  • 11. Data: 2021-12-24 10:05:31
    Temat: Re: Ważna deklaracja dla posiadaczy kredytów. "Dalsze podwyżki stóp mogą być konieczne"
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 24 Dec 2021 09:44:05 +0100, Mateusz Viste
    <m...@x...invalid> wrote:
    > https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Replacement

    A co nie jest tak? Francja akurat jest tego świetnym przykładem :)

    --
    Marek

  • 12. Data: 2021-12-24 10:15:07
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-24 o 10:05 +0100, Marek napisał:

    > A co nie jest tak? Francja akurat jest tego świetnym przykładem :)

    Nic nie pisałem, że coś "nie tak". Wskazuję tylko na pewną symetrię.

    Mateusz

  • 13. Data: 2021-12-24 22:23:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 24 grudnia 2021 o 07:15:04 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

    > Czy ten wykres uwzględnia import młodych z Ukrainy?
    > Byłem ostatnio z synem u pediatry. Wizyta niby umówiona na godzinę a i tak
    > na miejscu w poczekalni z 10 matek z dziećmi na oko 1-3 lata. Po dwóch
    > minutach ze zdumieniem odkryłem, że tylko ja jestem Polakiem - wszystkie
    > pozostałe matki to Ukrainki/Białorusinki.
    >
    > TG
    Sądzisz że na Ukrainie to same przyglupy żyją że potrafią tylko dokładać towar na
    półki w Biedronce i tynkować na mrozie? Jak tylko niemcy i inni otworzą dla nich
    swoje rynki pracy to pojadą tam pracować. Bo oni nie z sentymentu tutaj pracują a
    dlatego że mogą. Jeśli będą mogli pojechać tysiąc kilometrów dalej żeby legalnie
    zarobić dwa razy więcej to pojadą. Masz jeszcze jakieś pytania?

  • 14. Data: 2021-12-25 08:10:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 22:23 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > sentymentu tutaj pracują a dlatego że mogą. Jeśli będą mogli pojechać
    > tysiąc kilometrów dalej żeby legalnie zarobić dwa razy więcej to pojadą.

    Część pojedzie a część zostanie. Oni tu kupują mieszkania, ich dzieci
    chodzą do szkoły czy przedszkola, zapuszczają korzenie. Z Polski mają
    bliżej do rodzinnego domu i co najważniejsze u nas Ukraińcy czy
    Białorusini nie przeżywają szoku kulturowego - jesteśmy jak oni.
    Ja pracuję z Ukraińcami, rozmawiam z nimi. Teraz czasy takie, że można
    mieszkać w Polsce a pracować u ,,Niemca" czy ,,Angola". Nigdzie się nie
    trzeba ruszać.

    TG

  • 15. Data: 2021-12-25 10:01:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 25 grudnia 2021 o 08:10:20 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > Ja pracuję z Ukraińcami, rozmawiam z nimi. Teraz czasy takie, że można
    > mieszkać w Polsce a pracować u ,,Niemca" czy ,,Angola". Nigdzie się nie

    Dokładnie/masz rację
    Znam kilka białoruskich rodzin co się praktycznie w Polsce już osiedliły.
    Własne mieszkania/domy kupili.

  • 16. Data: 2021-12-25 15:51:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > Ja pracuję z Ukraińcami, rozmawiam z nimi. Teraz czasy takie, że można
    > mieszkać w Polsce a pracować u ,,Niemca" czy ,,Angola". Nigdzie się nie

    A czy ja twierdziłem że wszyscy wyjadą? Jeśli mogą się osiedlać w Polsce to mogą w
    niemczech. Ale chwilowo nie mogą tam legalnie pracować. Sądzisz że z Pabianic
    szybciej dojadą do domu na Ukrainie na święta niż z Hanoweru. Tam wsiada w tanie
    linie lotnicze i poniżej ceny paliwa do samochodu dostaną się do domu. Na dodatek w
    półtorej godziny z odprawa. Oni nie są tutaj bo nas kochają . Są bo można więcej niż
    ja Ukrainie zarobić. Pojadą wszędzie gdzie będzie można zarobić i przede wszystkim
    zaoszczędzić więcej niż w Polsce. Oni są zawodowymi emigrantami a nie amatorami. Do
    tego ze względu na to że są biali, kumaci, znają języki, chętni do pracy to już są
    przy pracy na czarno dobrze postrzegani. A że kupili mieszkania i mają dzieci.
    Zgodnie z grupowa demagogią że nieruchomości mogą jedynie w sposób nieograniczony
    drożeć sprzedadzą to co kupili z dużym zyskiem. Na zachód od nas też są dzieci i mają
    dla nich szkoły i przedszkola. Na dodatek ze względów demograficznych wszystkie biale
    dzieci im pasują bardziej niż kolorowe.

