  • 11. Data: 2016-08-05 13:31:02
    Temat: Re: Wentylacja ocieplenia
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:11:54 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > W dolnej części, takie w kształcie fasolek. 2 dziury bądź 3, jak rama dłuższa.

    Nooo - to musisz zostawic :)
    To nie od wentylacji :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2016-08-05 13:51:00
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 05.08.2016 o 12:08, Budyń pisze:
> [...]
    wentylacyjna to tylko leczenie syfu pudrem.

    > dam znac jak sie wykryje ze mi sciana zgniła. Ale, ale -w czasie budowy
    niewątpliwie naleciało mi wody za styropian, wiem bo widziałem. To było juz 5lat
    temu. To co -mam juz zgniły dom? :-)

    Zajrzyj i zobacz

    > konwekcja nie ma znaczenia gdy jest różnica ciśnien na wlocie i wylocie

    ale opór przepływu ma, żeby znaczące ilości ciepła przemieścić to sporo
    powietrza musi przelecieć

    > jak styropianu ma byc tylko 5cm to rzeczywiscie daj ten ryflowany, ja tu mówie o
    przyzwoitym ociepleniu :)

    Przetrzyj oczy i wypij kawę bo 15 cm wełny nie dostrzegłeś

    > zieeeew :)

    Baaaardzo merytorycznie, zresztą wyżej dało się zauważyć że jeszcze śpisz ;)

    --
    M.

  • 13. Data: 2016-08-05 14:28:40
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-08-05 o 13:31, Adam Sz. pisze:

    > Nooo - to musisz zostawic :)

    Albo lepiej nie.
    Zawsze można zawalić silikonem, autentycznie widziałem takie cudo.
    :D

  • 14. Data: 2016-08-05 14:56:14
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 13:51:01 UTC+2 użytkownik MK napisał:

> [...]
    temu. To co -mam juz zgniły dom? :-)

    > Zajrzyj i zobacz

    > ale opór przepływu ma, żeby znaczące ilości ciepła przemieścić to sporo

    roznice miedzy konwekcją a przepływem mam nadzieje rozumiesz? To sa zupelnie inne
    rzedy wiekosci parametrow.

    > Przetrzyj oczy i wypij kawę bo 15 cm wełny nie dostrzegłeś

    dostrzegłem, u mnie jest 15 welny +20 styro. Ta twoja 5ka ze szczeliną to tylko
    podklad pod tynk a za ocieplenie robi wełna. W sposób przeciętny jak na dzisiejsze
    mozliwosci :)

    > Baaaardzo merytorycznie, zresztą wyżej dało się zauważyć że jeszcze śpisz ;)

    o czym dyskutowac? ze nie da sie okien prawidlowo zamontowac? no jak tak uwazasz to
    ok, ja uwazam inaczej.

    b.

  • 15. Data: 2016-08-05 15:47:16
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 05.08.2016 o 14:56, Budyń pisze:

    > o czym dyskutowac? ze nie da sie okien prawidlowo zamontowac? no jak tak uwazasz to
    ok, ja uwazam inaczej.

    To jest właśnie ta różnica - da się, ale łatwiej jest spieprzyć niż
    zrobić porządnie. Nad każdym wykonawcą stoisz z kijem cały czas?
    Skutki spieprzenia pojawią się za kilka lat - po gwarancji, jak sam
    montujesz gwarancję formalną na okna tracisz.
    Błędne koło perfekcjonizmu.

  • 16. Data: 2016-08-05 16:17:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 15:47:15 UTC+2 użytkownik MK napisał:

> [...]
    > Skutki spieprzenia pojawią się za kilka lat - po gwarancji, jak sam
    > montujesz gwarancję formalną na okna tracisz.

    no i wracamy do początku - ponieważ jest MOŻLIWOŚĆ ze mi spartaczą montaż okien, to
    ja, zamiast dopilnowac mntażu okien, wyprzedzająco spartaczę sobie montaż ocieplenia.

