  • 1. Data: 2013-08-30 12:39:54
    Temat: W temacie rozlokowywania pokoi.
    Od: s...@g...com

    Czytam wlasnie posta o ulokowaniu domu i pojawiają się różne głosy. Sypialnia na
    północy czy na wschodzie itp.

    I wniosek mój jest taki że w zalezności od tego jak kto zyje tak mu te pokoje mogą
    inaczej pasować. To oczywiste.
    Ale czasem jest tak że sie człowiekowi zycie zmienia i np. z etatowca 7-15 zmienia
    sie w freelancera z ruchomymi godzinami pracy.
    I nagle salon wczesniej bedacy centrum aktywnosci ceduje te funkcje na
    warsztat/biuro/pracownia.
    I wtedy jednak warto mieć je tam gdzie akurat są najsensowniejsze warunki do pracy.

    I teraz sedno:
    1. Czy warto dom sobie zaprojektować jako duży openspace z paroma filarami tam gdzie
    potrzebne i dzielic przestrzeń sciankami gipsowymi?
    Oczywiscie kuchnia/łazienka nieruchome ale reszta adaptowalna.

    2. Czy widzieliście takie projekty?

    3. Czy koszty stropu są wtedy jakieś specjalnie większe?

    Bo totalna reorganizacja scian w takim duzym pomieszczeniu/domu to koszt pi*oko
    5-10kPLN więc jak się człowiekowi zmienia sytuacja to może warto?
    Szczególnie że np, przechodzi na emeryture, albo zaklada biznes i chciałby miejsce na
    przyjmowanie klientów itp.

  • 2. Data: 2013-08-30 13:24:10
    Temat: Re: W temacie rozlokowywania pokoi.
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Bo totalna reorganizacja scian w takim duzym pomieszczeniu/domu to koszt
    >pi*oko 5-10kPLN

    Ściany, instalacje, podłogi.... moje oko mówi ze to co piszesz x4 :-)

  • 3. Data: 2013-08-30 13:54:37
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 13:24:10 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Ściany, instalacje, podłogi.... moje oko mówi ze to co piszesz x4 :-)

    Bez przesady. W biurach takie cyrki sie robi i drogo nie wychodzi.
    Ale ok. Jedna uwaga jest i pewnie do sprawdzenia.

  • 4. Data: 2013-08-30 14:06:30
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2013-08-30 13:54, s...@g...com wrote:
    > Bez przesady. W biurach takie cyrki sie robi i drogo nie wychodzi.
    > Ale ok. Jedna uwaga jest i pewnie do sprawdzenia.

    Przede wszystkim właśnie chodzi o instalacje.
    Chyba najbardziej o elektrykę.
    Ale ją można zrobić w systemie kanałów, które jakoś sprytnie trzeba by
    ukryć/zamaskować aby dom nie raził surowością biura.
    Chyba najłatwiej byłoby przemycić takie natynkowe wynalazki w jakimś
    industrialnie zaaranżowanym wnętrzu.
    Sam miałem kiedyś takie zakusy :-)

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 5. Data: 2013-08-30 14:16:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 13:54:37 UTC+2 użytkownik s...@g...com napisał:
    > Bez przesady. W biurach takie cyrki sie robi i drogo nie wychodzi.
    > Ale ok. Jedna uwaga jest i pewnie do sprawdzenia.
    Największy kłopot z instalacjami. W biurach masz najcześciej sufity podwieszane i tam
    cała kablologie;)
    A i tak wcale tanio przeróbki nie wychodza. W jednym z naszych oddziałów własnie
    takie biuro przerabiali, metraż cos około 120m2 i koszt wyszedł 60tys.

  • 6. Data: 2013-08-30 14:18:38
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    ps.com...
> [...]

    >Bez przesady. W biurach takie cyrki sie robi i drogo nie wychodzi.
    >Ale ok. Jedna uwaga jest i pewnie do sprawdzenia.

    Problem wystapic moze z podlogowka przy zmianie scian gdy ktos mial murowane
    dzialowki

  • 7. Data: 2013-08-30 15:50:03
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > 1. Czy warto dom sobie zaprojektować jako duży openspace z paroma filarami
    > tam gdzie potrzebne i dzielic przestrzeń sciankami gipsowymi?
    > Oczywiscie kuchnia/łazienka nieruchome ale reszta adaptowalna.

