  • 31. Data: 2023-10-18 21:24:22
    Temat: Re: Zamknięcie wody na zimę
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    12ab5-25a0-40b9-8c1b-2ac11ebf21f8

    > A wystarczyło napisać, że nie wiesz, Przecież bym zrozumiał. ;)

    https://chat.openai.com/ umiesz się w to bawić?

    Zapytaj. Tam majo czas na odpowiedzi :D

    W sumie mógłbym Ci skopiować odpowiedź...ale już wiem, że będziesz miał
    trudności ze zrozumieniem i będziemy pisać 3 dni. AI ma tyle czasu, więc
    działaj. Jak już się dowiesz, to wróć i pochwal się zdobytą wiedzą :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 32. Data: 2023-10-18 21:26:11
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    12ab5-25a0-40b9-8c1b-2ac11ebf21f8

    > https://chat.openai.com/ umiesz się w to bawić?
    >
    > Zapytaj. Tam majo czas na odpowiedzi :D

    Chuj tam, skopiuję z AI, bo możesz czasem GPT też nie ogarniać :D

    Woda zamarzając w wiadrze może powodować pękanie lub urywanie dna ze
    względu na unikalne właściwości fizyczne tej substancji. Głównym
    czynnikiem jest gęstość wody i jej zdolność do rozszerzania się podczas
    zamarzania.

    Większość substancji kurczy się, gdy są schładzane i przechodzą w stan
    stały. Jednak woda zachowuje się inaczej. Kiedy temperatura wody spada
    do zera stopni Celsiusza, cząsteczki wody tworzą regularną strukturę
    krystaliczną, która zajmuje więcej miejsca niż płynna woda. To oznacza,
    że woda zamarzając zwiększa swoją objętość.

    W przypadku wiadra, które nie jest wystarczająco elastyczne, zamarzająca
    woda może wywierać ogromne ciśnienie na ścianki wiadra w miarę
    rozprzestrzeniania się lodu. Jeśli ta siła jest wystarczająco silna,
    może spowodować pękanie lub urywanie dna wiadra.

    Ten proces jest dobrze znany w dziedzinie inżynierii i budownictwa. Jest
    to również jeden z powodów, dla których rury wodociągowe i inne
    struktury narażone na działanie mrozu są projektowane z uwzględnieniem
    możliwości rozprężania się wody podczas zamarzania, aby uniknąć
    uszkodzeń spowodowanych tym procesem.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 33. Data: 2023-10-18 21:46:17
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    > struktury narażone na działanie mrozu są projektowane z uwzględnieniem
    > możliwości rozprężania się wody podczas zamarzania, aby uniknąć

    Jesteś techniczny, to chyba widzisz, że to co dostałeś od AI to nie ma
    nic wspólnego z tym o czym pisałem.
    Dlaczego dno w garze zrobiło się wypukłe?
    Ja już wiem, to Ci powiem, abyś nie umarł w niewiedzy.

    Warstwa lodu, która nie doszła do dna zwiększyła średnicę gara poniżej
    górnej krawędzi, co uniemożliwiło wysunięcie się lodowego korka ku górze.

    Robert

  • 34. Data: 2023-10-18 21:51:39
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Jesteś techniczny, to chyba widzisz, że to co dostałeś od AI to nie ma
    > nic wspólnego z tym o czym pisałem.

    Ale wiesz, że teraz inni techniczni z grupy robią wielkie oczy, nad
    brednią którą napisałeś?

> [...]
    >
    > Warstwa lodu, która nie doszła do dna zwiększyła średnicę gara poniżej
    > górnej krawędzi, co uniemożliwiło wysunięcie się lodowego korka ku górze.

    I ta zwiększona średnica spowodowała odpadnięcie dna czy jednak ciśnienie?

    ROTFL, jesteś przezabawny :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 35. Data: 2023-10-18 22:08:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > I ta zwiększona średnica spowodowała odpadnięcie dna czy jednak ciśnienie?

    Pytałem, dlaczego ciśnienie nie uniosło lodowego korka. Nie
    odpowiedziałeś. Dlatego przedstawiłem rozwiązanie.

    Robert

  • 36. Data: 2023-10-18 22:27:26
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Pytałem, dlaczego ciśnienie nie uniosło lodowego korka. Nie
    > odpowiedziałeś. Dlatego przedstawiłem rozwiązanie.

    Matko, kurwa, boska!

    BO BYŁO ZA SŁABE ŻEBY UNIEŚĆ KOREK ALE NA TYLE SILNE, ŻEBY ODKSZTAŁCIĆ DNO!

    Musisz wrócić do szkoły jednak :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 37. Data: 2023-10-18 22:41:48
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > BO BYŁO ZA SŁABE ŻEBY UNIEŚĆ KOREK ALE NA TYLE SILNE, ŻEBY ODKSZTAŁCIĆ DNO!

    Ale to ja to Tobie powiedziałem, że lodowy korek poprzez rozciągnięcie
    gara zablokował się i umożliwił wypchnięcie dna.

    Masz dar, wykorzystaj go. W polityce byś nie zginął.

    Robert

  • 38. Data: 2023-10-18 22:47:57
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ostatnio miałeś problemy z liczeniem :D

    No nie mogłem zrozumieć jak to możliwe, że 1+1+1+1+1, to nie to samo co 2+3.

    Ale może będzie okazja do nauki 11.11.2023.

    Robert

  • 39. Data: 2023-10-18 22:55:18
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Ale to ja to Tobie powiedziałem, że lodowy korek poprzez rozciągnięcie
    > gara zablokował się i umożliwił wypchnięcie dna.

    Nadal bredzisz...ale spróbuję wyjaśnić :D

    BINGO, udało mi się, żebyś doprecyzował swoją brednię :D

    Nie mogłem tego napisać wcześniej, bo byś w ogóle nie doszedł do tego
    miejsca. To co poniżej, dla Ciebie jest nie do ogarnięcia...ale w sumie
    tak to wygląda.

    Teraz skup się, mocno się skup, uwaga:

    Zamarznięta woda w garnku może spowodować odkształcenie dna, a nie
    podniesienie pokrywy lodowej, ze względu na parcie lodu na dno garnka
    oraz na sposób, w jaki woda zamarza.

    Podniesienie pokrywy lodowej nie jest tak powszechne, ponieważ lód ma
    tendencję do unoszenia się na powierzchni wody, a nie do zatapiania się
    pod wodą co jest przyczyną tego, że lód unoszący się na wodzie w garnku
    nie zamyka całkowicie powierzchni.

    Podczas zamarzania woda przechodzi przez proces zmiany stanu skupienia z
    ciekłego do stałego. W miarę jak temperatura wody spada, jej cząsteczki
    zwalniają ruchy i zaczynają tworzyć strukturę krystaliczną, która jest
    charakterystyczna dla lodu. Ta struktura krystaliczna zajmuje więcej
    miejsca niż struktura płynna, co oznacza, że lód ma mniejszą gęstość od
    płynnej wody. To zwiększanie objętości, gdy woda zamienia się w lód,
    wywiera nacisk na okoliczne obiekty.

    Jeśli woda zamarznie w garnku, lód tworzy też warstwę na dnie garnka.
    Ponieważ lód ma tendencję do zwiększania swojej objętości, może wywierać
    silne ciśnienie na dno garnka. Jeśli garnek nie jest wystarczająco
    wytrzymały lub jest wykonany z materiału, który jest względnie łamliwy
    pod wpływem nacisku, może dojść do odkształcenia lub pęknięcia dna
    garnka pod wpływem tego ciśnienia.

    Tak wiem, nie rozumiesz tego w ogóle :) Nie martw się tym. Idź na spacer.

    Nie napisałem tego na początku, żebyś wpadł we własne sidła :D

    No i się udało :D

    > Masz dar, wykorzystaj go. W polityce byś nie zginął.

    Wolę iść na działkę i bawić się z wiatrakiem :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 40. Data: 2023-10-18 22:56:56
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > No nie mogłem zrozumieć jak to możliwe, że 1+1+1+1+1, to nie to samo co
    > 2+3.

    Nie, ty dzieliłeś zamiast dodawać :)

    > Ale może będzie okazja do nauki 11.11.2023.

    Tam będzie więcej policji niż faszystów :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>