  • Data: 2020-02-18 21:31:08
    Temat: Re: Węglową ekologia
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Skąd wziąłem 12 miliardów? Pomylilem się. 6 miliardów to też dużo. 6x4=24 miliardy
    złotych, też dużo? Jakieś 5% budżetu. 8 miliardów doplaty wziąłem z netu. Napisałem
    ile dokładamy do górnictwa i na kilku stronach były informacje ze od siedmiu do
    dziewięciu miliardów złotych rocznie. To napisałem że 8 miliardów. Ale znalazłem i
    taka informacje ze do tony węgla w kopalni dokładamy 30 zlotych. I tyle jest według
    mnie do zaakceptowania. Jesteś pewny że cena ~300 złotych za tonę to cena z dostawą i
    wszystkimi opalatami czy cena netto na giełdzie w Londynie czy innym Amsterdamie. Ja
    nie wiem czy to cena netto czy z dostawą. Ale wiem że w Polsce elektrownie starali
    się budować niedaleko kopalń, żeby przez całą Polskę węgla koleją nie wozić bo to
    dodatkowy koszt. W dalszym ciągu niewyjaśnione zostało skąd zwolennicy importu węgla
    wezmą 24 miliardy złotych żeby kupić dolary żeby kupić węgiel. Do tego trzeba jeszcze
    znaleźć kasę na zasiłki dla górników i na jakieś szkolenia żeby nauczyli sie robić
    coś innego. Sprawdź czy można wysuplac takie pieniądze z bilansu wymiany handlowej
    Polski z resztą Świata. Bo cos mi się wydaje że cały czas jesteśmy jakieś konkretne
    miliardy złotych pod kreską. A co tych cen że importowany węgiel po 300 złotych z
    Afryki to i po 200 za tonę. Jak taki tani jest zagraniczny węgiel to dlaczego na
    składzie tona kosztuje tysiąc zlotych?