    No można i tak, jak tam sobie chcecie.

    b.

  • 17. Data: 2016-08-05 22:11:20
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 05.08.2016 o 16:17, Budyń pisze:

    > no i wracamy do początku - ponieważ jest MOŻLIWOŚĆ ze mi spartaczą montaż okien, to
    ja, zamiast dopilnowac mntażu okien, wyprzedzająco spartaczę sobie montaż ocieplenia.

    > No można i tak, jak tam sobie chcecie.

    Może bardziej abstrakcyjne podejście załapiesz.

    Bez wentylacji układ ocieplenia jest w homeostatem o równowadze
    dodatniej - każde naruszenie równowagi powoduje dalsze odejście od stanu
    równowagi aż do katastrofy.
    Z wentylacją jest w równowadze ujemnej - sam wraca do stanu początkowego.

    --
    M.

  • 18. Data: 2016-08-06 10:32:21
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 5 sierpnia 2016 22:11:27 UTC+2 użytkownik MK napisał:

> [...]
    > równowagi aż do katastrofy.
    > Z wentylacją jest w równowadze ujemnej - sam wraca do stanu początkowego.

    buahahaha :-) Układ nie jest w takiej równowadze jak piszesz - ten twój układ lekko
    zawilgocony samoistnie zawilgaca sie bardziej. Bzdura.

    Tak własciwie to nie wiem po co jeszcze o tym gadamy - czy ty w ogóle masz lub
    zamierzasz miec kanadyjczyka?

    b.

  • 19. Data: 2016-08-06 13:36:48
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 06.08.2016 o 10:32, Budyń pisze:

> [...]
    >

    > buahahaha :-) Układ nie jest w takiej równowadze jak piszesz - ten twój układ lekko
    zawilgocony samoistnie zawilgaca sie bardziej. Bzdura.

    Tak sobie palnąłeś że bzdura czy masz jakieś argumenty? Jeśli w Twoim
    perfekcyjnym wykonaniu nastąpi przeciek z różnych przyczyn, a na
    przestrzeni dziesiątków lat wykluczyć tego nie możesz to wada będzie się
    pogłębiać i o tym traktuje artykuł który zalinkowałem na początku.
    Mam wrażenie że wywołuje u Ciebie dysonans poznawczy bo wykonałeś w
    sposób niewłaściwy tylko przyznać się do błędu nie potrafisz.

    > Tak własciwie to nie wiem po co jeszcze o tym gadamy - czy ty w ogóle masz lub
    zamierzasz miec kanadyjczyka?

    A co to ma do rzeczy - mam czy nie mam? Jak nie mam to jestem głupi i
    mam nie dyskutować a jak mam to nagle sytuacja teoretyczna się zmienia?

    --
    M.

  • 20. Data: 2016-08-06 13:48:40
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 6 sierpnia 2016 13:36:49 UTC+2 użytkownik MK napisał:

> [...]
    > perfekcyjnym wykonaniu nastąpi przeciek z różnych przyczyn, a na
    > przestrzeni dziesiątków lat wykluczyć tego nie możesz to wada będzie się

    Bzdurą są opowiesci o homeostatach, zajechałes pseudonaukowym bełkotem w którym sie
    zresztą pomyliłes. Daj spokój takiej gadce. Zatem lepiej po prostu gadac o wodzie w
    scianach, owszem, również w kategoriach fizycznych - ale z dokładoscią techniczną.

    > Mam wrażenie że wywołuje u Ciebie dysonans poznawczy bo wykonałeś w
    > sposób niewłaściwy tylko przyznać się do błędu nie potrafisz.

    dokładnie tak samo to odczytałem - ty tę szczelinę masz i bronisz jej z uporem godnym
    lepszej sprawy. Masz ją?

    strona psychologiczna sie zmienia :)

    b.