  • 1. Data: 2019-06-29 18:36:24
    Temat: Wygrzewanie posadzki - serio aż do 55C?
    Od: Marek <f...@f...com>

    https://www.tiasystem.pl/blog/wygrzewanie-podlogowki
    /

    Serio aż do 55C? Zawory mieszające mam akurat do max 45... Mam
    teraz wymienić zawory...?
    Serwisant pieca zasugerował, żeby je sprawdzić czy ustawione na max
    może puszczą więcej, ale szczerze wątpię.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2019-06-29 21:45:31
    Temat: Re: Wygrzewanie posadzki - serio aż do 55C?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-29 o 18:36, Marek pisze:
    > https://www.tiasystem.pl/blog/wygrzewanie-podlogowki
    /

    > Serio aż do 55C? Zawory mieszające mam akurat  do  max 45... Mam teraz
    > wymienić zawory...?
    NIE, bzdura, na pewno nie tyle, szkoły są różne ale najlepsza mówi że do
    temp w domu 23-24 st i wolno się podnosi temp do podłogówki, ja nie
    przekraczam 40st i to wystarcza,
    tyle że trzeba to robić kilka tyg więc najlepiej jak się zimno zrobi :)

    > Serwisant pieca zasugerował, żeby je sprawdzić  czy ustawione na max
    > może puszczą  więcej, ale szczerze wątpię.
    Ale po co? właśnie o to chodzi żeby do świeżej podłogówki za dużo nie puścić
    bo taki szok termiczny powoduje pękanie, zaczyna się chyba od 20st.

    --
    Janusz

  • 3. Data: 2019-06-30 13:16:57
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Serio aż do 55C? Zawory mieszające mam akurat  do  max 45... Mam teraz
    > wymienić zawory...?

    Ee, jak dom zacząłem wygrzewać w połowie grudnia 2017 to w podłogę szło
    do marca cały czas 25C. Potem już na kolejny sezon normalnie użytkowałem
    podłogówkę. Na razie wygląda ok, ale wylewkę to faktycznie robiłem na
    początku sierpnia 2017.

    Z kolei znajomy robił wylewki we wrześniu 2018, a w grudniu 2018
    uruchomił ogrzewanie i przez tydzień ładował z pieca gazowego bez
    żadnego termostatu tyle samo co w kaloryfery w drugiej części domu. Też
    nic nie popękało. Po za tym że w dobudowanej części zrobiła się sauna
    31C w środku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz