  • 1. Data: 2021-10-27 11:55:32
    Temat: Tyle zysku co w pysku ! Nowe zasady rozliczania fotowoltaiki w 2022
    Od: a a <m...@g...com>

    Nowe zasady rozliczania fotowoltaiki.

    "Od nowego roku zmieni się w Polsce sposób rozliczania produkcji energii z
    przydomowych instalacji fotowoltaicznych

    "Dziś prosumenci produkujący energię w instalacjach do 10 kWp rozliczają się w
    stosunku 1 do 0,8. Za jedną jednostkę energii wprowadzoną do sieci mogą pobrać za
    darmo 0,8. Przy większych instalacjach (powyżej 10 kWp) ten stosunek wynosi 1 do 0,7.
    Jest to system net meteringu wykorzystujący mechanizm opustów.

    Po poprawkach poselskich, jakie zostały zaakceptowane przez podkomisję, z projektu
    zniknął net metering. W zamian zaproponowano net billing. Nowy system rozliczeń
    polegał będzie na tym, że prosumenci będą wynagradzani za nadwyżki energii
    wprowadzane do sieci, zaś za pobraną energię będą płacić tak jak inni odbiorcy prądu.

    https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/nowe-
    zasady-rozliczania-fotowoltaiki-rzad-twierdzi-ze-pro
    sumenci-zyskaja-padly/90nby0c

  • 2. Data: 2021-10-27 12:46:42
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 27.10.2021 o 11:55, a a pisze:
    > "Od nowego roku zmieni się w Polsce sposób rozliczania produkcji energii z
    przydomowych instalacji fotowoltaicznych

    czyli będzie się 'opłacało' każdemu a nie tylko tym którzy zużywają, biorąc pod uwagę
    że
    instalacje pracują w szczycie zapotrzebowania to być może nie jest to złe rozwiązanie

    tylko pojawia się drobny problem załatania szczytu wieczornego ;)

  • 3. Data: 2021-10-28 16:20:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 11:55 a a <m...@g...com> pisze:

    nie tak szybko:

    "Zdecydowałam się wycofać wniesiony przeze mnie projekt ustawy
    rozszerzającej możliwość generowania taniego i czystego prądu przez
    gospodarstwa domowe. Przyjęte na wczorajszym posiedzeniu Komisji do Spraw
    Energii poprawki znacząco pogarszają rozwój energetyki obywatelskiej."

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/fotowoltai
    ka-panele-sloneczne-zaskakujacy-ruch-jadwigi-emilewi
    cz/5wfw572

    TG

  • 4. Data: 2021-10-28 20:34:47
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 28 October 2021 at 16:21:05 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
> [...]
    >

    > https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/fotowoltai
    ka-panele-sloneczne-zaskakujacy-ruch-jadwigi-emilewi

    nie słuchałeś Merkelówny na Intersolar 5 lat temu ?
    Energetyka obywatelska ma zniknąć, bo jest szkodliwa dla energetyki przemysłowej.
    Czyli zostanie odcięta od grida.

    Co Zenek wyprodukuje z solara ma zużyc na wlasne potrzeby, a nie jakies tam
    netmeteringi

    Czyli tyle zysku co w pysku
    i solary przestały się opłacać w Mimcach już 5 lat temu./

    Bo po co komu solarna energia za dnia, gdy siedzi w robocie

  • 5. Data: 2021-10-29 11:45:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 20:34 a a <m...@g...com> pisze:

    A Ty jak zwykle piszesz te swoje bzdury nie na temat. Dałem Ci linka w
    którym stoi, że ten projekt co podlinkowałeś jest już nieaktualny. Nie ma
    na razie innego w sejmie.

    https://businessinsider.com.pl/wiadomosci/fotowoltai
    ka-panele-sloneczne-zaskakujacy-ruch-jadwigi-emilewi
    cz/5wfw572

    PS. po kiego napisałeś po raz setny ten swój elaborat? - nie pamiętasz co
    wysyłasz?
    Przez to nie da się z Tobą dyskutować na żaden temat. Ktoś Ci odpisze w
    temacie a Ty jak katarynka wklejasz to co poprzednio zupełnie nie odnosząc
    się do treści z odpowiedzi.

    TG

  • 6. Data: 2021-10-29 12:22:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 29 października 2021 o 11:45:39 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > temacie a Ty jak katarynka wklejasz to co poprzednio zupełnie nie odnosząc

    Ale że wycofali projekt nie znaczy że robienie prądu ze światła w domu jest
    opłacalne. We wtorek przyslali z ZE rachunki do zapłacenia. Z ciekawości policzyłem
    ile kosztuje mnie kilowatogodzina żeby zobaczyć czy mi się opłaca mieć druga taryfę.
    55 groszy kosztowała mnie kilowatogodzina. Czy dla takiej ceny warto zakładać
    fotowoltaike? Nie warto. Ale dokąd instalacje są zakładane na kredyt to państwu
    warto. Dlatego jest sztucznie stworzone zapotrzebowanie na nowe mieszkania, na
    fotowoltaike, na wszystko co jest drogie i ludzie kupują na kredyt.