    Widzę kilka problemów:
    - jedna wielka wylewka przenosi dźwięki - tego nie unikniesz
    - ścianki działowe z kg działają jak pudło rezonansowe - można je zastąpić
    takimi modułowymi jak się używa w biurach są pokryte jakby włókniną i
    wypełnione czymś tłumiącym, ale i tak telewizor za ścianą będzie słyszalny.

    > 2. Czy widzieliście takie projekty?

    Domy - nie?

    > 3. Czy koszty stropu są wtedy jakieś specjalnie większe?

    Jak będą filary i podciąg to strop nie ma znaczenia.

    > Bo totalna reorganizacja scian w takim duzym pomieszczeniu/domu to koszt
    > pi*oko 5-10kPLN więc jak się człowiekowi zmienia sytuacja to może warto?

    Gdyby użyć takich panelowych ścianach jak w biurach to taka reorganizacja
    może kosztować praktycznie 0.

    > Szczególnie że np, przechodzi na emeryture, albo zaklada biznes i chciałby
    > miejsce na przyjmowanie klientów itp.

    IMO lepiej po prostu wybudować dwa pokoje więcej. Bedzie biuro to będzie
    biuro, a jak nie będzie to się siłownie urządzi albo bilard, albo gości
    przenocuje. Byle to z głową rozplanować i tych pomieszczeń na co dzień nie
    grzać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-09-02 01:14:00
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 14:16:53 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    takie biuro przerabiali, metraż cos około 120m2 i koszt wyszedł 60tys.

    Elektrykę myślałem normalnie zamurować w scianach zewnętrznych i dodać parę punktów
    służących jako potencjalną bazę dla instalacji ciągnietej w scianach działowych.

    Dom miał być parterowy więc raczej dla rodziny max 2+3 (a raczej 2+2 jako optimum).
    Ale uwaga przyjęta. Do zbadania.

  • 9. Data: 2013-09-02 01:15:26
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 14:18:38 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

    > Problem wystapic moze z podlogowka przy zmianie scian gdy ktos mial murowane
    >
    > dzialowki

    No wlasnie. Troche by mi podłogówka pasowała bo na dachu bylby zestaw solarny więc
    dobrze by było aby przy operacjach relokacji scian nie uszkodzić podłogówki...

    też do przemyślenia.

  • 10. Data: 2013-09-02 01:26:12
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2013 15:50:03 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]

    > takimi modułowymi jak się używa w biurach są pokryte jakby włókniną i
    > wypełnione czymś tłumiącym, ale i tak telewizor za ścianą będzie słyszalny.
    To rzeczywiscie potencjalny problem. Teraz mi hałas nie przeszkadza ale sciany mam
    ceglane więc może nie mam porównania. Ale w biurach też troche siedze i jednak hałasy
    się nie niosą za bardzo.
    A jednak paru biurowych sąsiadów niezbyt cichych miałem...

    > Domy - nie?

    > Jak będą filary i podciąg to strop nie ma znaczenia.
    Raczej myslalem o zwyklym lanym stropie.
    Zeby na nim móc połozyć kilometry styropianu :)
    Ale jesli na stropie niemonolitycznym tez da sie spokojnie chodzic bez zrobienia
    szpar to tez moze byc.

    > Gdyby użyć takich panelowych ścianach jak w biurach to taka reorganizacja
    > może kosztować praktycznie 0.
    Takie na szynach? Przesuwane? Nieee nie taka elastycznosc mam na mysli.
    Niby fajne ale troche nie to.
    Ma byc konserwatywnie w formie ale nowoczesnie elastyczne przyczym ta elastycznosc
    moze byc troche trudniejsza - w postaci robienia rygipsów czy wynajęcia firmy która
    przerobi taka scianke i przeniesie drzwi albo zrobi ładny pokój łączony...

> [...]
    > przenocuje. Byle to z głową rozplanować i tych pomieszczeń na co dzień nie

    No wlasnie. Niby prosciej zrobic z zapasem. Ale potem jednak nieuzywane pomieszczenia
    trzeba grzać, podatek placic i takie tam.

    Ale idea narazie jest na etapie filozofowania więc cholera wie co wyjdzie.

    Ale kuszące jest zbudowanie duzego openspace gdzie jasno okreslone bedzie tylko
    kuchnia, sypainia, łazienka, kibel i sień a reszta duzym openspace.
    A potem w pol roku-rok sie zdecyduje gdzie najlepiej jest umiescic pracownie, pokoj
    goscinny czy salon a gdzie wcisnąć dzieciaka.

    Dzieki za sugestie wszystkim wypowiadającym się.