  • Date: Fri, 02 Jan 2009 20:31:10 +0100
    From: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Zmywarka - kilka pytań

    Paweł Muszyński pisze:
    > Witam.
    > Decyzja o zakupie zmywarki już podjęta, model też wybrany - Bosh SMS
    > 69M02EU - nie chcę zaczynać flejma nt. szerokości zmywarek.
    > Mam za to kilka pytań instalacyjnych:
    >
    > 1. Najprawdopodobniej węże przyłączeniowe okażą się za krótkie -
    > wyczytałem, że nie można ich przedłużać, trzeba wymienić. Na allegro
    > znalazłem długie węże, nawet z Aqua Stop, pytanie, czy będę w stanie sam
    > je podmienić w zmywarce? Czy to jakaś wyższa technika?

    Nie wiem czy nie mozna. Ja mam laczony i dziala. Niby prawdopodobienstwo
    zalania wzrasta, ale nie wiem czy az tak mocno.

    > 2. Czy będzie problem, żeby zmieścić tą zmywarkę pod blatem 81 cm? Na
    > stronie napisali, że wysokość bez górnego blatu to 81,5 cm, ale ma
    > regulowane nóżki - czy da się 0,5 cm obniżyć, czy ten wymiar, który oni
    > podają jest minimalny?
    >
    > 3. Mam pod zlewem syfon z bocznym wejściem, które chyba jest do
    > zmywarki, ale czy nie lepiej podłączyć odpływ zmywarki przed syfonem
    > umywalkowym? Czy podłączenie na między syfonem a zlewem nie spowoduje
    > dodatkowych efektów dźwiękowych / zapachowych przy wypompowywaniu wody
    > ze zmywarki?

    Ja tak mam i niestety efekty dzwiekowe sa. Zapachy sie zadne nie
    wydostaja. Lepiej chyba przylaczyc bezposrednio do kanalizy, jezeli jest
    taka mozliwosc.

    > 4. Jeśli chodzi o podłączenie wody - w kuchni mam miedzianą instalację z
    > przejściem na 3/8" - wymyśliłem, że kupię trójnik 3/8 " i do tego
    > redukcję 3/8 " <-> 1" i tak podłącze wodę do zmywarki. Będzie OK?

    Pewnie nie da sie inaczej, wiec musi byc OK.

    > 5. Czy zmywarka może stać bezpośrednio przy kuchence albo lodówce, czy
    > są jakieś przeciwwskazania?

    Chyba nie ma przeciwwskazan. Sa urzadzenia typu combo kuchenka +
    zmywarka i jakos dzialaja. Lodowka na pewno nie zaszkodzi, a i zmywarka
    sie nie grzeje jakos specjalnie, wiec lodowce nie powinna zaszkodzic.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT