  • Data: 2018-11-04 13:25:58
    Temat: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 12:42:53 +0100, ToMasz napisał(a):

    > ale nie w postaci dopłat, tylko decyzji gospodarczych.
    Dopłata też jest decyzją gospodarczą. Zapewne miałeś na myśli "decyzje
    inwestycyjne". No to wyrażaj się jaśniej.

    > i co to zmienia? Mnie nie chodzi o puste deklaracje ze chcę byc
    > "zielony" tylko o przełożenie deklaracji na realne ceny.
    Jeśli energia z OZE będzie droższa niż z węgla to jej nikt nie kupi.
    Więc nie oczekuj że państwo ci umożliwi wybór między różnymi metodami
    wytwarzania energii. Nie jest to zgodne z długofalową polityka
    energetyczną. Na razie masz do wyboru dostawców o róznym miksie. Możesz
    sobie też zainstalować własne panele i nawet w Polsce to jest opłacalne
    i to też sposób optowania za OZE. Rolą państwa jest sterowanie sektorem
    energetycznym tak by energia była zawsze, była możliwie tania i żeby jej
    wytwarzanie nie prowadziło do katastrofy w perspektywie
    kilkudziesięcioletniej. Co też i robi, choć ułomnie bo politycy mają
    horyzont ograniczony do najbliższych wyborów.

    --
    Jacek
    I hate haters.