  • 1. Data: 2013-12-08 11:52:37
    Temat: Zapowietrzony grzejnik drabinkowy
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Problem dotyczy drabinkowego grzejnika łazienkowego z doprowadzeniem
    bocznym i poziomymi rurkami. W grzejniku dolne rurki praktycznie nie
    grzeją. Odpowietrzanie za pomocą zaworka w górnej części grzejnika nie
    pomaga. Może poluzować korek na dole bocznej kolumny? Będę wdzięczny za
    radę?
    f.

  • 2. Data: 2013-12-09 11:46:05
    Temat: Re: Zapowietrzony grzejnik drabinkowy
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > grzeją. Odpowietrzanie za pomocą zaworka w górnej części grzejnika nie
    > pomaga. Może poluzować korek na dole bocznej kolumny? Będę wdzięczny

    Skąd taki wniosek, że jest zapowietrzony?
    Grzejniki często bywają chłodne na dole, zwłaszcza jeżeli jest przy nich
    zawór termostatyczny.
    Grzejniki odpowietrza się zawsze na górze, ponieważ zawsze powietrze w
    instalacji gromadzi się w najwyższych punktach. Tak więc
    "odpowietrzanie" na dole jest bezcelowe.
    Czesto też słabe grzanie grzejnika wynika z przydławienia obiegu wody
    poprzez ten grzejnik. Powodem takiego przydławienia nogą być: zapchanie
    się któregoś z zaworów, złe skryzowanie, źle wykonany obieg grzejnika,
    zbyt małe odkręcenie zaworu powrotnego.
    Zakładam, że przy grzejniku jest zawór termostatyczny i umiesz się nim
    obsługiwać?
    Piszę to, bo już mi się zdarzało jechać do klientów, którzy "nie tykali
    się głowicy zaworu termostatycznego, żeby czegoś nie zepsuć". :)

  • 3. Data: 2013-12-09 13:06:13
    Od: <m...@g...com>

    Użytkownik "fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >W grzejniku dolne rurki praktycznie nie grzeją.

    To jest objaw prawidłowej pracy grzejnika. Gdyby na górze były zimniejsze
    niż poniżej, wtedy miałbyś zapowietrzony.

  • 4. Data: 2013-12-09 20:39:15
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    W dniu 09-12-13 11:46, uzytkownik pisze:

    > Skąd taki wniosek, że jest zapowietrzony?

    To nie wniosek tylko przypuszczenie. Chłodna część grzejnika może być
    wynikiem zapowietrzenia, ale to nie znaczy, że tak jest w tym przypadku.
    Nie mam doświadczenia z takimi grzejnikami, więc pytam.

    > Grzejniki często bywają chłodne na dole, zwłaszcza jeżeli jest przy nich
    > zawór termostatyczny.

    Ten nie ma takiego zaworu.

    > Grzejniki odpowietrza się zawsze na górze, ponieważ zawsze powietrze w
    > instalacji gromadzi się w najwyższych punktach. Tak więc
    > "odpowietrzanie" na dole jest bezcelowe.

    W klasycznym grzejniku z pionowymi żebrami na pewno tak jest. Podobnie z
    grzejnikiem drabinkowym z pionowym doprowadzeniem wody, ale w tym
    przypadku...

> [...]
    > poprzez ten grzejnik. Powodem takiego przydławienia nogą być: zapchanie
    > się któregoś z zaworów, złe skryzowanie, źle wykonany obieg grzejnika,

    W takim przypadku problem dotyczyłby całego grzejnika, a nie tylko kilku
    sekcji na dole.

    > Zakładam, że przy grzejniku jest zawór termostatyczny i umiesz się nim
    > obsługiwać?

    Oczywiście, że nie ma - napisałbym.

    > Piszę to, bo już mi się zdarzało jechać do klientów, którzy "nie tykali
    > się głowicy zaworu termostatycznego, żeby czegoś nie zepsuć".

    Nie w tym przypadku.
    f.

  • 5. Data: 2013-12-09 20:44:54
    Od: fonon <f...@p...onet.pl>

    On 09.12.2013 13:06, m...@g...com wrote:

    > To jest objaw prawidłowej pracy grzejnika. Gdyby na górze były
    > zimniejsze niż poniżej, wtedy miałbyś zapowietrzony.

    Nie chodzi o to, że tylko zimniejsze - to oczywiste, że powinny być
    zimniejsze, ale że kilka najniższych jest praktycznie zimnych. Efekt
    jest praktycznie skokowy, silniejszy niż naturalne stopniowania ciepła
    kolejnych sekcji.
    W klasycznych kaloryferach z doprowadzeniem bocznym zapowietrzenie
    objawia się brakiem dopływu wody do ostatnich żeber (licząc od
    dopływu/odpływu), a nie różnicą temperatury góra-dół. Jak jest w
    drabinkowych - nie wiem.
    f.

  • 6. Data: 2013-12-10 08:43:48
    Od: <m...@g...com>

    > Nie chodzi o to, że tylko zimniejsze - to oczywiste, że powinny być
    > zimniejsze, ale że kilka najniższych jest praktycznie zimnych.

    O niczym nie świadczy.

    A jeśli już chcesz ciągnąć to pokaż zdjęcie tej drabinki.