  • 17. Data: 2021-12-25 15:52:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 25 grudnia 2021 o 10:01:34 UTC+1 Kris napisał(a):

    > Dokładnie/masz rację
    > Znam kilka białoruskich rodzin co się praktycznie w Polsce już osiedliły.
    > Własne mieszkania/domy kupili.
    Sprzedadzą z dużym zyskiem i bez mieli na zagospodarowanie w niemczech.

  • 18. Data: 2021-12-25 21:03:48
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 15:52 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Sprzedadzą z dużym zyskiem i bez mieli na zagospodarowanie w niemczech.
    Uważam, że się mylisz w ocenie tej imigracji. Czas pokaże jak bardzo.

    TG

  • 19. Data: 2021-12-25 22:47:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 25 grudnia 2021 o 21:03:51 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Uważam, że się mylisz w ocenie tej imigracji. Czas pokaże jak bardzo.
    >
    > TG
    >

    > --
    > Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/
    Jeśli ja bym się mylił to znaczy ze mylą się ci od statystyki a to w tak prostej
    sprawie jak długość życia jest mało prawdopodobne. Z wyjątkiem tego że na oko
    oceniłes sytuacje że będzie dobre i cała Ukraina do nas przyjedzie zeby na
    demograficznie ratowc sprawdziłeś takiendane jak wyze demograficzne w Polsce. Średnią
    dlugosc życia w Polsce. Jakie i kiedy były największe przyrosty ludności Polski po
    wojnie. Jaki jest bilans tonów i urodzeń.
    Żeby trochę przybliżyć. Od zakończenia wojny do 1950 roku był duży wzrost urodzeń.
    Pomiędzy 1950 a 1960 rokiem był szczyt urodzeń. Rocznie przybywało nas po prawie 800
    tysięcy rocznie. Pierwszy wy skończył się ok 1965 roku i według tego co zostało
    policzone przybyło nas od wojny ok 10 milionów. Najstarsi urodzeni po wojnie mają ok
    76 lat i teoretycznie już nie żyją, średni długość życia dla obydwu płci w Polsce to
    ok 75lat. Ci z końca pierwszego wyżu mają 57 lat. Ale ok 7 milionów ludzi z
    dziesięcioletniej górki pierwszego wyżu ma pomiędzy 74 a 64 lata. Grupa ta wchodzi w
    okres przyspieszonego wymierania. Oznacza to że w trybie przyspieszonym będzie
    uwalniała się substancja mieszkaniowa jak by w komunie nazwali. To by było na tyle.
    Może cię temat zaciekawi na tyle że zaczniesz dalej sprawdzać dane. Niedawno dałem
    link do strony na której są dane demograficzne dla chyba wszystkich panstw na
    świecie. Wystarczy popatrzeć na wykres Ukrainy żeby stwierdzić ze do nas nie
    przyjada w takich ilościach które by uratowały demografię i rynek mieszkaniowy.
    Możesz jeszcze sprawdzić prognozy nie dla pojedynczych państw a dla grup państw. Są
    tam dla Europy wschodniej, zachodniej, północnej i południowej. Jak sprawdzisz to
    będziesz wiedział dlaczego Ukraińcy do nas nie przyjdą w ilościach hurtowych.

  • 20. Data: 2021-12-25 23:01:07
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 25 December 2021 at 22:47:24 UTC+1, 4...@g...com wrote:

> [...]
    wschodniej, zachodniej, północnej i południowej. Jak sprawdzisz to będziesz wiedział
    dlaczego Ukraińcy do nas nie przyjdą w ilościach hurtowych.
    Nie rozumiem w czym probl;em

    W Japonii obowiązuje tradycja, że nikt nie zamieszka w domu po nieboszczyku i milion
    pustych domów stoi od lat bez mieszkanców

    Wystarczy wprowadzić tradycję, że po zmarłym covidowcu dom należy wyburzyć
    a mieszkanie dezynfekowac przez rok kwarantanną
    i problem rozwiązany