  • 7. Data: 2021-10-29 13:30:26
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 29 October 2021 at 12:22:36 UTC+2, 4...@g...com wrote:

> [...]
    fotowoltaike, na wszystko co jest drogie i ludzie kupują na kredyt.
    To, że Pani Jadwisia cos wycofała to nie znaczy, że to nie przejdzie.
    To był jedynie test, czy wielu będzie buntowników
    ale sama stwierdziła, że projekt ma wnieść kto inny.
    Czyli zmieni się jedynie imiennik a projekt gotowy i wejdzie i zostanie uchwalony
    a czy od stycznia czy od czerwca to niczego nie zmienia dla tych co uwierzyli ,
    wzięli kredyty i zainwestowali 50.000 zl w solary aby mieć z tego zysk

    Zysku będzie tyle ile w Mimcac h za Merkelówny,
    czyli solarny prund jedynie na wlasne potrzeby
    i właśnie pracują nad dotacjami na akumulatory ciepla i zimna

    I planują aby latem gromadzić lód w dolach aby się chłodzić latem
    I tak jest w Azji od lat, że zimą zakopuje się lód pod ziemią, aby była darmowa klima
    latem
    i tak lodziarze produkowali lody 100 lat temu, że zakopywali lód w ziemi i zasypywali
    trocinami dla izolacji, aby latem mieć do wyrabiania lodów i do domowych chgłodziarek
    blaszanych.

  • 8. Data: 2021-10-29 13:49:09
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2021 o 12:22 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Ale że wycofali projekt nie znaczy że robienie prądu ze światła w domu
    > jest opłacalne.
    Dla Ciebie nie jest, dla mnie jest.

    > We wtorek przyslali z ZE rachunki do zapłacenia. Z ciekawości policzyłem
    > ile kosztuje mnie kilowatogodzina żeby zobaczyć czy mi się opłaca mieć
    > druga taryfę. 55 groszy kosztowała mnie kilowatogodzina.

    Po przejściu na G12W zapłaciłem ponad 1000 zł mniej za rok.

    > Czy dla takiej ceny warto zakładać fotowoltaike? Nie warto.

    jak wyżej.

    > Ale dokąd instalacje są zakładane na kredyt to państwu warto.

    Ja mam za gotówkę.

    TG

  • 9. Data: 2021-10-29 14:17:46
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 29 October 2021 at 13:49:12 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Dla Ciebie nie jest, dla mnie jest.
    > Po przejściu na G12W zapłaciłem ponad 1000 zł mniej za rok.
    > jak wyżej.
    > Ja mam za gotówkę.
    >
    > TG
    Bo kto bogatemu zabroni kasę wydać na badziewia

  • 10. Data: 2021-10-29 18:25:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 29 października 2021 o 13:49:12 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Dla Ciebie nie jest, dla mnie jest.
    > Po przejściu na G12W zapłaciłem ponad 1000 zł mniej za rok.
    > jak wyżej.
    > Ja mam za gotówkę.
    >
    > TG
    Nie wiesz czy jest dla ciebie opłacalne bo za krótko masz instalacje. Jeśli masz
    dobrą pamięć to powinieneś pamiętać jak całkiem niedawno napisałem że jeśli ktoś ma
    nawis inflacyjny i nie ma żadnego lepszego pomysłu żeby kasa nie traciła na wartości
    to zakup za gotówkę instalacji fv ma sens. Pomimo szybkiego spadku wartości elementów
    instalacji to, to co instalacja wyprodukuje spowoduje że uchroni pieniądze przed
    inflacja. I nic więcej, żadnego zarobku ani znaczących oszczędności nie będzie. Spali
    się jeszcze z pięć dachów z panelami i wprowadza jakieś coroczne badania, oczywiście
    płatne. Bez nich żaden ubezpieczyciel długopisu do ręki nie sezonie żeby druk
    wypelnic. Wprowadza podatek katastralny to wartość paneli podniesie wartość
    nieruchomości i z 1% pójdzie się walić. Falownik to skomplikowana rzecz. Niektóre
    jego elementy pracują w trudnych warunkach. 10 lat żaden współczesny kondensator
    elektrolityczny nie wytrzyma. Kontrola, ubezpieczenie, podatek, co jakiś czas wymiana
    pewnych elementów, u niektórych spłata kredytu, odłączanie od sieci przez operatora
    jak mu prąd z fv bedzie niepotrzebny itp spowodują że w przyszłości będzie brak
    opłacalności posiadania własnej fv. Ona będzie miała jakiś sens jak właściciel będzie
    miał samochód elektryczny i własne akumulatory w których w słonecznych miesiącach
    będzie magazynował w dzień prad żeby w nocy ładować nim samochód. Ale jakiegoś
    ekonomicznego szału nie będzie bo akumulatory drogie i mają określoną i nie za długa
    żywotność. W mało słonecznych miesiącach prawdopodobnie z typowej domowej instalacji
    nie wystarczy na ładowanie samochodu.