  • 52. Data: 2021-09-02 10:13:33
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 2 Sep 2021 09:50:05 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > > Jaki dostał wyrok?
    > To ważne?

    Oczywiście. Uzasadnia zalety kamer, które wymieniłeś. No to jaki
    dostał wyrok?

    --
    Marek

  • 51. Data: 2021-09-02 10:13:33
    Od: Marek <f...@f...com>

  • 53. Data: 2021-09-02 10:49:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/09/2021 10:13, Marek wrote:
    > Oczywiście.

    Nie wiem. Nie zaśmiecam sobie głowy takimi detalami z życia innych.

    > Uzasadnia zalety kamer, które wymieniłeś.

    Nie, uzasadnienia to wiele innych rzeczy.

    Uzasadnia to, że zoom nie jest konieczny do nagrania czyjejś twarzy w co
    najmniej jednej sytuacji. Oraz to, że zoom nie przyda się, jesli mamy do
    czynienia z prawdziwym geniuszem zbrodni ze szmatą na twarzy.

    Podsumowując: zoom jest zbędny, w moim wypadku, i epwnie w przypadku
    wielu innych osób z monitoringiem na domu. Jego funckje przejmuje wysoka
    rozdzielczość i bitrate. Ponieważ kamera do monitoringu w zasiegu
    amatora z rodzielczością 4k jest czymś całkiem normalnym, stosowny zoom
    przestał być nawet śladowo sensowny, chyba że ochraniasz boisko. W moim
    przypadku kamera widząca nad wejściem do domu 2.5k daje dostatecznie
    wyraźny obraz aby odróznić bliźniaków jednojajowych.

    > No to jaki dostał
    > wyrok?

    Potrzebujesz ten przypadek do habilitacji z prawa?

  • 54. Data: 2021-09-02 10:49:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

  • 55. Data: 2021-09-02 10:54:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/09/2021 10:05, ąćęłńóśźż wrote:
    > W giga-ethernecie robią.

    Ani jedna z kamer, którą posiadam, nie ma gigabitu, a zdecydowana
    większosć nie ma nawet 100Mbit. Nie widziełm jeszcze kamery z iface
    gigabitowym. Typowy strumień video przyzwoitej jakości jest nie większy
    niż 2-3Mbit/s.

    Wiele switchów dedykowanym kamerom ma wręcz w obudowie przełacznik
    wymuszajace pracę na 10Mbit, dając w zamian nieco dłuższy zasięg niż 100m.

    Ddatkowo: ponieważ gigabit dalej jest separowany, możesz sobie spokojnie
    puścić składową DC na kablach przenoszacych dane. Nie robi to na
    ethernecie wrażenia. W zasadzie jest przezroczyste dla 10/100/1000.

    Innymi słowy w ethernecie w kontekście wątku, skoro już łapiesz za słowa.

  • 56. Data: 2021-09-02 10:54:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

  • 57. Data: 2021-09-02 16:53:14
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 01.09.2021 o 11:17, heby pisze:

    > No własnie. W zakresie cebulaczenia to wypada dość średnio.

    A kto pisze tu o cebulaczeniu? To ma być proste w założeniu na zasadzie,
    wieszasz kamerę, wpinasz wtyczki, włączasz i działa. Bez pierdolenia.
    Żadnych przekierowań portów, rycia w routerach, kombinacjach NAS/SRAS,
    korbek i zapadek. Działa za NAT na LTE, wszędzie.

    > Nijakie. Wykazuje zalety, któe mnie nie dotyczą. Po prostu widzę, że coś
    > co dla mnie nie jest zaletą, może być dla kogoś innego.

    Przecież masz w swoim pentagonie serwer. Jak Ci zdechnie to Ci cały dom
    wylatuje w powietrze :) Rejestrator ma również zapis do chmury więc
    problemy jakiekolwiek odpadają.

    > Czy ja wiem... zdaje się że chińskie tanie kamery IP/Onvif mają coraz
    > częsciej detekcje ruchu nie tylko ogólnie, ale zbliżone do AI. Nie
    > miałem przyjemności jeszcze tego sprawdzić, jednak kamerę któa
    > rozpoznaje czy w kadrze rusza się kot czy człowiek i kosztowała <150zł
    > już widziałem.

