    From: mal <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Warzywa kosmiczne
    Date: Wed, 25 Mar 2009 12:39:46 -0700 (PDT)

    On 25 Mar, 19:00, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:
    > Superwarzywa z kosmosu
    > 15-05-2008 12:16
    >
    > nasiona &middot; kosmos &middot; satelita Shijian 8 &middot; kiełkować &middot;
    szklarnie &middot; olbrzymie &middot;
> [...]
    > spożywcze.
    >
    > Lo Zhigang, jeden z badaczy, twierdzi, że doszliśmy do kresu możliwości
    > rolnictwa ziemskiego, a liczebność populacji naszego gatunku, a więc i
    > zapotrzebowanie na żywność stale rosną. Kosmiczne nasiona dają zaś możliwość
    > szybszego uzyskania większych warzyw. Zbiory są o 10-20% większe.
    >
    > Nie do końca wiadomo, czemu wysłanie nasion w przestrzeń kosmiczną pozwala
    > uzyskać tak duże warzywa. Prawdopodobnie przyczyniają się do tego
    > promieniowanie kosmiczne, mikrograwitacja oraz pole magnetyczne.

    Czytałam o tym w ostatnim "Nexusie" i - prawdę powiedziawszy -
    sądziłam, że to wiadomość primaaprilisowa.
    Ale nie, znalazłam jeszcze coś na ten temat:

    21.html

    Chyba jednak podziękuję chińskim braciom za zmutowaną żywność. Wolę
    drobne kartofle, ale bez zabiegów z promieniowaniem kosmicznym...

    mal