  • Data: 2019-12-13 09:25:38
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 12 grudnia 2019 17:00:04 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Czyli celuj w instalację 5kWp.

    Dokładnie dla takiej instalacji licze.

    >Masz prosty dach i zmieścisz ~14 paneli na jednej połaci?

    Powinno się zmieścić na zachodniej połaci

    > To powinieneś znaleźć ofertę za 20k pln.

    Dokładnie tak samo mi wyszło
    Tylko póki co lokalne oferty dostaję prawie 2 razy wyższe
    Jeszcze dwóch "doradców" ma się u mnie zjawić ale póki co przekładają wizyty na "po
    świętach"

> [...]
    >
    > 4.875kWp za 20 000 zł brutto!
    >
    > Promocyjny zestaw zawiera:
    > ? moduły monokrystaliczne JA Solar 325W x 15szt.,
    > ? falownik trójfazowy Sofar 4.4 KTL-X,
    > ? zabezpieczenia i okablowanie,
    > ? podkonstrukcję oraz montaż na dachu skośnym,
    > ? 5 lat gwarancji na montaż.
    >
    > 20k brutto minus 5k dotacja zostaje 15k pln. Minus 18% podatku = 12,3k pln.
    > Zużywasz 4,5 tys kWh po 0,65 pln? = 2925 pln / rok. Spokojnie więc
    > rocznie zaoszczędzisz 2,5k pln (pozostałe 400 liczę na ew. niedoszacowanie,
    > czy opłaty stałe). 12,3 / 2,5k pln = 4,92. Masz idealnie zwrot 5 lat :)

    Oferta dość przyzwoita
    Tak czytam sąsiedni watek o kontenerze paneli z Chin i przy tych cenach co wyżej
    podałeś to ten kontener nijak nie ma sensu.
    Widać powoli ceny normalnieją u nas