    Chińskie kamery już dawno wyprzedziły to co w ogóle znasz.

    Rejestrator w wersji X5 Dahua obrabia jakąkolwiek kamerę z tymi
    funkcjami. Kiedyś Ci to pisałem ale zlałeś temat ignorując to.

    IVS się to nazywa. Każda kamera, nawet najprostsza może być z IVS bo
    rejestrator ma to w sobie i robi nakładkę. Czyli mamy tanie kamery z IVS.

    > To samo u mnie. Kodeki te same. Tylko kto inny koduje.

    Niezupełnie. Ilość klatek też się liczy a w przypadku Twoich kamer na
    korbkę (czujnik dodatkowy) same matryce masz tak stare że czułość ich
    jest pod progiem czegokolwiek, co obecnie jest dostępne więc w nocy masz
    ślepe kamery (co już pisałeś).

    > W wątku sugeruje uzywane kamery za 70zł. Nie wiem skad przyszło Ci do
    > głowy 600zł, nigdzie o tym nie napisałem.

    > Niedoczytało. Się.

    Raz piszesz że masz kamery ze śmietnika, które 10 lat temu sąsiad
    wyrzucił, potem kupujesz na OLX jakiś szmelc z Bitwy pod Grunwaldem za
    70zł potem implementujesz jakieś dziwadła na Linuksie za chwilę
    wyciągasz jakąś kamerę za 150zł z wątpliwym IVS...

    Ja piszę o kamerze IP za 600zł, którą można zastąpić kamerą CVI za 100zł
    ale lepszy rejestrator, który obskoczy 8 kamer w taki sposób, że zastąpi
    taką kamerę autonomiczną IP za 600zł. Dodawać chyba umiesz.

    > Mniej wiecej za tyle samo kupuje kamry IP Onvif z podobnymi parametrami
    > (a nawet lepszymi - ostatnio staniały kamery 2.5k i część już wypadła na
    > rynek używek).

    No, bez IVS. Nachuj to komu w obecnych czasach? Piszesz o pająkach,
    muchach, liściach na drzewie. IVS rejestruje to co potrzebne, jeśli
    chodzi o ruch. Głupi ryj złodzieja w oku kamery, to od razu specjalna
    fotka w majlu i może sobie nawet ukraść wszystko. Zmiana sceny,
    pozostawione/ukradzione obiekty, cokolwiek...jest wysyłany znacznik,
    fotka i film a na dodatek ciągłość zapisu. Już pomijam że rejestrator ma
    bufor i zapisuje już PRZED zdarzeniem, żeby była ciągłość akcji a nie po
    fakcie :>...z czują ruchu...:D

    > FullHD kupuje po ~70zł, najczęsciej z OLXa.

    > Mam 7. Właśnie zastanawiam się nad kilkoma dodatkowo. Nie z powodu
    > paranoi. Praktycznie. W moim przypadku mogę podpiąć do systemu mała
    > kamerę na Pi podglądającą kto wyżera żarcie dla kotów. W przypadku
    > systemu kablowego i analogowego - nie byo by to możliwe, przynajmniej
    > nie bez dodatków.

    Tak, kamerę IP można wtedy stosować jako dodatek do systemu ale systemu
    w całości nie oparłbym dzisiaj na IP. Mam znacznie niższe koszty i
    konfigurację w przypadku CVI.

    > Nie posiadam domu długości 500m.

    Ty nie ale ktoś posiada ogród z furtką.

    > Ale to taka sama przewaga, jak lemiesz koparki nad Seicento. Kłopotliwa
    > do uzasadnienia praktycznie, w zastosowaniach o jakich mowa w wątku.

