  • 11. Data: 2022-12-22 09:02:18
    Temat: Re: Tych to już pojebało na maksa
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2022-12-22 o 07:05 +0100, Mateusz Bogusz napisał:
    > Dokładnie. Pamiętacie "pierwsze 5 sekund rozmowy za darmo" u
    > operatorów GSM i co się działo? :-D

    Epokę pamiętam, ale co się dokładnie działo? Bo ja nie przypominam
    sobie jakichś dziwnych zachowań. Głównie tyle, że znikł dzięki
    temu "strach przed pocztą głosową".

    Mateusz

  • 12. Data: 2022-12-22 17:56:43
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Szybciej zlikwidują drugą taryfę niż się nam wydaje.

    Mogą zmniejszyć opłacalność, godziny, etc. ale drugiej taryfy nie zlikwidują, bo im
    konsumenci obciążą sieć w szczycie jeszcze bardziej.

    Tam przecież nie chodzi o to żeby ktoś miał taniej, tylko żeby przeniósł w miarę
    możliwości zużycie poza szczyt.

  • 13. Data: 2022-12-22 20:44:10
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 22.12.2022 17:56, m4rkiz wrote:
    > Tam przecież nie chodzi o to żeby ktoś miał taniej, tylko żeby przeniósł
    > w miarę możliwości zużycie poza szczyt.

    Tych przenoszących jest coraz więcej i szczyt robi się w dziennej dolinie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2022-12-22 21:20:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 20:44:12 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Tych przenoszących jest coraz więcej i szczyt robi się w dziennej dolinie.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Mateusz Bogusz
    Zapewne więc w jakimś może i niezbyt odległym czasie zrobią to o czym kiedyś mówili.
    Będzie można kupować prąd jak do tej pory albo na giełdzie szukając okazji.

  • 15. Data: 2022-12-22 22:41:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 22 grudnia 2022 o 17:56:48 UTC+1 m4rkiz napisał(a):

    > Mogą zmniejszyć opłacalność, godziny, etc. ale drugiej taryfy nie zlikwidują, bo im

    > konsumenci obciążą sieć w szczycie jeszcze bardziej.

    Pisałem wyzej- szczyt powoli.sie rozmydla- OC, elektryki itp.

  • 16. Data: 2022-12-23 12:00:11
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Dec 2022 09:02:18 +0100, Mateusz Viste napisał(a):

    > Epokę pamiętam, ale co się dokładnie działo? Bo ja nie przypominam
    > sobie jakichś dziwnych zachowań. Głównie tyle, że znikł dzięki
    > temu "strach przed pocztą głosową".

    No jak co?
    Czasami dzwoniło się do kogoś kilkanaście razy, aby "w paczkach" wymienić
    całą informację.
    A płacił za rozmowy i dzwoniący (wołający) i odbiorca.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 17. Data: 2022-12-23 14:00:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > No jak co?
    > Czasami dzwoniło się do kogoś kilkanaście razy, aby "w paczkach"
    > wymienić całą informację.

    W ten sposób tłumaczyłem młodzieży działanie łączności pakietowej.

    > A płacił za rozmowy i dzwoniący (wołający) i odbiorca.

    A nie nie nie! To było w NMT czasów pierwszego Centertela. Też tylko
    na początku, bo szybko opłaty za odbieranie połączeń zniesiono.
    W GSM nigdy ich nie było.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2022-12-23 21:29:26
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    środa, 21 grudnia 2022 o 18:32:15 UTC-6 4...@g...com napisał(a):
> [...]
    przesyle ale już dużo mniejsza niż była. A chcą by oszczędzać o 13 bo pochmurno i
    mało produkcji z PV która normalnie by pokryła większe zapotrzebowanie w tańszych
    godzinach. Wieje też jakoś słabiej ostatnio. Na szczęście nie mamy jeszcze miliona
    aut elektrycznych.

    > Nie lykam tego co napisałeś. Kiedyś nie było fotowoltaiki i były dwie taryfy.

    Jakby nie bylo tych dwu godzin w dzien to sporo ludzi by z drugiej taryfy nie
    korzystalo. Mowie o przeszlosci.
    Nie zdziwil bym sie jakby zlikwidowali te 2h w dzien ale druga taryfe zostawili z
    nieco zmoderowana cena.

    Im zalezy aby nocna energie sprzedac bo odchyly w charakterystyce pracy blokow tez
    powoduja straty. Wiec drugiej taryfy nie zlikwiduja ale wywala te 2h i pokombinuja z
    cena.

    Tak czy siak, sytuacja gdy mamy tylko jednego dostawce energii jest zla. Kiedys byla
    to kopalnia/gazownia/las plus elektrownia. Dzis energetyka staje sie monopolista. Do
    tego dojda samochody elektryczne.

    Juz nawet nie mowie o jaszczurach czy szwabach z wef ale pare rakiet polozy Polske
    kompletnie jak tak sie uzaleznimy.
    Nie bedzie nic. Jedyna pociecha ze jak walna w zime to zarcie sie szybko nie zepsuje
    a jak w lato to rowerem sie bedzie poruszac.

  • 19. Data: 2022-12-23 22:38:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 23 Dec 2022 14:00:28 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > A nie nie nie! To było w NMT czasów pierwszego Centertela. Też tylko
    > na początku, bo szybko opłaty za odbieranie połączeń zniesiono.
    > W GSM nigdy ich nie było.

    Przepraszam, mój błąd.
    Przeoczyłem, że wcześniej była wzmianka o GSM i rozmowa nie dotyczyła NMT.

    Swoją drogą, to były wtedy nie tylko rozmowy drogie.
    Pakiet akumulatorów (a ważyło to może z pół kilograma) kosztował kilka
    stówek, starczał z bidą na rok.
    Wymiana anteny (w Nokiach Talkman czy jak im tam było) też coś ze trzy
    ówczesne stówy. Niby wyglądała solidnie, a jednak potrafiła się złamać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2022-12-23 22:57:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam napisał:

    > Przepraszam, mój błąd.

    Nie ma za co, zupełnie nie szkodzi, pamięć ludzka zawodną jest.

    > Przeoczyłem, że wcześniej była wzmianka o GSM i rozmowa nie dotyczyła NMT.

    Ja dla odmiany byłem na tym zodniskowany, bowiem mój znajomy prezesował
    temu bizbesowi i nieraz ten temat przegadaliśmy. On zawsze uważał, że
    zdjęcie opłat z przychodzące to największe osiągnięcie i impuls do rozwoju.
    Nie neguję tego.

    > Swoją drogą, to były wtedy nie tylko rozmowy drogie.
    > Pakiet akumulatorów (a ważyło to może z pół kilograma) kosztował kilka
    > stówek, starczał z bidą na rok.

    Przypomnę tylko, że denominacja miał miejsce dopiero 1 stycznia 1995 roku.

    > Wymiana anteny (w Nokiach Talkman czy jak im tam było) też coś ze trzy
    > ówczesne stówy. Niby wyglądała solidnie, a jednak potrafiła się złamać.

    O tym dowiaduję się dopiero teraz. Dziękuję.

    --
    Jarek