  • 31. Data: 2012-08-22 13:53:37
    Temat: Re: Wełna , wełna , wełna ...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 22 sierpnia 2012 13:26:51 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Kris, cos napierdzililes, ze to wogole jest niezrozumiale. Wez cos z tym
    >
    > kodowaniem zrob, bo nie wiadomo do czego sie odnosisz.

    Musiałbym zrezygnować z google groups. A coby nie patrzeć to jeśli przy czytaniu i
    pisaniu na grupy korzysta się z kilku kompów na przemian to google groups jest
    najwygodniejsze.

  • 32. Data: 2012-08-22 14:13:06
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

    >Musiałbym zrezygnować z google groups. A coby nie patrzeć to jeśli przy
    >czytaniu i pisaniu na grupy korzysta się z kilku kompów na >przemian to
    >google groups jest najwygodniejsze.

    A no to fakt.
    Jak jest duzo polskiej czcionki to trudno zrozumiec o co chodzi w cytowanym
    tekscie.

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2012-08-23 01:57:09
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Przeciez sam masz membrane więc na Sobie to przetestujesz;)
    >Wentylacja dachu to podstawa.
    > Ale jak wentylując dach wydmuchujesz ciepło z chałupy to cos jest nie tak.

    Jeszcze można wentylować styropian :-)
    Trzeba coś Kaszpirowi doradzić.
    Ja bym na jego miejscu kupił membranę wiatroizolacyjną o przepuszczalności z
    3-5 tysięcy i wkleił między krokwie pozostawiając szczelinę wentylacyjną
    między tamtą membraną i tą nową.
    I dopiero bym wtykał wełnę na lekki ucisk. Byle jaką wełnę.
    Ze szczeliną między membraną daleko nie zajedzie.

  • 34. Data: 2012-08-23 07:19:26
    Od: z...@g...com

    >Ale jak wentylując dach wydmuchujesz ciepło z chałupy to cos jest nie tak.

    A masz gdzieś ile procent ciepła "tracę" ?
    Bo jakoś nie znalazłem żadnych badań , testów aby jakoś te ciepło w jakiś
    widoczny sposób "ulatywało".
    A jeśli nawet to jaki to procent ?
    Przy szczelinie 2cm ..

    Bo jak na razie to "teoria" Kikiego ...
    Który dla mnie nie jest żadnym autorytetem ...

    Więcej ciepła można stracić jak wełna będzie wilgotna ...
    Więcej ciepła stracę przez okna dachowe i zapewne przez samą więźbę
    dachowową ...

    Ja wolę mieć poprawną wentylację całego dachu i mieć pewność że wełna zawsze
    będzie sucha , tak samo jak cała więźba dachowa ...

  • 35. Data: 2012-08-23 16:13:01
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >Bo jak na razie to "teoria" Kikiego ...
    >Który dla mnie nie jest żadnym autorytetem ...

    To ja ci powiem ile wywiewa. 50% wywiewa. Połowę.
    Weź starą kurtnę puchową czy jakąkolwiek starą zimową i zdejmij z niej
    ortalion z zewnątrz. I wyjdź sobie w mrozie to zrozumiesz, że wełna bez
    osłony przed ruchem powietrza niczego nie ociepla sama z siebie.

    Po to daje sie membranę i do niej dociska wełnę żeby tworzyła kurtkę pokrytą
    ortalionem.

  • 36. Data: 2012-08-23 19:39:57
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >To ja ci powiem ile wywiewa. 50% wywiewa. Połowę.

    Już mówiłem.
    Poproszę o jakieś badania , testy , z jakiegoś wiarygodnego źródła ...
    Czekam na linka do tych informacji ...
    Twoje domysły i przemyślenia zupełnie mnie nie interesują jak i Twoje teorie

    >Weź starą kurtnę puchową czy jakąkolwiek starą zimową i zdejmij z niej
    >ortalion z zewnątrz. I wyjdź sobie w mrozie to zrozumiesz, że wełna bez

    Jak wyżej ...
    Podaj źródła informacji i podaj publikacje tych testów ...
    Bo to wypisujesz to Twoje luźne przemyślenia i refleksje które nijak mają
    się do rzeczywistości ...

    Np. jakbyś nie wiedział materiał stosowany w namiotach jest
    wysokoparaprzepuszczalny i odporny na wodę (do pewnego poziomu) ale
    wystarczy dotknąć materiału i zacznie w miejscu dotknięcia przeciekać ...

  • 37. Data: 2012-08-23 19:52:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 sierpnia 2012 07:19:26 UTC+2 użytkownik (Nieznane) napisał:

    > A masz gdzieś ile procent ciepła "tracę" ?
    >
    > Bo jakoś nie znalazłem żadnych badań , testów aby jakoś te ciepło w jakiś
    >
    > widoczny sposób "ulatywało".

    A do czego Tobie testy i badania. Izolatorem w wełnie jest uwiezione pomiędzy
    włóknami powietrze. jak nie dasz wiatroizolacji to to powietrze będzie się
    przemieszczać i właściwości izolacyjne wełny drastycznie spadną.

  • 38. Data: 2012-08-23 20:08:35
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >A do czego Tobie testy i badania. Izolatorem w wełnie jest uwiezione
    >pomiędzy włóknami powietrze. jak nie dasz wiatroizolacji to to powietrze
    >będzie się przemieszczać i właściwości izolacyjne wełny drastycznie spadną.

    I wszystko na ten temat :-)

  • 39. Data: 2012-08-23 20:10:53
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> wrote in message

    > Jak wyżej ...
    > Podaj źródła informacji i podaj publikacje tych testów ...
    > Bo to wypisujesz to Twoje luźne przemyślenia i refleksje które nijak mają
    > się do rzeczywistości ...

    Ci co zalecają budowanie z porothermu na dwa placki czy dwa paski pianki
    mieli medale z targów zanim jeszcze ktoś wziął ten ich materiał do ręki.
    Ja ci tylko mówię co doświadczam od 4 lat i lekarstwem jest jedynie
    sukcesywny remont skosów.

  • 40. Data: 2012-08-23 21:26:55
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >A do czego Tobie testy i badania. Izolatorem w wełnie jest uwiezione
    >pomiędzy włóknami powietrze. jak nie dasz >wiatroizolacji to to powietrze
    >będzie się przemieszczać i właściwości izolacyjne wełny drastycznie spadną.

    To mnie nie przekonuje . Mnie przekonują dane , testy , badania , cyferki ,
    a nie teksty typu "drastycznie" i niczym nie uzasadnione przypuszczenia i
    domniemania ...

    Z tego co wyczytałem stosowanie membram dachowych wymusili sami klienci.
    Miało to na celu głównie obniżenie kosztu budowy dachu i ułatwienie pracy
    dekarzom.
    W przypadku membramy nie trzeba było robić wentylacji co dla wielu fachowców
    było ponad ich siły i zbyt skomplikowane , bo wymagało stworzenia wejścia
    wentylacji i wentylacji kalenicy. Wymagało tez sznurowania wełny aby wykonać
    szczelinę wentylacyjną. A to dodatkowe koszty i robota.
    Z membramą robi się taniej i szybciej.
    Nigdy nie było nic o wywiewaniu , traceniu ciepła.
    Wentylacja dachu inaczej przebiega nic wentylacja na otwartym terenie. Tu
    mamy malą szczelinę , mamy odpowiedni kąt . Powietrze wpada kanałami i
    "płynie" pod kątek po poziomej powierzchni ...