    Bo zwyczajnie nie potrafisz spojrzeć na sprawę ogólnie ale w/g siebie.
    Nerdzisz i myślisz, że innym nerdzenie też sprawia przyjemność. Nie.
    Dzisiaj obowiązuje zasada: kupuję, wtyczkam, włączam, działa, używam.
    Koniec pierdolenia :)

    > Niewątpliwie kamera PAL z Unity może też służyć, w razie zagrożenia,
    > jako broń obuchowa. Czy to aby na pewno zaleta?

    Bredzisz bo jesteś ignorantem z tendencją starczego konserwatyzmu, zaraz
    udowodnię:

    > Włamania to inny temat. Ale prawda jest taka, że kamera na kablu jest
    > niemozliwa do złamania. Najzwyczajniej, nikt nie jet taki głupi, aby
    > wstawiać ją w tą samą sieć, co serwer nas z pornolami.

    Spokojnie, są tacy.

    > Izoluje się.

    Czyli jednak dodatkowa instalacja, routery/srery i pierdolenie. W domu.

    > U mnie opónienie jest rzędu 0.2-0.5sek. Kamery najtańsze z najtańszych.

    Bredzisz. Mam miliony kamer IP i zdążę przejść obok takiej, odpalić
    telefon i oglądam jak tam jeszcze idę. Kilkusekundowe opóźnienie jest
    zawsze.

    > Myslę, że miałeś popsutą instalację IP, stąd te problemy w wyszukiwaniu
    > nieistniejących problemów z IP.

    Nigdy nie miałem popsutej instalacji IP. Zwyczajnie uważam, że kamery IP
    są do wykorzystania w obserwacji profesjonalnej, bo zupełnie o coś
    innego tutaj chodzi.

    Robienie sobie w domu kamer IP to taka sama zabawa jak robienie 3
    pasmowej autostrady na swoim podwórku do jazdy rowerem.

    Tysiąc lat temu, kiedy Arka osiadła na górze Ararat wymyślono kamerę PAL
    do której się wciąż odnosisz a która już od 10 lat ma miejsce w muzeum.
    Skończyła Ci się wiedza i doświadczenie w tym zakresie ale pozostało
    doświadczenie sprzed 10 lat na temat kamer IP i bredzisz co jakiś czas w
    tym temacie. Proponuję jakieś szkolenie, jeśli chcesz się wypowiadać, bo
    wiedzy nie masz żadnej w nowych technologiach i co najważniejsze,
    ignorujesz tą wiedzę.

    > Wszystkie kamery, róznych producentów pracują synchronicznie. jeśli
    > słysze, że przemyka mi pod oknem samochód, to widzę to synchronicznie w
    > oknie HomeAssistanta na 3 kamerach jednoczesnie. Nie ma opóźnienia które
    > ma jakikolwiek efekt percpecyjny.

    ip-6mp-8-kamer-xvr1b08-11103663726

    > Niech zgadnę, następny z tanich rejestratorów na Hi* z wykastrowanym
    > linuxem?

    Wycinając i ignorując mój link, dowiodłeś tej ignorancji w 100% gdzie
    zawarłem w linku, wszystkie informacje z zakresu mozliwości jednego z
    tańszych rejestratorów ale najważniejsza jest w PDF na dole strony,
    którą olałeś ciepłym moczem :)

    I taka dyskusja z Tobą. Generalnie "niechcemisię" bo i tak nie zrozumiesz.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 58. Data: 2021-09-02 19:04:08
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 2 września 2021 o 09:54:28 UTC-5 LordBluzg(R) napisał(a):

> [...]
    > Żadnych przekierowań portów, rycia w routerach, kombinacjach NAS/SRAS,
    > korbek i zapadek. Działa za NAT na LTE, wszędzie.

    I potem ci ktos w siec wlazi bo producent przycebulil albo wrecz zaszyl hasla w
    firmware.
    Fajnie ze wygoda jest, niefajnie ze starczy zeby raz miec wlam i potem kupe roboty
    aby sie upewnic co i w jakim zakresie ejst zasmiecone wirusami/backdorami.

    > Przecież masz w swoim pentagonie serwer. Jak Ci zdechnie to Ci cały dom
    > wylatuje w powietrze :) Rejestrator ma również zapis do chmury więc
    > problemy jakiekolwiek odpadają.

    U mnie jest, dziala od 8 lat. Downtime mam na poziomie chmury aws-owej.
    W tym czasie padl mi jeden dysk i wymienialem laptopa raz bo powoli konwertowal
    filmy.
    Jak jest prad to calosc dziala. Jak nie ma to po wlaczeniu calosc rusza sama.
    Skryptow mam cale 5-10kb i ogarniaja wszystko. Jak chce to moge wystawic sobie feeda
    video albo same statyczne obrazki uaktualniane co 3 sek.
    Kamery moge kupic bylejakie. Dopiecie kolejnej to jakies 10 minut roboty.
    Demonizujesz. W ten system wsadzilem moze 2-3-4 dni robocze w czasie tych 8 lat.

> [...]
    > korbkę (czujnik dodatkowy) same matryce masz tak stare że czułość ich
    > jest pod progiem czegokolwiek, co obecnie jest dostępne więc w nocy masz

    Tez mam stare kamery, maja oswietlacze IR. Dziala to calkiem ok. Kamery stare ale
    jedna hikvision z sensorem sony a reszta jakies wynalazki ale sensory chyba
    panasonica.
    Wazne aby wiedziec co sie kupuje. Demonizujesz.

    > Czyli jednak dodatkowa instalacja, routery/srery i pierdolenie. W domu.

    Taaa, cala jedna skrzynka i max 10 minut konfiguracji.
    Wiecej czasu zajmie naprawa zbiornika na wode w sraczu. I w obu przypadkach trza sie
    znac na tym co sie robi.
    Demonizujesz.

    > Bredzisz. Mam miliony kamer IP i zdążę przejść obok takiej, odpalić
    > telefon i oglądam jak tam jeszcze idę. Kilkusekundowe opóźnienie jest
    > zawsze.

    Powiedz to moim kamerom. Mam opoznienie ponizej sekundy w domu i ponizej 1,5 sekundy
    przez jeden ocean i dwie polowy kontynentow.
    Ty po prostu masz kiepska apke ktora musi sobie bufora napelnic bo jej obsluzyc nie
    umisz.

    > Nigdy nie miałem popsutej instalacji IP. Zwyczajnie uważam, że kamery IP
    > są do wykorzystania w obserwacji profesjonalnej, bo zupełnie o coś
    > innego tutaj chodzi.

    Cos tam miales, nie ogarnales i projektujesz sobie.

    > Robienie sobie w domu kamer IP to taka sama zabawa jak robienie 3
    > pasmowej autostrady na swoim podwórku do jazdy rowerem.

    Jak wyzej, u mnie naklady byly nikle. Dziala dobrze. Dzis bym na pomysl kamer
    analogowych albo fabrycznego rekordera za mniej niz 6kpln nie wpadl.
    Nie ma tych ficzerow co mam ja i kosztuje jakies 6-10x wiecej.

    > I taka dyskusja z Tobą. Generalnie "niechcemisię" bo i tak nie zrozumiesz.

    Sam takowoż grzeszysz.

    Ale jak kto lubi. Niechaj ci Twoj system dziala tak jak moj dziala mi.

  • 59. Data: 2021-09-02 19:09:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 02/09/2021 16:53, LordBluzg(R) wrote:
    > A kto pisze tu o cebulaczeniu?

    Ja. Skoro się wtrąciłeś w dyskusję o kamerach za 70zł to trudno się
    dziwić że ci argumentacja nie pasuje.

    > To ma być proste w założeniu na zasadzie,
    > wieszasz kamerę, wpinasz wtyczki, włączasz i działa. Bez pierdolenia.

    Zgadza się. Tylko że to pierdolenie ma pewne zalety. Dla mnie. Może dla
    kogoś jeszcze.

    > Żadnych przekierowań portów, rycia w routerach, kombinacjach NAS/SRAS,
    > korbek i zapadek. Działa za NAT na LTE, wszędzie.

    Bardzo się cieszę, że tak bardzo ufasz bratniemu narodowi z Azji. Ja nie
    ufam. Nie to że ludziom, ale ich technice. Zazwyczaj jest odpierniczana
    na kolanie, jesli chodzi o bezpieczeństwo. Podpowiem: mój rejestrator
    chiński, miał otwarty telnet. Wiesz czemu? Bo zapakowano na niego
    DemoBoard z debugiem.

    > Przecież masz w swoim pentagonie serwer. Jak Ci zdechnie to Ci cały dom
    > wylatuje w powietrze :) Rejestrator ma również zapis do chmury więc
    > problemy jakiekolwiek odpadają.

    Zapis do chmury na LTE u przeciętnego suwerena :D Ależ to futurystka.

    > Chińskie kamery już dawno wyprzedziły to co w ogóle znasz.

    To dobrze, bo to co znam, to chińskie kamery. Dobrze wiedzieć że
    zapirrniczają tak szybko, że się wyprzedzają.

    > Rejestrator w wersji X5 Dahua

    Kosztujący? A nie, to już było, futurystyka finansowa.

    > Niezupełnie. Ilość klatek też się liczy a w przypadku Twoich kamer na
    > korbkę (czujnik dodatkowy)

    Jesteś pewnien że analogowe nie mają wiekszych praw do nazwania "na
    korbkę" ;)

    > same matryce masz tak stare

    Jedna z nich jest z 2020 roku. To już "stare"? Pozostałe nie starsze niż
    4 lata, jak wydaje mi się po zakupach. Może się gdzieś pomyliłem o rok,
    ale żeby stare? na przestrzeni tych 4 lat jedyne co zmienono to kodek na
    H.265 i podskoczyła rozdzielczośc vs cena.

    > że czułość ich
    > jest pod progiem czegokolwiek, co obecnie jest dostępne więc w nocy masz
    > ślepe kamery (co już pisałeś).

    Ślepe nie są. Nic takiego nie napisałem. Powiedzielm tylko, że kamery,
    wszystkie, w nocy daja kiepski obraz. Z zafałszowanymi odcieniami
    szarości i brakiem naturalnych cieni. Powoduje to kłopoty w
    rozpoznawaniu twarzy.

    ... I to wszytko ma coś mówić o jakiejś ilosci klatek i miejscu na dysku?

    Nagrywam w 10fps. Mogę w 50, jesli chcesz, ale użytecznośc znikoma.
    Podpowiem ci ciekawostę: jeśli zwiększe fps z 10 do 50 to plik, uważaj!,
    nie wzrośnie 5x. Wzrośnie odrobinę bez utraty jakości. To dlatego, że
    kodeki 26[4|5] generują strumień wyjściowy zalezny od tego co dzieje się
    w obiektywie, a nie ilości klatek. Więcej klatek - mniej róznic - mniej
    danych na klatkę. Magia, kochany, magia algorytmiki!

    > Raz piszesz że masz kamery ze śmietnika, które 10 lat temu

    Nic takiego, o 10 latach, nie pisze. W swojej wściekłości potrzebujesz
    wsadzić mi w usta słowa które nie padły.

    > wyrzucił, potem kupujesz na OLX jakiś szmelc

    Ale nawet nie wiesz jakie to kamery, skąd przyszło Ci do głowy że możesz
    to zgadnąć i oceniać je jako szmelc?

    > 70zł potem implementujesz jakieś dziwadła na Linuksie

    I działa. Z jakoscią obrazu lepszą niż monitoring u sąsiada, kosztujący
    ponad 4kzł za bodaj 3 kamery. Wiem, byłem obejrzałem sprawdziłem.
    Profesjonalny.

    > za chwilę
    > wyciągasz jakąś kamerę za 150zł z wątpliwym IVS...

    Nie wyciągne, bo do analogu nie przejdę.

    > Ja piszę o kamerze IP za 600zł

    Czyli dyskutujesz sam ze sobą. Jeszcze nie upadłem na głowę aby kupować
    kamerę w cenie całego mojego monitoringu, nie rózniącą się jakoscią
    obrazu od mojej przeciętnej kamery.

    >, którą można zastąpić kamerą CVI za 100zł
    > ale lepszy rejestrator, który obskoczy 8 kamer w taki sposób, że zastąpi
    > taką kamerę autonomiczną IP za 600zł. Dodawać chyba umiesz.

    Ale moja kamera IP nie koztowałą 600zł. Kosztowała 10x mniej. Urojenia
    jakie masz, są jak widzę nie do wyleczenia. Nikt tu nie pisał o kamerach
    za 600zł, padła kwota 70zł. Możesz udowodnić, jesli chcesz, liczbami,
    dlaczego kamera analgoowa a 600zł ma być lepsza od mojej za 70zł. Jeśli
    chcesz, możesz udowodnić to wobec kamery *nowej* za jakieś 150zł.
    Hikvision bullet, powiedzmy. Ja podpinam ją do ZoneMindera i mogę sobie
    wykrywać ludzi, koty i kosmitów, jak chcę.

    > No, bez IVS.

    Ale ja to IVS mogę zrealizować a darmo na ZoneMinder (ok, płacąc
    współdzielonym hardware). Tylko po co - czujka za 10zł załatwia 99%
    zapotrzebowania detekcji ruchu.

    > Nachuj to komu w obecnych czasach? Piszesz o pająkach,
    > muchach, liściach na drzewie.

    Nie, piszę o własnorecznie poskładanym systemie monitoringu. W razie
    potrzeby z bajerami za które w gotowych rozwiązaniach zapłacę własną nerką.

    > IVS rejestruje to co potrzebne, jeśli
    > chodzi o ruch. Głupi ryj złodzieja w oku kamery, to od razu specjalna
    > fotka w majlu i może sobie nawet ukraść wszystko.

    Mam nadzieje że kamery IVS od razu zdejmują mu szmatę z pyska, dzięki
    czemu od razu widać wydatną wyższaość systemów analogowych nad
    dziadowskimi cyfrowymi, na których szmata dalej się nagrywa a meila nie
    udaje się wysłać bo łacza analogowe z tepsy.

> [...]
    > fotka i film a na dodatek ciągłość zapisu. Już pomijam że rejestrator ma
    > bufor i zapisuje już PRZED zdarzeniem, żeby była ciągłość akcji a nie po

    Niesamowite. Wszystko to + dodatkowe bajery mogę osiągnąć na moim
    ZoneMinderze. Powiedz mi *CO* w końcu oferuje mi ten analogowy lepiej
    niż te trywialne ficzery o których wspominasz i które mam a niekóre mogę
    mieć ale nie używam?

    Powiedz prawdę, nie masz pojęcia co to jest ten cały ZoneMinder, prawda?
    Nawet śladu.

    > Tak, kamerę IP można wtedy stosować jako dodatek do systemu ale systemu
    > w całości nie oparłbym dzisiaj na IP. Mam znacznie niższe koszty i
    > konfigurację w przypadku CVI.

    Nie masz. Masz 1 kamerę z kiepskim rejestratorem w cenie całego mojego
    monitoringu. I prawdopodowbnie mniej możlwiości i identyczna jakość obrazu.

    > Ty nie ale ktoś posiada ogród z furtką.

    500m? To jakiś dworek pod Wrockiem?

    > Bo zwyczajnie nie potrafisz spojrzeć na sprawę ogólnie ale w/g siebie.

    Patrze ogólnie:

    Lepiej stosować systemy monitoringu w domkach jednorodzinnych z
    możliwością wpięcia kamery 500m dalej. Bo nigdy nie wiadomo co z tym
    rozszerzaniem wszechświata bedzie.

    > Nerdzisz i myślisz, że innym nerdzenie też sprawia przyjemność.

    Nie sprawia. Ba, napisałem że to dla nerdów. Jak ktoś nie jest nerdem,
    to niech kupuje rejestrator z allgro, chiński, za 200zł. Nie wystarczy,
    ale wyjścia nie ma.

    > Dzisiaj obowiązuje zasada: kupuję, wtyczkam, włączam, działa, używam.
    > Koniec pierdolenia :)

    Po czym zwyczajowo takie łajzy przybiegają do mnie i pytają "a jak
    zrobiłeś że to widać na komórce" i okazuje się że u nich się nie da. Za
    drogi system, za profesjonalizm trzeba płacić brakiem przyziemnych ficzerów.

    > Bredzisz bo jesteś ignorantem z tendencją starczego konserwatyzmu, zaraz
    > udowodnię:

    Konserwatyzm? Jesteś pewien że przywiązanie do gównianego analogu to
    jest postępowość ;)?

    > Spokojnie, są tacy.

    Nie ma. Możesz śmiało włamywać się do moich. Jak chcesz, to podrzuce Ci
    adresacje: 1.1.1.0/255.255.255.0. Puść sobie nmapa, kamery nie mają
    firewalla. Oczywiście jak już uzyskasz dostęp do tej sieci. Ale skoro
    twierdzisz że tacy są, to pewnie znasz jakiegoś, na pewno pomoże.

    > Czyli jednak dodatkowa instalacja, routery/srery i pierdolenie. W domu.

    Odwrotnie. Nie ma nic dodatkowego.

    > Bredzisz. Mam miliony kamer IP i zdążę przejść obok takiej, odpalić
    > telefon i oglądam jak tam jeszcze idę. Kilkusekundowe opóźnienie jest
    > zawsze.

    Gówna prawda.

    Używasz kamer internetowych, które przepuszaczają obraz przez jakieś
    chińskie chmury i 40 ośrodków szpiegowskich.

    Jeśl chcesz, zaprasza do mnie. Mieszkam na Śląsku. Zapraszam, pod
    warunkiem że tą ignorancję sam skonsumujesz na miejscu, najlepiej pukają
    się cegłówką w łeb. Skoro nie potrafisz zrobić kamer IP z obrazem w
    czasie rzeczywistym, po ch... się w ogóle wypowiadasz w tym wątku,
    pseudo-specjalisto i ignorancie?

    Jesli wykazujesz otwarty umysł to zainteresuj się jak działa protokół
    rtsp w sieci lokalnej, jakie opóźnienia daje ethernet na UDP i co z tego
    wynika dla opóźnień obrazu.

    Obraz z moich kamer dodatkowo przedziera sie przez HomeAssistanta i
    dopiero jest wyświetlany. I opóxnienie dalej praktycznie nie istnieje.

    Oczywiście, można pierdolić, jak to masz w zwyczaju, że czarne jest
    białe, tym bardziej że nie masz pojęcia jak to wszystko działa i
    bazujesz tylk ona swojej niewiedzy w jakimkolwiek temacie. Nic na to nie
    poradzę.

    > Nigdy nie miałem popsutej instalacji IP. Zwyczajnie uważam, że kamery IP
    > są do wykorzystania w obserwacji profesjonalnej, bo zupełnie o coś
    > innego tutaj chodzi.

    Oczywisćie. Na szczęscie, kogo to obchodzi co uwazasz skoro nie masz
    pojęcia o czymkolwiek zwiazanym z kamerami IP?

    > Robienie sobie w domu kamer IP to taka sama zabawa jak robienie 3
    > pasmowej autostrady na swoim podwórku do jazdy rowerem.

    Szczególnie że kosztuje średnio licząc 10x mniej niż twoje żałosne
    kamery analogowe, ch... komu na co potrzebne w 500m domu.

    > Tysiąc lat temu, kiedy Arka osiadła na górze Ararat wymyślono kamerę PAL
    > do której się wciąż odnosisz

    Nigdzie się nie odnosze, kłamco. Nigdzie.

    > Skończyła Ci się wiedza i doświadczenie w tym zakresie ale pozostało
    > doświadczenie sprzed 10 lat na temat kamer IP

    Obudź się. Ilosc kamer IP do domowych zastosowań, w sklepach, jest
    większa niż analogowych o jakieś kilka zer.

    Połącz kropki. Dwie. Dasz radę.

