
    4. Zuzywaja sie dosyc szybko.
    5. Jak mokre to sie pokrzywia jak zrobione niezbyt udolnie.

    Zalety sa w sumie nastepujace:
    1. Tanie
    2. Mozna zrobic samemu
    3. Nawet jak styrane to wygladaja znosnie i mozna je przeszlifowac aby wygladaly
    lepiej.

    Ale tu problem jest inny:
    Ludzie dzis chca miec cukierkowe i dobrze prezentujace sie wnetrza ktore sie nie
    zuzywaja. No i tanio.
    A jak wiesz z szybko, dobrze, tanio mozna miec dowolne dwa ale nie wszystko.

    Jak ktos se kuchnie odwali na pokaz to albo wykosztuje sie okrutnie, albo mu sie tak
    kuchnia szybko zuzyje i nie bedzie juz taka ladna, albo w niej w sumie wiele robic
    nie bedzie (zero smazenia konfitur, smazenia frytek w garnku i tak dalej)..

    W efekcie kuchnia staje sie albo miejscem kultu i nienagannej czystosci osiaganej
    brakiem "powaznego" gotowania albo jednak sie zuzywa bo sie tam po prostu gotuje i
    nie spedza godziny na sprzataniu po kazdej sesji.