  • 11. Data: 2012-04-24 08:30:51
    Temat: Re: Taras z konglomeratu
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > O tym wlasnie pisze. A co z tymi rowkami i brudem w nich?.

    Nie zauważyłem żeby coś się zbierało w nich ale na bank można to myć np.
    myjką ciśnieniową.

  • 12. Data: 2012-04-24 08:40:58
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

> [...]
    > całkiem przystępnie cenowo. Mam - rok temu sam go budowałem, bo też się po
    > zimie wściekłem, jak mi kafle poodłaziły.
    >
    > Póki co spisuje się super, ale rzeczywiście w miejscu gdzie przynosiłem
    > drzewo do kominka (przy drzwiach od tarasu), trochę syfu nawpadało pod
    > deski tymi szparami dylatacyjnymi. Teraz się zastanawiam jak to wyciągnąć,
    > ale chyba bez odkręcenia przynajmniej dwóch desek się nie obędzie.
    >
    > No i o drewno trzeba pewnie bardziej dbać niż o plastik, przynajmniej raz
    > do roku czymś impregnować. Za to plastik pewnie płowieje po jakimś czasie,

    Hmm, no ale dochodzi kwestia odpornosci drewna. Bedzie na nim deszcz, snieg,
    lód, sporo słońca.

  • 13. Data: 2012-04-24 08:42:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > całkiem przystępnie cenowo. Mam - rok temu sam go budowałem, bo też się po
    > zimie wściekłem, jak mi kafle poodłaziły.

    A skoro kafle - to o ile Ci sie podniosl poziom w stosunku do kafi?

  • 14. Data: 2012-04-24 09:11:10
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-04-24 08:42, Ghost pisze:

    > Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > A skoro kafle - to o ile Ci sie podniosl poziom w stosunku do kafi?

    Ja dałem kontrłaty na płasko na dystansach (żeby nie leżały bezpośrednio
    na tarasie) i na to deski.

    W sumie wyszło:
    0,5 cm - dystanse
    3 cm - kontrłaty
    2,5 cm - deski

    Razem około 6 cm. Wyszło niemal na równo z oknem tarasowym, tzn. nie
    widać dolnej części ramy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 15. Data: 2012-04-24 09:25:09
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > 2,5 cm - deski
    >
    > Razem około 6 cm. Wyszło niemal na równo z oknem tarasowym, tzn. nie widać

    Masz cos pod tarasem? Chodzi o sosob montazu, ja mam taras na garazu, wiec
    mocowanie nie moze wpuscic wody.

  • 16. Data: 2012-04-24 09:54:07
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Czy ktos uzywa konglomerata takiego? Jak sprawuja sie te rowki, nie
    > zasmieca sie w pare miesiecy? A moze cos jeszcze innego?

    Mam znajomego co ma taras z płyt betonowych imitujących kamień, płyty
    położone na wysiewce - rewelacja.
    Nie śliskie, nie odpadają, jak się uszkodzą to wydłubujesz i dajesz nowa.

    MS

  • 17. Data: 2012-04-24 11:49:15
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Znalazłem w szufladzie kawałek przykładowego panela z konglomeratu i myślę ,
    że spokojnie mozna te 1mm rowki potraktować myjką wysokociśnieniową

    http://www.praktyczny.eu/kategorie.html?cat_id=39

  • 18. Data: 2012-04-24 11:56:09
    Od: "Henryem" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Henryem" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Znalazłem w szufladzie kawałek przykładowego panela z konglomeratu i myślę
    > , że spokojnie mozna te 1mm rowki potraktować myjką wysokociśnieniową
    >
    > http://www.praktyczny.eu/kategorie.html?cat_id=39

    Jak czyścić takie panele:
    Okresowe czyszczenie gwarantuje pozostanie tarasu w odpowiednim stanie.
    Zalecane jest mycie tarasu dwa razy w roku, po zimie oraz w trakcie sezonu
    letniego. Używać do tego celu należy detergentów takich jak mydło z wodą
    oraz szczotki o grubym włosiu. Zalecane jest również czyszczenie przestrzeni
    między deskami w celu uzyskania odpowiedniego drenażu i wentylacji.
    Sposoby czyszczenia w szczególnych przypadkach:
    Rysy i zadrapania - Lekkie zadrapania lub rysy nie mają większego wpływu na
    wygląd deski tarasowej. Szczotka z lekkim metalowym włosiem bądź
    drobnoziarnisty papier ścierny wystarczą aby usunąć tego typu zadrapania.

    Brud i zanieczyszczenia - powierzchnię należy spryskać wodą, najlepiej z
    węża ogrodowego, celem usunięcia wierzchniej warstwy zabrudzeń. Następnie za
    pomocą ciepłej wody z mydłem i miękkiej szczotki usunąć pozostały brud z
    całej powierzchni tarasu.

    Olej, tłuszcz, jedzenie - wszystkie resztki jedzenia lub oleju należy usuwać
    jak najszybciej po zabrudzeniu. Powierzchnia musi być wyczyszczona
    najpóźniej siedem dni od zanieczyszczenia, aby mogła podlegać gwarancji.
    Tego typu zabrudzenia usuwać można za pomocą wody z lekkim detergentem (
    mydło ) oraz szcztoki/gąbki. Jeśli zabrudzenie będzie pozostawać, po
    wyschnięciu należy użyć drobnoziarnistego papieru ściernego.

  • 19. Data: 2012-04-24 12:18:04
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-04-24 09:25, Ghost pisze:

    > Masz cos pod tarasem? Chodzi o sosob montazu, ja mam taras na garazu,
    > wiec mocowanie nie moze wpuscic wody.

    Nie. To jest taras na gruncie.

    Pozdry,
    MW

  • 20. Data: 2012-04-24 12:21:26
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2012-04-24 12:18, wolim pisze:
> [...]
    >>> 3 cm - kontrłaty

    > Nie. To jest taras na gruncie.

    Ale dodam jeszcze, że po roku użytkowania wydaje mi się, że stelaż nie
    musiałby wcale być przykręcony do podłoża. Taka podłoga, przynajmniej z
    desek, jest ciężka i raczej by się nie dało jej przesunąć... Ewentualnie
    można by ją przyłapać w kilku miejscach, ale nawet nie do podłogi, tylko
    np. do ściany.

    Pozdrawiam,
    MW