  • 11. Data: 2011-03-09 14:28:15
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Mar, 15:08, "Kacper" <e...@W...pl> wrote:

    > Ponadto z w asnego ju do wiadczenia o obserwacji na budowach, jak jest
    > ciana 2W to ekipa wali w konia na maksa
    > jad c z tandetnym wykonaniem bo si przykryje styropianem, st nie chc
    > cz sto z ytonga bo wida i trza si stara .

    Hahaha, a w scianie 1W robia wszystko perfekt bez mostkow :D
    Optymista! I w jednej i drugiej technologii dupiata ekipa potrafi
    napsuc. Ja mam sciane 2W i porotherm 25 wymurowany tak samo rowno jak
    Ty sobie wymurujesz tego ytonga. Kwestia dobrego murarza.

    > Ponadto dochodz inne kwestie kt re juz kiedy przedstwia em m.in.
    > instalacje, prowadzenie cegokolwiek
    > w cianach ytonga .... bajka,  a w ceramice ? Do po ozenia gdziekolwiek na

    Chyba w zyciu nie probowales wykuc dziury w ceramice, a w ytongu. To
    co piszesz to poprostu jakies pierdoly :) Ja Ci malym mlotkiem wywale
    kanal na rure 110'tke w moim porothermie w 2 minuty i kanal bedzie
    idealnie rowny (jak scianki wewnetrzne porothermu), a Ty bedziesz
    dlubal pol godziny, dziura bedzie nierowna i postrzepiona, a na
    podlodze bedzie 2 x wiecej syfu (sam pyl). Mam u siebie czesc
    dzialowek z komorczaka wiec wiem dobrze co mowie :) A docinanie
    bloczkow? Tak samo szybko jak ytong - pila szablasta (lisi ogon) +
    brzeszczot z widia i w takim porothermie wyrzezbie ci glowe tuska jak
    chcesz :D

    > cianie p ytek - ytong od razu, ceramika - tynk potem p ytki.

    A to niby czemu ? Ceramika jest prawie rownie gladka co ytong z obu
    stron. Spokojnie mozna kleic plytki bezposrednio. Ale jak pisze - to
    musi byc DOBRZE wymurowane. Tak samo jak ytong musi byc dobrze
    przyklejony.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 12. Data: 2011-03-09 14:32:32
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

    a.googlegroups.com...
    On 9 Mar, 12:38, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > mysle ze mozemy przyjąć ze te materiały są po prostu trwałe.

    No tak, tyle ze U=0,3 jest podawane dla warunkow laboratoryjnych i
    suchego jak pieprz bloczka. Jezeli ten Ci nasiaknie woda, czy tez jak
    tam ktos wierzy w te bzdury - para wodna (ponoc przepuszcza, a jezeli
    tak to i w bloczku zwieksza sie wilgotnosc) to jego izolacyjnosc
    drastycznie spada. Styropian jest nienasiakliwy i tu niezaleznie od
    warunkow ma stale parametry izolacji.

    Moze znajde wieczorem czas to zamienie rodzaj sciany zew. w moim domku
    na cos co ma 0,3 i porownamy :)
    pozdr.

    --
    Adam

    No to ktoś z branży styropianowo/styrodurowej kłamie.
    O ile wiem i o ile nie mylą się producenci styroduru to styropian jest
    nasiąkliwy oczywiście w jakimś stopniu ale
    jakby nie patrzeć z tego powodu nie nadaje się na "mokre środowiska" jak np.
    fundamenty stąd promowanie styroduru.

    Kacper

  • 13. Data: 2011-03-09 15:07:21
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    >tak to i w bloczku zwieksza sie wilgotnosc) to jego izolacyjnosc
    >drastycznie spada. Styropian jest nienasiakliwy i tu niezaleznie od

    adam, ty nie wymyślaj , na cie prosze - my ich załatwimy argumentami a nie takimi
    pomysłami:-))) Styropianów jest milion typów i klas: L, W, T,S,P DN(S) , WL(T), CS,
    WD(V) itd - ale 5% te nasze elewacyjne mogą przyjąć gdyby sobie np poleżały w
    wodzie.

    b.

  • 14. Data: 2011-03-09 15:07:48
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kacper napisał:
    > ale
    > jakby nie patrzeć z tego powodu nie nadaje się na "mokre środowiska" jak np.
    > fundamenty stąd promowanie styroduru.

    Tylko zauważ, że w normalnej ścianie - takiej ponad gruntem i sensownie
    zabezpieczonej przed deszczem, nie ma tyle wilgoci, co w styropianie
    stosowanym do ocieplania fundamentów i innych murów obsypywanych ziemią
    i permanentnie narażonych na działanie wody.

    Stąd potrzeba stosowania styropianów o nieco innych właściwościach -
    styrodur.

    Z betonów komórkowych chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie budowałby
    ścian obsypywanych ziemię i narażonych na działanie wody, bo on nasiąka
    jak gąbka.

    Te odmiany styropianu tylko dobitnie świadczą o tym, że w branży nie
    stosuje się materiałów 'do wszystkiego' i dobrze :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 15. Data: 2011-03-09 15:15:02
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]

    warunkow ma stale parametry izolacji.

    Moze znajde wieczorem czas to zamienie rodzaj sciany zew. w moim domku

    styropian JEST nasiąkliwy, bez dwóch zdań i nie piszcie ze nie jest, bo to
    bzdury

    p.

  • 16. Data: 2011-03-09 15:30:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Przemek napisał:

    > styropian JEST nasiąkliwy, bez dwóch zdań i nie piszcie ze nie jest, bo
    > to bzdury

    Owszem. Jest.
    Nie chcesz jednak postawić znaku równości między nasiąkliwością
    styropianu, a nasiąkliwością BK...?

    Poza tym... Ta nasiąkliwość styropianu jest bez większego znaczenia, bo
    nie jest to materiał 'all in one', jak BK i nawet ten nasiąknięty w
    warunkach ściany styropian nie traci tyle ze swych właściwości do jakich
    został stworzony, co BK kiedy nasiąknie

    To chyba jasne...

    A tak BTW... mój kierbud namawiał mnie, żeby budować z BK, ale jak
    usłyszał, że nie dam rady zamknąć budynku przed zimą, to stwierdził, że
    jednak lepiej się w BK nie pchać w takiej sytuacji właśnie ze względu na
    możliwość nasiąknięcia wodą.

    pozdr
    Robert G

  • 17. Data: 2011-03-09 15:58:45
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Mar, 16:15, "Przemek" <e...@v...pl> wrote:

    > styropian JEST nasi kliwy, bez dw ch zda i nie piszcie ze nie jest, bo to
    > bzdury

    Haha. To zwaz go, zanuz na miesiac w wodzie i po wyciagnieciu i
    powierzchownym wysuszeniu recznikiem zwaz ponownie. Zrob to samo z
    bloczkiem z BK i podaj ile gram wody zaabsorbowal styro, a ile BK.
    Stawiam ze styro bedzie wazyl tyle samo co przed testem, a bloczek z
    BK bedzie wazyl przynajmniej 2 x wiecej.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2011-03-09 16:30:58
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > Stawiam ze styro bedzie wazyl tyle samo co przed testem, a bloczek z
    > BK bedzie wazyl przynajmniej 2 x wiecej.

    Jasne,
    bo budujesz basen z BK. Twoja próba nie ma sensu, bowiem bloczek to co
    nabierze to relatywnie szybko odda, styro zaś nie.

    pzdr.
    rafał

  • 19. Data: 2011-03-09 16:55:10
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 9 Mar, 17:30, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > bo budujesz basen z BK.

    Nie ale nawet bardzo lekko wilgotny BK bedzie mial znacznie gorsze
    wlasciwosci izolacyjne i U moze wtedy byc np. nie 0,3 tylko 0,6.

    > Twoja próba nie ma sensu, bowiem bloczek to co
    > nabierze to relatywnie szybko odda, styro zaś nie.

    Trudno zeby oddawal cos czego nie nie ma :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-03-09 18:01:26
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-03-2011 o 12:20:05 Ariusz <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W dniu 2011-03-09 12:01, janusz_kk1 pisze:
    > [ciach]
    >
    > budować z YTONGA - to
    >>

    > No jakie piękne argumenty - jest lepszy bo jest, jest tańszy bo jest,
    > jest...
    A co ci mam napisać? powtarzać to co już tu wielokrotnie pisałem ja czy
    kiki?
    Poczytaj archiwum i tyle, nie mam czasu ani ochoty pisać od nowa.

    --
    Pozdr
    JanuszK