    > i bredzisz co jakiś czas w
    > tym temacie. Proponuję jakieś szkolenie, jeśli chcesz się wypowiadać, bo
    > wiedzy nie masz żadnej w nowych technologiach i co najważniejsze,
    > ignorujesz tą wiedzę.

    Tylko że ja się nigdzie nie wypowiadam o tym, że systemy analogowe są złe.

    Ja się wypowiadam że systemy IP są ok.

    I tutaj wchodzi Lord Poo, z idityzmami, nieaktualnymi informacjami,
    ignorancją i stara się postawić w roli mentora, eksperta, a wychodzi
    pustak nie mający pojecia na co narzeka.

    Nigdzie nie odnoszę sie do jakosci systemów analogowych w negatywnym
    świetle. Nigdzie nie twierdze że nie nalezy montować. Natomiast u Ciebie
    w kółko kamery IP mają po 10 lat, kosztują 600zł i cały świat włamuje
    się w wyizolowany ethernet. Masz urojenia, i to poważne.

    Kto Ci broni montować analogi, skoro uważasz że lepsze?

    Po prostu nie wypowiadaj się, ignorancie, w tematach wymagających
    nerdowskiej wiedzy z zakresu sieci, linuxa i kamer IP. Nie masz śladu
    kwalifikacji do tego, nawet amatorsko. Wszystko co mówisz to wyssane z
    palca bzdury wyczytane w internecie lub co gorsza wąłsne urojenia.

    ip-6mp-8-kamer-xvr1b08-11103663726
    > Wycinając i ignorując mój link

    Link cały czas widoczy powyżej, nie został wyciety.

    > zawarłem w linku, wszystkie informacje z zakresu mozliwości jednego z
    > tańszych rejestratorów ale najważniejsza jest w PDF na dole strony,
    > którą olałeś ciepłym moczem :)

    Dalej nie pojmujesz. Nikt nie twierdzi że spec kłamie. Ja pytam, czy to
    dalej ten sam, wkładany od 5 lat, wykastrowany linux z krańcowo
    upierdliwą jakością. Wszystkie tańsze rejestratory są bazowane na prawie
    identycznym linuxie produkowanym przez bodaj Hikvision.

    > I taka dyskusja z Tobą.

    W kółko dyskutujesz ze swoimi urojeniami, może to już etap że ten w
    lustrze ma inne poglądy.

  • 60. Data: 2021-09-02 20:25:03
    Od: a a <m...@g...com>

    On Thursday, 2 September 2021 at 19:09:44 UTC+2, heby wrote:
> [...]
    > identycznym linuxie produkowanym przez bodaj Hikvision.
    > W kółko dyskutujesz ze swoimi urojeniami, może to już etap że ten w
    IVS
    https://www.dahuawiki.com/IVS
    "IVS - Intelligent Video Surveillance
    About

    The Face Capture, Perimeter Protection, and IVS functions cannot be used at the same
    time, only one Analytics+ or IVS function can be used at a time. In addition, the
    Smart H.265+ and the Smart H.264+ cannot be used simultaneously with either an
    Analytics+ or an IVS feature.

    After smart codec is enabled, the device would stop supporting the third bit
    stream, ROI, and smart event detection, and the actual interface shall prevail.

    https://www.worldeyecam.com/blog/how-to/what-is-ivs.
    html

    What is IVS?
    August 31, 2017 Hailey Caine
    Intelligent Video System (IVS)

    With built-in intelligent video analytics, the NVR has the ability to detect and
    analyze moving objects for improved video surveillance. The NVR provides optional
    standard intelligence at the edge allowing detection of multiple object behaviors
    such as abandoned or missing objects. IVS also supports Tripwire analytics, allowing
    the camera to detect when a pre-determined line has been crossed, People Counting,
    ideal for business intelligence, and Facial Detection, for searching or
    identification of individuals.

    Some IP cameras have a built-in video analysis based on intelligent algorithms and
    can achieve the following: Tripwire,Intrusion,Abandoned/ Missing can timely, quickly
    and accurately respond to monitoring events in specific area. It enhances monitoring
    efficiency. At the same time, the cameras can support face detection, and can quickly
    capture a face and upload the image to the server.