    From: "Marex" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Date: Tue, 7 Jun 2011 21:24:54 +0000 (UTC)

    p 47 <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > "Żadnemu państwu nie udało się jeszcze założyć składowiska do wiecznego
    > przechowywania odpadów atomowych o wysokiej aktywności promieniotwórczej.
    > Faktycznie żadne państwo nie ma jeszcze nawet tymczasowej polityki
    > bezpiecznego przechowywania takich odpadów. Koncepcja składowania głęboko
    > pod ziemią, kiedyś uważana na całym świecie za bardzo obiecującą, pogrąża
    > się coraz głębiej w niełasce. Założenie proponowanego składowiska pod Górą
    > Yucca w stanie Nevada w USA jest już opóźnione kilka lat, a nowe analizy
    > ekonomiczne wykazują, że budowa może kosztować astronomiczną sumę 54 mld
    USD
> [...]
    > prostu kłamie!!
    > Na koniec przypomnę ponownie, ze energetyka jądrowa wymaga, abyśmy
    > całkowicie w tej branzy oparli się na imporcie, poczynając od projektu,
    > dostawach sprzętu (z wyjątkiem cementu i żelaza;-), kluczowego wykonawstwa
    > (mam nadzieję!) szkoleń, dostaw paliwa i przerobu odpadów! No i
    > finansowania... I to wszystko w sytuacji, gdy mamy największe w Europie
    > złoża wegla (nie prowadzimy nawet za ułamek nawet kosztów elektrowni
    > atomowej badań nad podziemną ich gazyfikacją), gdy mamy największe w
    Europie
    > złoża wód geotermalnych (nie prowadzimy badań nad ich eksploatacją, a gdy
    > zajął się organizacją takich badań zirytowany tym... zakonnik i to za mały
    > ułamek promila kosztów elektrowni to zabrano mu dofinansowanie),
    Hehehe!! dobre ~~ poirytowany zakonnik...Teraz moze ten zakonnik łupać
    gaz łupkowy.Będzie głosno i dynamicznie, bo uwalnianie gazu łupkowego wymaga
    by "zakonnik" lub taki podobny eksploatator robił niezłe wstrząsy podziemne.
    To prawie moce nieczyste... też będą protesty.Mogą zablokować zakonnika
    rzesze wiernych, może grozić anarchia...
    a obecnie

    c.html