  • 1. Data: 2022-12-21 18:37:40
    Temat: Tych to już pojebało na maksa
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    https://www.pse.pl/home
    Chcą żebym oszczędzał prąd w godzinach w których jest tańszy.

  • 2. Data: 2022-12-21 18:54:21
    Temat: Re: Tych to już pojebało na maksa
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.12.2022 18:37, Zenek Kapelinder wrote:
    > https://www.pse.pl/home
    > Chcą żebym oszczędzał prąd w godzinach w których jest tańszy.

    Szybciej zlikwidują drugą taryfę niż się nam wydaje. W czerwcu
    wprowadzili się nowi sąsiedzi (mają PC), sąsiadka obok po założeniu PV w
    zeszłym roku, w tym wywaliła ekogroszek i założyła bufor do grzania w
    drugiej taryfie. Od kilku tygodni zauważam miganie światła w godzinach
    popołudniowych. Dzisiaj akurat byłem i punkt 13 żarówki LED-owe jak na
    dyskotece zaczęły mrugać. Pomiar napięcia na fazach 216V, 218V, 202V.
    Przyszła 15 jak ręką odjął, napięcie zaczęło wracać do 220V-230V.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2022-12-21 19:16:12
    Od: M M <m...@g...com>

    Według normy ma być od 207 do 253 (230V +/- 10%) więc żarówki LED kiepskie (dobre LED
    mają stabilizację prądu, tanie przygasają jak napięcie spada a uszkadzają się jak za
    bardzo wzrasta) i sieć niedoinwestowana trochę za mało sztywna. Na zwykłych
    żarówkach (inaczej kulach grzewczych) faktycznie było bardzo widać nawet małe wahania
    napięcia. Jak przyświeci słoneczko to pewnie jest w okolicach 253V i falowniki PV
    się wyłączają. Być może na tej jednej fazie co ma 202V po prostu coś nie kontaktuje.
    Też grzeję w drugiej taryfie co robi ponad 80% zużycia. Dawno temu w mojej okolicy
    był odłącznik na słupie z transformatorem 15kV/400V, ten odłącznik w nocy świecił - i
    też miałem sporo niższe napięcie na jednej fazie. Zgłaszanie usterki powodowało że
    tylko przyjeżdżali, wyłączali i włączali co na jakiś czas poprawiało kontakt, musiało
    się coś upalić całkiem (albo po prostu przyszedł czas modernizacji linii
    napowietrznej na kablową w ziemi) to wymienili i problem zniknął. To było
    kilkanaście lat temu, ale może do tej pory są jeszcze takie miejsca.

  • 4. Data: 2022-12-21 20:20:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 21 grudnia 2022 o 18:54:22 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > dyskotece zaczęły mrugać. Pomiar napięcia na fazach 216V, 218V, 202V.
    > Przyszła 15 jak ręką odjął, napięcie zaczęło wracać do 220V-230V.

    Nie zlikwiduja. Było by to nieuzasadnione ekonomicznie.

  • 5. Data: 2022-12-21 21:15:09
    Od: M M <m...@g...com>

    środa, 21 grudnia 2022 o 20:20:49 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    > Nie zlikwiduja. Było by to nieuzasadnione ekonomicznie.
    Już zaczęli likwidować przy pomocy ceny maksymalnej, różnica nadal jest na przesyle
    ale już dużo mniejsza niż była. A chcą by oszczędzać o 13 bo pochmurno i mało
    produkcji z PV która normalnie by pokryła większe zapotrzebowanie w tańszych
    godzinach. Wieje też jakoś słabiej ostatnio. Na szczęście nie mamy jeszcze miliona
    aut elektrycznych.

  • 6. Data: 2022-12-22 01:32:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 21 grudnia 2022 o 21:15:10 UTC+1 M M napisał(a):
> [...]
    godzinach. Wieje też jakoś słabiej ostatnio. Na szczęście nie mamy jeszcze miliona
    Nie lykam tego co napisałeś. Kiedyś nie było fotowoltaiki i były dwie taryfy. Fakt że
    jak ładnie przyswieci słoneczko albo dobrze zawieje wiatr to będzie się pojawiał
    nadmiar pradu w sieci. Na to maja sposoby. Jak jest perspektywa że sprzyjające
    warunki jakiś czas się utrzymają to obniża produkcję w elektrowniach tradycyjnych.
    Jak pogoda niepewna to po przekroczeniu mocy dostarczanej do sieci zaczną albo oni
    albo same wyłączać sie falowniki. To tak na marginesie było. Ja w temacie o czymś
    innym. O tym że trzeba mieć nasrane we łbie żeby najpierw umówić się że w jakimś
    czasie prąd będzie tańszy a potem apelować żeby nie włączać w tym czasie pralki. Dla
    mnie te dwie godziny w dzień są kluczowe bo muszę uzupełnić prąd w magazynie o tyle
    ile zużyłem od rana. Chcą żebym w tym czasie nie korzystał z prądu to albo niech mi
    wyznacza inne godziny albo zapłacą.

  • 7. Data: 2022-12-22 04:37:46
    Od: M M <m...@g...com>

    Myślę że nie do końca mają sposoby (mogliby mieć gdyby nie lata zaniedbań + wojna,
    jak widać na stronie PSE mamy 0 importu z UA - w czasie pokoju mogliby nas wspomóc
    swoją elektrownią atomową) i sytuacja ich zaczyna przerastać. Ja od dawna mocno
    wykorzystuję tańszą taryfę ale to była rzadkość a teraz jest takich odbiorców więcej
    i pierwotne założenia przestają się sprawdzać. Podobnie (w innej branży) założenia o
    wielkości ruchu internetowego na użytkownika zweryfikował najpierw Netflix (wcześniej
    było p2p ale ludziom w końcu zapełniały się dyski i po początkowym zachłyśnięciu się
    w końcu przestawali backupować Internet, a streaming video trwa i trwa, można
    konsumować bez przerwy i nic się nie zapełnia) a potem ponownie COVID i praca/nauka
    zdalna. A jeszcze wcześniej długie rozmowy za 1 impuls skończyły się wraz z
    nadejściem modemów.

  • 8. Data: 2022-12-22 07:05:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.12.2022 04:37, M M wrote:
    > pierwotne założenia przestają się sprawdzać

    Dokładnie. Pamiętacie "pierwsze 5 sekund rozmowy za darmo" u operatorów
    GSM i co się działo? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 9. Data: 2022-12-22 08:41:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > dyskotece zaczęły mrugać. Pomiar napięcia na fazach 216V, 218V, 202V.
    > Przyszła 15 jak ręką odjął, napięcie zaczęło wracać do 220V-230V.

    Reklamacja do ZE.
    Założą monitoring i naprawią.
    U mnie tak zrobili.
    Jest w nim taka pozycja jak migotanie właśnie.

  • 10. Data: 2022-12-22 08:50:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 21 grudnia 2022 o 18:37:41 UTC+1 4...@g...com napisał(a):
    > https://www.pse.pl/home
    > Chcą żebym oszczędzał prąd w godzinach w których jest tańszy.
    Pompy ciepła rozciągnęły poranny i wieczorny szczyt popytu na prąd na cały dzień.