  • 101. Data: 2022-09-16 10:03:04
    Temat: Re: Tańszy prąd dla tych, co gaszą światła
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > To ile ze 150m2 użytkowych odejmą Ci meble i wanna?

    Użytkowych mam 108.
    Odejdzie pewnie blisko połowa.
    Zrób kalkulacje, sam zobaczysz.

    > Gdzie Ty widzisz koszt robocizny?

    No właśnie nie widzę.
    Więc to co piszesz, bez kalkulacji to wróżenie z fusów.
    Z moich fusów wychodzi, że różnica nie będzie minimalna.

    > Bo podłączałeś kocioł gazowy na który trzeba mieć uprawnienia

    Dałbyś komuś bez uprawnień podłączyć taki kocioł i podłogówkę, czy o co
    chodzi?

    (można
    > zrobić samemu, wolna droga). Kotła...grzałki elektrycznej nie powiesisz
    > na ścianie i nie podłączysz dwóch rurek do niej, sam?

    Oczywiście że nie.

  • 102. Data: 2022-09-16 10:52:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.09.2022 10:03, Cavallino wrote:

    > Użytkowych mam 108.
    > Odejdzie pewnie blisko połowa.
    > Zrób kalkulacje, sam zobaczysz.

    Mnie odeszło ~15% - pod szafy w zabudowie, kuchnia, lodówka, wanna.
    Sedesy są wiszące, pod pralką, łóżkami, biurkami, wiszącą szafką
    rtv...mam ułożone.

    Ty możesz napisać, że to też odliczasz i zostawiłbyś tylko tam gdzie
    nogi w pozycji wyprostowanej stąpają, wolna wola.

    > No właśnie nie widzę.
    > Więc to co piszesz, bez kalkulacji to wróżenie z fusów.
    > Z moich fusów wychodzi, że różnica nie będzie minimalna.

    Ale piszemy o wodzie i prądzie. Jeżeli absolutnie do każdej pracy
    potrzebujesz doliczać cenę robocizny, to nie mam pojęcia ile za
    kładzenie mat czy pexa pod wylewkę. Liczysz że różnica tutaj będzie
    jakaś znacząca? Bo jak mam to zrobić sam, to nie widzę różnicy w wysiłku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 103. Data: 2022-09-16 11:10:26
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale piszemy o wodzie i prądzie. Jeżeli absolutnie do każdej pracy
    > potrzebujesz doliczać cenę robocizny, to nie mam pojęcia ile za
    > kładzenie mat czy pexa pod wylewkę.

    Ano właśnie.
    A dopiero jak to wszystko posumujesz jesteś w stanie ocenić, jaka będzie
    różnica.

    > Liczysz że różnica tutaj będzie
    > jakaś znacząca?

    Dokładnie.
    Rozwinięcie maty z rolki to jednak daleko inny stopień komplikacji niż
    zbudowanie szczelnej instalacji z plątaniny rurek.
    A co za tym idzie, cena również.
    Obstawiam że w tym drugim przypadku to jest główny czynnik cenotwórczy,
    nie plastikowe czy nawet metalowe rurki.

  • 104. Data: 2022-09-16 12:34:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-09-16 o 11:10 +0200, Cavallino napisał:
    > Rozwinięcie maty z rolki to jednak daleko inny stopień komplikacji
    > niż zbudowanie szczelnej instalacji z plątaniny rurek.

    Demonizujesz. To, o czym piszesz, mogło mieć miejsce 30 lat temu przy
    miedzianych (lub gorzej - stalowych) instalacjach. Dziś, w dobie PEXów
    i PERów, położenie szczelnej instalacji wodnej jest trywialne i każdy
    może to zrobić. Wystarczy nie mieć dwóch lewych rąk.

    Mateusz

  • 105. Data: 2022-09-16 12:41:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Demonizujesz.

    Nie.
    Praktyka.

    Chcesz zanegować - pokaż ofertę.

    >Dziś, w dobie PEXów
    > i PERów, położenie szczelnej instalacji wodnej jest trywialne i każdy
    > może to zrobić. Wystarczy nie mieć dwóch lewych rąk.

    Czyli nie każdy.
    I cała reszta wywodu w tym momencie bierze w łeb.

    To jest forum dla budujących, a nie budowlańców.

  • 106. Data: 2022-09-16 12:59:09
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 16 September 2022 at 12:41:49 UTC+2, Cavallino wrote:

> [...]
    > Czyli nie każdy.
    > I cała reszta wywodu w tym momencie bierze w łeb.
    >
    > To jest forum dla budujących, a nie budowlańców.
    Każda instalacja wodna podłogowa jest nieszczelna
    gdyz wynika to z mechaniki i statyki budowli

    Z tego powodu przyłacza wodne do budynku sa wykonywane poniżej poziomu fundamentow

  • 107. Data: 2022-09-16 14:31:27
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 15.09.2022 o 11:17, Cavallino pisze:
    > Powierzchnia wewnętrzna 20 stopni.
    > A środek - zależy od tego jakie temperatury były wcześniej.
    >
    > Jak wyłączysz grzanie, to temperatura szybko spadnie do np. 18 czy 17 -
    > obstawiam że to jest bardziej zbliżone do temperatury ściany.
    >
    > Ale chodziło o udział promieniowania przy ogrzewaniu wodnym.
    > Czyli czegoś co przy powietrznym nie występuje.
    > A to ono głównie nagrzewa ściany, podłogi i stropy.

    wymyślasz nową fizykę z dupy

    jak nie zmieniasz w modelu przegród zewnętrznych to jakie znaczenie ma czy grzejesz
    przynoszonymi z ogniska ziemniakami czy powietrzem?

    liczy się stosunek energii dostarczonej i energii która ucieka ci na zewnątrz

    różnice o których mówisz można mieć jeżeli chce się szybko poczuć ciepło w
    wychłodzonym
    lokalu a nie przy utrzymywaniu 'stałej' temperatury przez 6 miesięcy

  • 108. Data: 2022-09-16 14:56:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    To samo mu napisałem :)

    > jak nie zmieniasz w modelu przegród zewnętrznych to jakie znaczenie ma
    > czy grzejesz przynoszonymi z ogniska ziemniakami czy powietrzem?
    Dokładnie, liczy się suma energii.

> [...]
    >
    > różnice o których mówisz można mieć jeżeli chce się szybko poczuć ciepło
    > w wychłodzonym lokalu a nie przy utrzymywaniu 'stałej' temperatury przez
    Oczywiste, ściany będą przejmować ciepło czy chce czy nie i wychładzać
    pomieszczenie, dlatego do grzania powietrzem trzeba go dużo i bardzo
    ciepłego co mocno wysusza pomieszczenia.

    --
    Janusz

  • 109. Data: 2022-09-16 15:05:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-09-2022 o 14:31, m4rkiz pisze:

    > wymyślasz nową fizykę z dupy

    To że nie masz o czymś pojęcia, jeszcze nie znaczy że to coś nie istnieje.
    Doucz się zanim znowu coś napiszesz.
    EOD

  • 110. Data: 2022-09-16 15:10:40
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 16.09.2022 o 15:05, Cavallino pisze:

    > Doucz się zanim znowu coś napiszesz.

    to że pierdolnąłeś babola to nie powód do wstydu, uparte trwanie w błędzie już trochę
    bardziej