  • 1. Data: 2012-08-09 22:54:21
    Temat: kostka brukowa czy kostka granitowa przed dom
    Od: "rt" <x...@W...gazeta.pl>

    Witam

    co ma lepsze walory praktyczne i antyposlizgowe?

    dzieki
    http://decore-meble.pl

  • 2. Data: 2012-08-09 23:19:12
    Temat: Re: kostka brukowa czy kostka granitowa przed dom
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik rt napisał:
    > Witam
    >
    > co ma lepsze walory praktyczne i antyposlizgowe?

    Co jest lepsze - młotek czy śrubokręt?

    Zupełnie różne klasy cenowe. Kostka betonowa jest zdecydowanie
    antypoślizgowa i taką pozostanie przez dwadzieścia lat swego żywota.
    Kostka granitowa jest antypoślizgowa przez pierwsze dwadzieścia lat
    swego żywota, potem trzeba ją przełożyć inną ścianką do góry. Że ma tych
    ścianek sześć to wyślizgana będzie coś tak po stu latach z okładem. Tak
    czy inaczej raz na powiedzmy dwadzieścia lat kostkę przełożyć wypada bo
    podbudowa się zdąży powykrzywiać. Kostki betonowej nie obrócisz - ona
    zacznie ci się kruszyć.

    I teraz decyduj, policz ile co kosztuje i na ile ci to potrzebne.

    --
    Darek

  • 3. Data: 2012-08-10 09:37:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]
    > zacznie ci się kruszyć.

    > I teraz decyduj, policz ile co kosztuje i na ile ci to potrzebne.

    Gdzieś Ty widział kostkę granitową która po 20 latach została wyślizgana
    przed domem? Nawet na bardzo ruchliwych drogach zajmuje to więcej czasu.

    Podobnie gdzieś Ty widział kostkę betonową która się niszczy po 20 latach.
    Przy domowym użytkowaniu czyli kilka przejazdów autem na dzień taka kostka
    jest wieczna.

    No i na koniec dlaczego podbudowa miałaby się powykrzywiać? Chcesz ją
    specjalnie źle zrobić? Po co?

    Dobrze położona kostka betonowa na dobrze zrobioną podbudowę spokojnie
    przeżyje właściciela. Prędzej się znudzi lub zbrzydnie niż się zniszczy.
    "Wieczność" kostki granitowej w domowym użytkowaniu IMO nie ma znaczenia ale
    jej wygląd tak!

    Natomiast kostka granitowa łupana a nie szlifowana ma tę wadę, że trudniej
    ją zimą odśnieżyć i zbiera się na niej i zamarza warstewka wody. Gdybym miał
    wybierać to wybrałbym produkt pośredni czyli kostkę betonową z posypką
    mineralną - równo, ładnie i trwało.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-08-10 15:09:50
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]
    > zimą odśnieżyć i zbiera się na niej i zamarza warstewka wody. Gdybym miał
    > wybierać to wybrałbym produkt pośredni czyli kostkę betonową z posypką

    czy chodzi o cos takiego
    http://www.pater.pl/galeria/photos/Kostka_szlachetna
    _07.jpg

    to podobno tylko na poczatku jest ladne, potem porasta mchem i robi sie
    paskudne. W kazdym razie mi to majster od kostki odradzal,

  • 5. Data: 2012-08-10 15:59:07
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Widziałem takie kostki - na białym zawsze jakiś mech na wszystkim porośnie.
    Czarna jest OK.

    MS

  • 6. Data: 2012-08-10 22:16:09
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@N...gazeta.pl>

    Maciej S. <m...@c...pl> napisał(a):

    > Widziałem takie kostki - na białym zawsze jakiś mech na wszystkim porośnie.
    > Czarna jest OK.
    >
    > MS

    Ja widziałem cenę... dwukrotnie wyższa od zwykłej. Jednak trzeba przyznać, że
    bardzo oryginalna.

  • 7. Data: 2012-08-10 23:48:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" napisał w wiadomości grup

> [...]

    to podobno tylko na poczatku jest ladne, potem porasta mchem i robi sie
    paskudne. W kazdym razie mi to majster od kostki odradzal,

    Nie wiem, czy to to. Te o które mi chodzi to zwykły tzw. polbruk, ale
    wierzchnia warstwa ok. 1cm ma zamiast piasku i żwirku jakieś kolorowe
    kamyczki w tym betonie. A mech pewnie na tym rośnie jak na każdej innej
    betonowej - karcherem go!

    Pozdrawiam
    Ergie