    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: UPS/zasilacz PV itd
    Date: Tue, 06 Sep 2022 11:41:52 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2022 o 11:26 heby <h...@p...onet.pl> pisze:

    > Mam ten falwonik (11kW) i to nie jest to czego potrzebuje - on nie ruszy
    > bez grida.

    > To ma być UPS. Jak wyłączą sieć, to ma działać jako awaryjne zasilanie.
    > Jak nie wyłaczą sieci, to ma działać jako bieda-PV na te 200W lub tyle
    > ile da radę z tego PV wyssać.

    Do niego masz cały zestaw gratów, miedzy innymi Luna i UPS (osobne
    urządzenia).
    Jak weźmiesz wszystkie klocki to będziesz miał co chciałeś.
    Nadwyżka magazynowana jest w LUNI'e, która oddaje co zgromadziła gdy nie
    ma słońca.
    Gdy nie ma grida wydzielony obwód zasilany jest z UPS'a, który normalnie
    zasilany jest z falownika.
    Wszystkim zarządza jeden soft falownika.
    Tyle tylko, że trzeba mieć wersję M1, M0 tego nie wspiera.

    > Jutro będzie.
    >
    > Ponadto to nie chodzi o ceny.
    Gratuluję, gdy to liczyłem wychodziło dodatkowe 50k (z Luną 10kWh) za ten
    ficzer.

    > Problem w tym, że nie mogę go w momencie blockoutu wykorzystać. W dodaku
    > nie muszę - potrzebuje 200W mocy ciągłej aby przezyć (pompa co) i
    > chwilowo troche więcej aby popędzać IT. Raz na jakiś czas doładuje akku
    > generatorem, ale jak by przy okazji ładował się z PV to było by
    > przemilutko, bo generator upierdliwy.

    Ja na takie przypadki na razie mam UPS online 2,2 kW podpięty pod 4 x
    100Ah AGM.
    Do tego generator 6kW. Z generatora w tym roku korzystałem 3 razy.

    > Ten "system" sprawdzi się też latem - pozwoliłby mi zasilać IT w domu
    > bez udziału grida. Zysk niewielki, ale zawsze coś.
    Zysk v/s koszty na razie u mnie się nie spina.

    TG