  • 1. Data: 2011-01-20 10:33:20
    Temat: Taśma malarska nie trzyma przez silikon
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    Robiłem wykończenie narożnika silikonem ale naruszyłem je zdzierając taśmę.
    Usunąłem świeży silikon i już nie dałem rady ponownie przykleić taśmy. Myłem
    kafle wszystkim od mydła, przez rozpuszczalniki do chemii łazienkowej i
    niestety taśma nadal się nie trzyma.

    Co z tym zrobić? Jak to ponownie zasilikonować?

    PC

  • 2. Data: 2011-01-20 10:40:34
    Temat: Re: Taśma malarska nie trzyma przez silikon
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 20.01.2011 11:33, PC pisze:
> [...]
    > niestety taśma nadal się nie trzyma.
    >
    > Co z tym zrobić? Jak to ponownie zasilikonować?

    A może inną taśmę spróbuj, na płytkach raczej nie ma ryzyka że taśma
    odejdzie wraz z płytkami:) ale to tak szczelam...

    są podobno jakieś środki do usuwania silikonu może tym to wyczyść.

  • 3. Data: 2011-01-20 11:15:46
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    > A może inną taśmę spróbuj, na płytkach raczej nie ma ryzyka że taśma
    > odejdzie wraz z płytkami:) ale to tak szczelam...
    >
    > są podobno jakieś środki do usuwania silikonu może tym to wyczyść.

    Taśma do pakowania paczek też odpada :-(

    Wygrzebałem w piwnicy preparat do usuwania tłuszczu (taki do hamulców w
    samochodzie). Później zrobię próbę. W zasadzie mógłbym poczekać 2.375 lat bo
    wtedy silikon zjedzą grzyby i bakterie ale żona pogania, zeby skończyć
    łazienkę

    PC

  • 4. Data: 2011-01-20 12:11:56
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 20 Sty, 11:33, "PC" <l...@w...pl> wrote:

    > Co z tym zrobić? Jak to ponownie zasilikonować?

    A na cholerę Ci tam ta taśma? Silikon najlepiej układać bez żadnych
    tasm, od razu go formując do docelowego profilu palcem, albo lepiej
    specjalną elastyczną szpachelką do silikonu (Soudal je produkuje).
    Nakładane silikonu do taśmy, jeśli nawet nie uszkodzisz go zrywając ta
    taśmę, i tak da ci paskudny uskok krawędzi silikonu , który sie będzie
    potem strasznie paskudził i zadzierał.

    J.

  • 5. Data: 2011-01-20 13:26:16
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "PC" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > łazienkowej i niestety taśma nadal się nie trzyma.
    >
    > Co z tym zrobić? Jak to ponownie zasilikonować?

    Nie używać taśmy.
    Przygotować: miskę lub widerko z wodą z dodatkiem dowolnego detergentu np.
    płynu do mycia naczyń, drewniane patyczki do lodów oraz spryskiwacz z wodą z
    dodatkiem niewielkiej ilości detergentu.
    Wrzucić patyczki do tego wiaderka z wodą na conajmniej pół godziny, żeby
    dobrze nasiąkły.
    Wymyć miejsce silikonowania.
    Obficie spłukac wodą.
    Wytrzeć do sucha lub odczekać, aż dobrze wyschnie.
    Nałożyć silikon poprzez odpowiednio przyciętą końcówkę. Trzeba to robić z
    wyczuciem tak, żeby na szerokość nie było ani za dużo, ani za mało.
    Po nałożeniu silikonu należy powierzchnię tę z silikonem spryskać wodą ze
    spryskiwacza.
    Zebrać nadmiar silikonu mokrym patyczkiem (jego zaokrąglonym końcem) poprzez
    jedno, długie pociągnięcie. Jednoczęsnie w ten sposób kształtuje się spoinę.
    Nie przejmować się, że silikonu jest zbyt dużo na patyku i zbiera się na
    przyległej powierzchni. Jeżeli ta powierzchnia jest mokra to silikon do niej
    nie będzie przywierał. Podobnie też z patyczkiem, który musi być dobrze
    namoczony, a nadmiar silikonu z patyczka należy usuwać w wodzie z
    detergentem. Silikon, którego nadmiar zebrał się na powierzchni nalezy
    usunąć delikatnie patyczkiem.

  • 6. Data: 2011-01-20 14:41:25
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Spróbuję ale metoda na taśmę wydaje się prostsza i ja osobiście zawsze
    robiłem na taśmę z dobrym rezultatem. Pierwszy raz mam silikon, którego nie
    mogę zmyć. To Ceresit do serii fug Aquastatic.

    PC

  • 7. Data: 2011-01-20 22:14:56
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    PC <l...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wtedy silikon zjedzą grzyby i bakterie ale żona pogania, zeby skończyć

    Nie męcz sie. Do silikonu z wyjątkiem innego silikonu nic nie przykleisz. Taki
    on już jest.

  • 8. Data: 2011-01-20 23:02:29
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-01-20 15:41, PC pisze:
    > ?Spróbuję ale metoda na taśmę wydaje się prostsza i ja osobiście zawsze
    > robiłem na taśmę z dobrym rezultatem. Pierwszy raz mam silikon, którego
    > nie mogę zmyć. To Ceresit do serii fug Aquastatic.

    Bo pierwszy raz masz dobry silikon. TO nie jest pseudo plastelinowy
    silikon z biedronki za 5 zł. Dziwne, że nie możesz nakleić taśmy na
    silikon, jak wyschnie (!) to przecież każdą taśmę da się nakleić!

  • 9. Data: 2011-01-21 14:04:36
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    ?Kilka dni minęło i dziś nadal taśma nie trzyma się i to w ogóle. Zachowuje
    się jakbym kleił do mokrego kafla.

    Zrobiłem tą metodą "na patyczek" i wyszło jako tako. Ale to kwestia braku
    wprawy.

    PC

  • 10. Data: 2011-01-21 14:50:34
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Plumpi" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Silikon, którego nadmiar zebrał się na powierzchni nalezy usunąć delikatnie

    Moja metoda:
    1. przy pomocy gumówki uformować ściągaczkę do silikonu z kawałka złamanej miary
    składanej,
    2. okleić taśmą lakierniczą narożnik na obu płaszczyznach tak, żeby co namniej
    2-3mm były odsłonięte,
    3. nałożyć silikon (na początku obficie, z doświadczeniem można się nauczyć jaka
    ilość będzie właściwa),
    3. zwilżyć ściągaczkę i uformować fugę; można przeciągać kawałkami, poprawiać,
    bawić się; silikon wycierać w papierowy ręcznik,
    4. natychmiast po ściągnięciu nadmiaru silikonu usunąć taśmy,
    5. bardzo delikatnie wygładzić fugę delikatnie palcem namoczonym w wodzie z
    ludwikiem,
    6. ściągaczkę wyczyścić.

    --
    Bartek