    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Thu, 14 May 2015 05:20:22 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wynajmujesz mieszkanie?
    From: j...@g...com

    > Piłeś - nie pisz

    Zgadzam się z Kogutkiem w kwestii ładowania kasy we własne "M" lub w dom. Przy
    obecnych cenach i kosztach kredytów moim zdaniem zupełnie nie warto. Lepiej mieć
    pieniądze i swobodę wyboru jak i gdzie żyć niż wielki kamień u szyi w postaci
    mieszkania/domu który w przypadku złośliwości losu lub ludzi można utracić.

    Co do tego kto gdzie woli mieszkać- kwestia indywidualna. Jeden woli centrum miasta,
    inny bezludną wieś. Gdybym miał teraz kupować mieszkanie lub dom - nie kupowałbym.
    Uważam że to bez sensu i nawet jeżeli nieruchomość uznać za lokatę kapitału, to
    wolałbym mieć ten kapitał w żywym pieniądzu.

    Wynajmując, działa to także w drugą stronę. Jeżeli najemcy coś się nie podoba, tak
    samo może olać wynajmującego i iść gdzie indziej. Relacje na tym rynku już teraz
    normalnieją a za 10 lat będą się ludzie prosić żeby ktoś wynajął od nich lokal i będą
    walczyć o klienta zapewniając mieszkania w pełni wyposażone i zmieniając meble wg
    życzenia najemcy (ja tak już miałem 5 lat temu w Krakowie)
    Oczywiście nie wszędzie po równo. Są miejsca mniej i bardziej atrakcyjne ale globalna
    tendencja będzie właśnie taka. Gdy prowadziłem usługi instalatorskie zetknąłem się
    np. z właścicielem mieszkania który obsługiwał etażowe CO swojemu najemcy. Najemca
    płacił za to że ma mieć ciepło i nie obchodziło go jak to będzie realizowane.
    Właściciel przychodził, palił, czyścił piec itd.

    Teraz jeszcze banki mają ostatnie lata łapania jeleni na "kredyty do końca życia". Za
    chwilę to się skończy: umowy śmieciowe, niskie zarobki, migracje ludzi do innych
    krajów za lepszym życiem.
    Jackare