  • 1. Data: 2012-08-10 13:26:52
    Temat: Wełna , wełna , wełna ...
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    Witam !

    Krokwie 17cm ale jest folia paroprzepuszczalna i musi być szczelina min. 2cm

    Chce dać wełnę w 2 warstwach.
    Najpierw myślałem aby dać 15cm + 15cm , ale szczerze mówiąc troche boję się
    że wełna się rozpręży i zniknie mi szczelina .
    Dlatego pomyślałem o daniu 12cm + 15cm (szczelina wentylacyjna 5cm).

    Byłem już niemalże zdecydowany na zakup Rockwoola Megarock (U=0,039) 12 +
    15cm.
    Niestety nigdzie u mnie nie ma tego RockWoola dostępnego ...
    Trzeba by brać przez neta i płacić sporo za transport i to całopaletowo ...
    Cena z transportem sądzę że około 5500zł ...

    W Obi mają promocję na wełnę Pink :) Wełna 15cm U=0,4 kosztuje chyba 9zł za
    m2 ...
    Nie ukrywam że za cenę około 300m2 (tyle mi potrzeba) zapłaciłbym około
    2700zł ...

    Tyle że w przypadku Pinka musiałbym zrobić 15+15cm .
    Została by szczelina 2cm i chyba musialbym wykonać sznurowanie albo jakoś
    inaczej zabezpieczyć aby wełna nie dotykała folii , bo z tego co czytałem
    wełna szklana potrafi zmienić grubość i czasami zamiast 15cm może być np.
    17cm ...
    Sznurowanie mi sie zbytnio nie chce robić , dlatego myślałem o większej
    szczelinie :)

    Tyle że w Obi mają wełny tylko 5 , 10 lub 15cm , nie mają 12cm :(

    Czytałem na temat tego Pinka i ma dobre opinie. Mam trochę tej wełny i na
    pewno jest lepsza od Ursy 0,044. Jest dość sprężysta , nie rozwarstwia się i
    itd ..

    Nie ukrywam że cena też robi wrażenie ...
    Różnica w cenie około 2700zł , przy zbliżonych właściciwościach cieplnych

    Czytałem że Roockwool jest super , bo skalny i twardy i niby dzięki temu nie
    trafi właściciwości i nie odkształca się i itd ..
    Konsultanci Rockwoola zachwalają (co nie ma sie co dziwić) , ze dzięki temu
    że twarda to nie osiada , nie zmienia kształów i itd ...
    Cud i itd , pytanie ile w tym marketingu a ile prawy ...

    Jeśli Rockwool jest naprawdę taki super to trudno wyda się te dodatkowe
    2700zł , tylko pytanie w czym lepszy i czy faktycznie wełny szklane opadają
    , zmieniają swoje kształty (mostki !!!) czy to bzdura ....

    W jaki sposób w razie czego wykonać pewną szczelinę wentylacyjną gdybym
    zdecydował się na danie jednak 15cm wełny między krokwie. Czy tylko
    sznurkowanie (które czytałem że nie do końca jest skuteczne , bo wełna może
    między sznurkami się rozpręzyć i zablokować przepływ powietrza) czy są
    jeszcze jakieś sposoby proste i szybkie do wykonania ?

  • 2. Data: 2012-08-10 13:44:13
    Temat: Re: Wełna , wełna , wełna ...
    Od: r...@g...com

    Tania wełna szklana z marketu nie trzyma parametrów. Rolka ma mieć przykładowo 15cm,
    a po odwinięciu okazuje się, że rozpręża się do 12cm...

    Ja miałem Ursę Gold, która kosztowała sporo więcej niż najtańszy Knauf z leroja.
    Porównanie tego niebo a ziemia...

  • 3. Data: 2012-08-10 14:14:39
    Od: "Boban" <b...@N...gazeta.pl>

    /// Kaszpir /// <b...@a...pl> napisał(a):

    > Witam !
    >
    > Krokwie 17cm ale jest folia paroprzepuszczalna i musi być szczelina min.
    2cm

    Jeżeli jest folia paroprzepuszczalna to nie musi być szczeliny.
    Jesli się upierasz na szczelinę to zapewni ją tylko jakiś dystans w postaci
    sznurków czy pasków styropianu zamocowanych pionowo za wełną. Nominalna
    grubość wełny nie gwarantuje, że wełna nie rozpręży się więcej niż jej
    grubość nominalna.

