    From: Lisciasty <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Turbina wiatrowa
    Date: Wed, 18 May 2011 04:06:43 -0700 (PDT)

    On 18 Maj, 12:44, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Koszt takiej turbiny wynosi jednak dość dużo, bo - znalazłem na allegro
    > - takie śmigło z masztem na odciągach o mocy 2kW wyniosłoby coś ok 6 tys.

    Jest fajny temat na elektrodzie o budowie i użytkowaniu turbin, mniej
    więcej na miesiąc czytania ;) Jak masz jakie-takie zacięcie do
    dłubania to zanim (lub zamiast) kupować gotowca możesz postawić coś
    swojego, może nie budować od razu amerykanki, ale użyć czegoś ze złomu
    (na upartego można zwykły silnik indukcyjny). Zobaczysz jak to hula i
    czy jest sens się bawić, ja na pewno coś takiego postawię oczywiście
    jak uporam się z taką drobnostką jak wybudowanie chałupy ;)

    Pzdr.
    L.