  • Data: 2015-05-19 12:18:51
    Temat: Re: "Zarowki" LED z Ikea - wyniki testu
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-05-19 o 08:34, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup

    > To masz dostępne na karcie katalogowej. Jedyne czego producent nie
    > podaje to właśnie żywotność w praktyce.

    > Pomiarów ale widziałem sporo LED które przy tej samej jasności brały
    > mniej prądu bo tzw. zimne LEDy mają wyższą wydajność.

    > Przy tej samej pobieranej mocy nie ma siły muszą oddawać tyle samo
    > energii w formie ciepła :-)
    > Natomiast przy tej samej jasności oczywiście są "żarówki" co się grzeją
    > bardziej i mniej. Reguła jest prosta im "lepsze" (cieplejsze i o
    > bardziej równomiernym oddaniu barw) tym mniejsza sprawność

    Są ledy mniej i bardziej sprawne. Nawet Cree są różnego rodzaju.
    Ale ja miałem na myśli raczej przetwornice. Jeśli bateria LED-ów jest
    zasilana z kiepskiej przetwornicy, albo wręcz bez niej, jak niektóre
    "chińczyki" - to sporo ciepła jest marnowane właśnie w przetwornicy.

    Ostatnio zauważyłem to nawet w światłach dziennych samochodowych -
    znajomy się chwalił, że też kupił.
    Moje świecą tak:
    http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=15237&postda
    ys=0&postorder=asc&start=20
    Przetwornice zimne, lampy zimne, brak jakichkolwiek zakłóceń w radiu czy
    telefonie. Pobór prądu wg katalogu.
    U niego dużo słabiej świeci, bierze dwukrotnie więcej prądu i przy
    okazji czasem pierdzi w radio.

    Sprawność przetwornicy, dobranie kluczowania do parametrów diody - to
    bardzo istotne elementy.
    Zresztą już z 30 lat temu podpinało się ówczesne LED-y (jeszcze te w
    metalowych cokolikach) do prądu szpilkowego - i świeciły dużo jaśniej
    niż podpinane nominalnie pod prąd stały. I żyły długo - nie pamiętam,
    aby którakolwiek padła.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam