    Subject: Re: Wy się tutaj z jakąś fotowoltaika
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Thu, 27 Feb 2020 16:47:12 +0100

    W dniu 2020-02-27 o 16:15, Kris pisze:

    > Jajka ze wsi poprzedniego dnia zniesione przez kure kupuje po 70-80gr
    > W sklepach są jajka za 33gr/szt
    > Piekarnia podejrzewam że dodaje jajka w proszku.

    Nie wiem do czego można użyć jajka za 33g/szt :-)
    Ja kupuję od 80gr do 1,10zł/szt.

    > Z 1kg mąki robiłem, zużyłem niecały litr oleju do smażenia.
    > Na patelni smażyłem.

    U nas z czasie smażenia ten olej się przypala,
    częściowo też "zabiera" go ciasto. Litr oleju na pewno nie wystarczy

    > Litr oleju w biedrze 7zł jeśli mnie pamięć nie myli.
    > Piekarnia podejrzewam że za litr oleju płaci wielokrotnie mniej

    Piekarnia to pewnie smaży wielokrotnie na tym samym.

    > To nie wiem co tam dwie osoby 4 godziny robiły
    > Ja sam z kg mąki pewnie niewiele dłużej jak godzinę robiłem
    > Robienie ciasta(zmieszanie mikserem mąki żółtek, cukru i masła) to maks 20minut.
    > Dalej wałkowanie, krojenie i zawijanie a w międzyczasie już smażyłem.

    Mikserem? Przy wyrabianiu ciasta to samego tłuczenia o stół było z pół
    godziny,
    a wczesniej to trzeba zarobić. Samo smażenie na dwóch patelniach tej
    partii trwało ponad godzinę - druga osoba w tym czasie wałkuje, ale to
    nie znaczy ze jest mniej godzin.

    > Podejrzewam ze maks półtora godziny zeszło razem. Ale bliżej 1 godziny pewnie
    > Z 8 porcji smażyłem bo ogromnej patelni nie mam.
    > W piekarni pewnie kilka kg na raz smażą.

    Pewnie Ci tak samo niedobre wyszły jak te ze sklepu. Grube, nie były
    kruche i przesączone przepalonym olejem.

    Podkoloryzowałem specjalnie w drugą stronę, żeby pokazać przeciwny biegun.
    Tak prawdę mówiąc kupuję często sklepowe słodkości, ale chyba tylko raz
    czy dwa natrafiłem na wyrób, który nie odstawał od tego co się robi samemu.