  • Data: 2017-09-21 12:01:27
    Temat: Re: Wymiana żródła ciepła
    Od: w...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    > 1. Według tego licznika wychodzi mi 58W/m2. O to chodzi?
    > 2. Tego właśnie nie wiem. Chciałem poznać opcje, żeby zaplanować budżet.
    > 3. Okolice Mławy. Mam na scianach 10cm styro i 25cm wełny na skosach. Mam mostki,
    które sukcesywnie usuwam.
    > 4.a) ekonomia inwestycyjna - 3
    > b) ekonomia uzytkowa - 8
    > c) bezobsługowość - 7
    > d) ekologia - 8
    > e) bezpieczeństwo - 10
    > f) czystosc - 5

    Poniżej moja subiektywna ocena, nie jestem fachowcem (proszę mnie nie pociągnąć do
    odpowiedzialności karnej w przypadku ... ;) ). Na początku myślę, że najlepszym
    wyjściem jest ocena, co może się nadawać, a co trzeba odrzucić.

    Do wyboru masz (samodzielne źródła ciepła):
    -kocioł na paliwo stałe
    drewno
    wegiel
    opcja z buforem
    -kocioł z podajnikiem
    pellet
    ekogroszek
    biomasa
    -kocioł elektryczny
    -pompa ciepła
    powietrzna
    gruntowa
    indukcyjna (hehe,uwaga żartuję!)
    -gaz
    lpg

    Lista dostępnych dla ciebie możliwości w mojej ocenie (kolejność przypadkowa):

    1) Gaz LPG, ale:
    a) tylko i wyłącznie zakup i montaż samodzielnie zbiornika (w sensie - nie
    dzierżawić)
    b) zakup gazu 'na wolnym rynku'
    Przekonują mnie argumenty poparte dowodami gościa forum muratora Greengaz, który
    podaje cenę, za jaką możesz kupić gaz LPG, cena odbiega od gazu w przypadku butli
    dzierżawionej
    dwukrotnie. Niestety jest ryzyko wahań cen, etc.
    2) kocioł pellet
    tanie źródło ogrzewania, dosyć bezobsługowy, dosyć czysty, chyba ekologiczny

    Lista odrzuconych:

    1) kotły na paliwe stałe (drewno, węgiel, biomasy, etc.)
    Bezobsługowość, ekologia i czystosc cenisz wysoko, więc po prostu kotły wykluczam
    do brania pod uwagę w twoim przypadku
    2) pompy ciepła (powietrzna i gruntowa)
    -masakryczne koszty inwestycjne, na pewno w twoim przypadku
    -ogrzewanie grzejnikowe (wysokotemperaturowe, brak akumulacji=wykorzystanie tylko
    drugiej taryfy) spowoduje wysokie koszty użytkowe
    3) kocioł elektryczny
    - koszt użytkowania wysoki, w twoim przypadku (brak podłówki=akumulacji) trzeba
    liczyć grzanie w obu taryfach
    4) kocioł na ekogroszek
    Ekologia, bezobsługowość i czystosc masz na wysokim poziomie, co nie idzie w parze
    w ekogrochem