    Date: Mon, 06 Mar 2017 19:14:16 +0100
    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: U Was też Armagedon?

    W dniu 06.03.2017 17:11, XL pisze:

    > Od razu widać, że Ty chałupy nie masz. Albowiem gdybyś miał chałupę i
    > osobiście xxx lat temu posadzone drzewo przy niej, rozumiałbyś problem.

    Od razu widać, że wróżysz z fusów. I idąc za Twoim przewodem z fusami,
    powiem Ci, że Ty takiej chałupy jak moja w życiu mieć nie będziesz,
    biorąc pod uwagę choćby tylko metraż. A jest tego 270 m2. Ale revenons
    a nos moutons - powróćmy do naszych baranów. Ta moja chałupa jest
    obsadzona sosnami i świerkami. Nie ja je sadziłem, bo lat mają już
    kilkadziesiąt i po kilkanaście - jak nie więcej - metrów każde z nich
    ma. Jedno rośnie w odległości 2 m od rogu domu, pozostałe trochę dalej -
    5-20 m. I choć to najbliżej rosnące włazi mi już na balkon, to w życiu
    mnie i połowicy nie przyszłoby na myśl, by je ściąć, bo - wicie-rozumicie,
    zagraża chałupie. Przyciąłem tylko gałęzie, które szorowały po tynku
    i szumi sobie spokojnie dalej. Pozostałe podgoliłem od spodu - bo lubię
    chodzić pod drzewami a nie wokół drzew - i tyle było mej siekierezady
    z piłą łańcuchową, gdy te drzewa stały się moje. Sąsiedzi mają typowo
    leśne działki, więc u nich na posesjach sosen jak mrówków (czego im
    zazdroszczę), ale na żadnej nie słyszałem piły motorowej, gdy nastało
    lex Szyszko. Bo to są pany, nie buraki...