    Subject: Re: Termet Gold ciepła woda użytkowa
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <5da18c9b$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 12 Oct 2019 15:49:00 +0200

    W dniu 2019-10-12 o 11:40, Marek pisze:

    > Tak oczywiście, tylko tyś fachowiec, tylko tyś najwyższy i jedyny
    > robiący instalacje.
    > Zrobiłem kilka instalacji w różnych systemach, które były popularne w
    > przeciągu ostatnich 30 lat.
    > Wracając do teflonu, wielokrotnie zdarzało mi się cofać z teflonem i
    > nierzadko  cofnięta nie przeciekała, cuda panie. Nawet robiłem testy
    > ile cofniec powoduje przeciek, średnio wychodzilo 3 na 10. Więc to nie
    > jest tak, że każde cofnięcie niszczy wszystkie warstwy teflonu
    > powodując nieszczelność.

    Przestań traktować ludzi jak idiotów. Zakładając, że zrobiłeś kilka
    instalacji, choć bardzo w to wątpię to i tak jest to żadne
    doświadczenie. Zrób ich przynajmniej kilkanaście-kilkadziesiąt rocznie i
    weź za nie pełną odpowiedzialność. Tak robią instalatorzy. Zapytaj
    któregokolwiek czy stosuje taśmę teflonową i dlaczego jej nie chce stosować.

    > No proszę, najpierw stwierdzasz ex cathedra, że się "nie nadaje bo
    > powoduje korozje" a potem przyznajesz po cichu, że wstydliwe ukrywasz
    > na dnie walizki kilka rolek bo jednak najlepsza. :)

    Niczego nie ukrywam. Piszę tylko, że byłem przeświadczony, że jednak nie
    nadają się do stali węglowej, bo tak głosiła kiedyś informacja.

    Czy jest najlepsza? Nie nie jest najlepsza, bo jeżeli chodzi o
    uszczelnianie jest równie dobra jak pakuły, ale kilkadziesiąt razy
    droższa od pakuł.

    Na co dzień używam nici poliamidowych, które nie nadają się do
    uszczelniania dużych gwintów, bo potrafią przeciekać. Wtedy sięgam
    właśnie po konopie (niechętnie, bo nienawidzę się babrać pastami) lub po
    taśmę silikonową jeżeli to są pojedyncze gwinty lub gwinty w miejscach
    trudno dostępnych. Ale jak przychodzi skręcać większą ilość gwintów to
    tylko konopie, bo są dużo tańsze.