  • 1. Data: 2011-01-19 15:47:00
    Temat: Styropian w kotłowni i garażu ?
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    Witam !

    W poniedziałek byłem zobaczyć na budowę. Była też developer ze swoją
    świtą ;)

    Byłem zobaczyć wylewki jak i tynki no i zobaczyć domek od środka ...

    Na podłogach jest styropian 10cm (2x5cm) no i wylewka.
    Zdziwiła mnie jedna rzecz.

    W kotłowni nie ma styropianu i jest tylko wylewka , a w garażu nie ma
    nawet wylewki ...

    Trochę to dziwnie wygląda bo idąc z kuchni do kotłowni pokonujemy mały
    schodek a idąc z kotłowni do garażu znów mały schodek ...

    Wykonawca powiedział że w pomieszczeniach nie mieszkalnych nie daje
    się styropianu na podłodze. Dodatkowo brak styropianu w kotłowni ma tą
    zaletę że wrazie awarii bojlera/pompy i zalania kotłowni woda poleci
    do garażu i nie zaleje pomieszczeń mieszkalnych ...

    Lekko się zdziwiłem ...

    Szczerze mówiąc nie wiem co sądzić , czy tak się robi czy też nie ...
    Fakt garaż jest jakby "doklejony" do domu i ani garaż ani kotłownia
    nie będą miały ogrzewania , no może "kotłownia" bo w niej idą przewody
    od podłogówki, ale są one w ociepleniu ...
    Kuć nie ma sensu , bo można zniszczyć podłogówkę ...

    Widzę jedynie dwa rozwiązania ...

    Zostawić tak jak jest lub kazać dac jednak w garażu styropian i
    wylewkę a w kotłowni zrobić jeszcze wyższą wylewkę (zapewne jeszcze z
    10cm ;) , tak aby wszytko było na jeddnym poziomie ...
    Lub dać wylewkę także w garażu aby kotłownia i garaż były na jednym
    poziomie ...

    W garażu będę miał także opał i chciałem wozić go wózkiem a schodek
    będzie wkurzający ;)

    Ale czy to ma sens ?

  • 2. Data: 2011-01-19 16:26:40
    Temat: Re: Styropian w kotłowni i garażu ?
    Od: "adi" <a...@g...com>

    W garażu będę miał także opał i chciałem wozić go wózkiem a schodek
    będzie wkurzający ;)

    będziesz woził quadem z przyczepką on da rade:)

    generelnie powinno sie robić na jednym poziomie jeśli jest taka możliwość

  • 3. Data: 2011-01-19 23:43:56
    Od: "Krzysztof Hancewicz" <h...@p...onet.pl>

    > generelnie powinno sie robić na jednym poziomie jeśli jest taka możliwość
    Generalnie to się powinno robić zgodnie z projektem.
    Sprawdź to na rysunkach.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-01-20 09:35:54
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

    no może "kotłownia" bo w niej idą przewody
    > od podłogówki, ale są one w ociepleniu ...
    > Kuć nie ma sensu , bo można zniszczyć podłogówkę ...

    No i masz...

    Jak kotłownia nie ma izolacji termicznej, to myślisz, że jest to
    ekonomiczne rozwiązanie...?
    Nie sądzę. Garaż można ewentualnie olać, bo skoro będzie nieogrzewany,
    to można sobie odpuścić, ale ja i tak dałem. Na to wylewka porządnie
    zbrojona - siatka z prętów żebrowanych fi 6.

    Natomiast kotłownia powinna mieć izolację..., no chyba, że chcesz
    wszystkie rurki mooocno potem poizolować, ale i tak ciepło Ci ucieknie w
    posadzkę. U mnie w kotłowni jest stała temp powyżej 20 st C. Gdybym nie
    miał tam izolacji temicznej, to znacząca część tego ciepła uciekła by mi
    w grunt w tym miejscu...

    Ot... oszczędności dewelopera...

    A te rurki z podłogówki idą w tej nieizolowanej wylewce...? 8-O ???