  • 4. Data: 2012-08-10 14:14:54
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Tania wełna szklana z marketu nie trzyma parametrów. Rolka ma mieć
    >przykładowo 15cm, a po odwinięciu okazuje się, że rozpręża się do 12cm...

    Moment moment ...

    To nie jest wełna robiona dla marketu. To normalna wełna sprzedawana także
    przez innych sprzedawców ...

    Skąd wiesz że nie trzyma ? Mam taką wełnę i zrobiła na mnie dobre wrażenie

  • 5. Data: 2012-08-10 15:07:10
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-08-10 13:26, /// Kaszpir /// pisze:
    > Witam !
    >
    > Krokwie 17cm ale jest folia paroprzepuszczalna i musi być szczelina min.
    > 2cm ...

    A po co ta szczelina?
    Dzisiejsze włókniny nie wymagają szczeliny.

    Polecam Dorken DeltaVent S PLUS - ma już brzeg smoprzylepny.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2012-08-10 16:29:40
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Boban" <b...@N...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > sznurków czy pasków styropianu zamocowanych pionowo za wełną. Nominalna
    > grubość wełny nie gwarantuje, że wełna nie rozpręży się więcej niż jej

    On się na szczelinę nie upiera tylko dali mu złą membrane :-)
    Zwracałem mu uwagę już w czasie budowy to teraz ma szczelinę i będzie zimno
    :-)

  • 7. Data: 2012-08-10 16:31:25
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message

    > A po co ta szczelina?
    > Dzisiejsze włókniny nie wymagają szczeliny.

    Bo mu taką najtańszą wsadzili, a mówiliśmy mu kiedyś ba podstawie zdjęć i
    się uparł :-)
    Teraz doświadczy kłopotu :-) Ja bym dał drugą membranę miedzy krokwie, od
    środka - bardzo szczelnie posklejał i dopiero wsadził wełnę,

  • 8. Data: 2012-08-10 20:02:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > temu że twarda to nie osiada , nie zmienia kształów i itd ...
    > Cud i itd , pytanie ile w tym marketingu a ile prawy ...

    Bo to prawda...
    Robilem u siebie Rockwollem Toprock, pozniej w innym domu letniskowym
    Isoverem Unimata i stwierdzam, ze to dzien do nocy.
    Na strychu stoi Isover Supermata w rolkach na druga warstwe, jeszcze tego
    nie rozpakowywalem. Parametry teoretyczne ma lepsze od Rockwoola, ale jak
    bedzie w praktyce to nie wiem, bo jak widze - robienie tanszymi welnami
    skazane jest z gory na nieosiaganie zakladanych parametrow. Czemu
    zdecydowalem sie na inna welne drugiej warstwy? Bo Rockwool pyli
    niemilosiernie, po prostu trudno go zniesc, ale rzeczywiscie uklada sie i
    tnie jak materac. Niemal zadnego trwalego odksztalcania. Na Twoim miejscu
    nie zalowal bym na ocieplenie dachu, bo tanimi welnami nie uzyskasz ani
    szczelnosci, ani pozostalych parametrow.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2012-08-10 20:06:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Teraz doświadczy kłopotu :-) Ja bym dał drugą membranę miedzy krokwie, od
    > środka - bardzo szczelnie posklejał i dopiero wsadził wełnę,

    To jeszcze wystepuje cos takiego jak membrana malo przepuszczalna?
    Chyba z jakichs dostaw sprzed dziesiecioleci, bo praktycznie to najtansze
    membrany spelniaja te parametry.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2012-08-10 21:17:37
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote in message

    > To jeszcze wystepuje cos takiego jak membrana malo przepuszczalna?
    > Chyba z jakichs dostaw sprzed dziesiecioleci, bo praktycznie to najtansze
    > membrany spelniaja te parametry.

    Nie pamiętasz ? Dawno dawał zdjęcia i ma nie tyle membranę co jakieś coś co
    nie przepuszcza za bardzo. Jakieś g. Czytaliśmy kartę katalogową gdzie
    wyraźźnie pisało o szczelinie wentylacyjnej.
    Ja bym na jego miejscu dał druty na 5cm i bym rozpostarł membranę Tyvek
    szczelnie klejąc ze wszystkich stron i zrobił poduszki, a tamta membrana i
    tak nie działa.
    Błąd wykonawczy, nikt nie sprawdził w papierach.