    From: t-1 <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Woda długo się rozgrzewa ( terma)
    Date: Sun, 26 Jun 2016 09:33:36 +0200

    W dniu 26.06.2016 o 06:59, ania pisze:
    > na piętrze mam prysznic i woda się długo nagrzewa(ok 2 minut) - terma
    > jest na parterze, co może być przyczyną, jak to naprawić ?

    Naprawdę nie kojarzysz?
    Gorąca woda musi przepłynąć kilkanaście metrów rurami z termy do
    prysznica, po drodze je nagrzać, szczególnie jeśli są metalowe.
    Myj sobie najpierw zęby w umywalce nie oszczędzając wody a przez ten
    czas dopłynie ciepła woda do prysznica.
    Czasem stosuje się cyrkulację ciepłej wody dodatkową rurą powrotną ale
    to powoduje dodatkowe straty.
    Rozwiązaniem może też być podgrzewacz przepływowy przy wylewce ale on
    wymaga zasilania b. dużym prądem często niedostępnym.