    Bo jeśli tak, to każ im to skuć i pod rurkami położyć izolację
    styropianową taką samą, jak pod normalną podłogówką, bo ta podłogówka
    będzie Ci ogrzewać matkę Ziemię w tym miejscu i będzie traciła sporo
    ciepła...

    Nie wierz w to, że otulina na rurkach o grubości 1 cm sprawę załatwi -
    nie załatwi sprawy, tylko Twój portfel...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2011-01-20 09:50:03
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 20-01-2011 o 00:43:56 Krzysztof Hancewicz <h...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > Generalnie to sie powinno robiae zgodnie z projektem.
    > Sprawd 1/4 to na rysunkach.

    nie do końca.. ja tu właśnie wałkuję temat zrobiony zgodnie z projektem
    (zasypany garaż bez ocieplenia ściany graniczący z podpiwniczeniem) i jest
    duża szansa, że trzeba będzie rozwalić wylewkę w garażu, odkopać ścianę do
    poziomu ław i przykleić XPS.

    --
    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-01-20 11:44:20
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Nie wierz w to, że otulina na rurkach o grubości 1 cm sprawę załatwi -
    > nie załatwi sprawy, tylko Twój portfel...

    Nie wpadajmy w paranoję ...

    Rury są wszystkie izolowane. W kotłowni nie jest "położona"
    podłogówka. Nie ma też grzejnika. Jeśli będą jakieś "straty" to sądzę
    że minimalne a ciepło "promieniuje" we wszystkie strony , więc także
    do góry , więc będzie także "ogrzewało" kotłownie ...

    Wedlug mnie teraz większą głupotą było by rozwalanie wylewki , jeśli
    wiadomo że w całej kotłowni są rury i itd ...
    Budowlańcy mogą uszkodzić rury a potem to ja będę miał problem ...
    Oczywiście potem można znów kuć i kleić rury , ale to nie było by zbyt
    "pewne" rozwiąznaie

  • 7. Data: 2011-01-20 12:32:01
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    > Nie wpadajmy w paranoję ...

    Rób jak uważasz... Może zrezygnuj w ogóle z ocieplenia ścian :-), bo to
    też paranoja... ?
    A i grosza się zaoszczędzi.

    Dla mnie nie dawanie ocieplenia w ogrzewanym pomieszczeniu, które jest
    jednocześnie węzłem ciepłowniczym, to poważny błąd...,

    Ale... może paranoik jestem... :-DDD

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-01-20 15:22:47
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "robercik-us" <r...@p...onet.pl> wrote in message

    > Dla mnie nie dawanie ocieplenia w ogrzewanym pomieszczeniu, które jest
    > jednocześnie węzłem ciepłowniczym, to poważny błąd...,

    Oczywiście, że błąd.ale kaszpir jest mądrzejszy :-) Poczekamy aż się
    wprowadzi :-) Zobaczymy co powie :-)

  • 9. Data: 2011-01-20 15:26:18
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Shaman" <s...@o...com> wrote in message news:op.vplplphv4limig@sioux...

> [...]
    >duża szansa, że trzeba będzie rozwalić wylewkę w garażu, odkopać ścianę do

    ... i sprawdzić izolację, papę co tam dałeś. :-)
    Nie zapomnij że trzeba zrobić zakład ze 2 metry na sąsiednie ściany żeby nie
    przewodziły.
    I pamiętaj o tym, że po ławie schodkowej tam u ciebie wodą będzie świetnie
    płynąć.
    Dobrze obklej papą czy bitumem styk ławy schodkowej ze ścianą fundamentową
    :-)

  • 10. Data: 2011-01-21 00:59:35
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    wiadomości
    y.googlegroups.com...

[...]

    Też się zdziwiłem. Może niech ci wykują dziury w ścianach to się wyleje na
    zewnątrz zamiast do garażu...
    Je pier...... Mistrzowie nie słyszeli o odpływach podłogowych ?????