  • 1. Data: 2009-01-02 19:16:44
    Temat: Zmywarka - kilka pytań
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Witam.
    Decyzja o zakupie zmywarki już podjęta, model też wybrany - Bosh SMS
    69M02EU - nie chcę zaczynać flejma nt. szerokości zmywarek.
    Mam za to kilka pytań instalacyjnych:

    1. Najprawdopodobniej węże przyłączeniowe okażą się za krótkie -
    wyczytałem, że nie można ich przedłużać, trzeba wymienić. Na allegro
    znalazłem długie węże, nawet z Aqua Stop, pytanie, czy będę w stanie sam
    je podmienić w zmywarce? Czy to jakaś wyższa technika?

    2. Czy będzie problem, żeby zmieścić tą zmywarkę pod blatem 81 cm? Na
    stronie napisali, że wysokość bez górnego blatu to 81,5 cm, ale ma
    regulowane nóżki - czy da się 0,5 cm obniżyć, czy ten wymiar, który oni
    podają jest minimalny?

    3. Mam pod zlewem syfon z bocznym wejściem, które chyba jest do
    zmywarki, ale czy nie lepiej podłączyć odpływ zmywarki przed syfonem
    umywalkowym? Czy podłączenie na między syfonem a zlewem nie spowoduje
    dodatkowych efektów dźwiękowych / zapachowych przy wypompowywaniu wody
    ze zmywarki?

    4. Jeśli chodzi o podłączenie wody - w kuchni mam miedzianą instalację z
    przejściem na 3/8" - wymyśliłem, że kupię trójnik 3/8 " i do tego
    redukcję 3/8 " <-> 1" i tak podłącze wodę do zmywarki. Będzie OK?

    5. Czy zmywarka może stać bezpośrednio przy kuchence albo lodówce, czy
    są jakieś przeciwwskazania?

    To chyba wszystko, chyba, że jeszcze macie jakieś dobre rady - chętnie
    posłucham.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://www.e-street.pl

  • 2. Data: 2009-01-02 19:31:10
    Temat: Re: Zmywarka - kilka pytań
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Paweł Muszyński pisze:
> [...]
    > znalazłem długie węże, nawet z Aqua Stop, pytanie, czy będę w stanie sam
    > je podmienić w zmywarce? Czy to jakaś wyższa technika?

    Nie wiem czy nie mozna. Ja mam laczony i dziala. Niby prawdopodobienstwo
    zalania wzrasta, ale nie wiem czy az tak mocno.

> [...]
    > umywalkowym? Czy podłączenie na między syfonem a zlewem nie spowoduje
    > dodatkowych efektów dźwiękowych / zapachowych przy wypompowywaniu wody

    Ja tak mam i niestety efekty dzwiekowe sa. Zapachy sie zadne nie
    wydostaja. Lepiej chyba przylaczyc bezposrednio do kanalizy, jezeli jest
    taka mozliwosc.

    > 4. Jeśli chodzi o podłączenie wody - w kuchni mam miedzianą instalację z
    > przejściem na 3/8" - wymyśliłem, że kupię trójnik 3/8 " i do tego
    > redukcję 3/8 " <-> 1" i tak podłącze wodę do zmywarki. Będzie OK?

    Pewnie nie da sie inaczej, wiec musi byc OK.

    > 5. Czy zmywarka może stać bezpośrednio przy kuchence albo lodówce, czy
    > są jakieś przeciwwskazania?

    Chyba nie ma przeciwwskazan. Sa urzadzenia typu combo kuchenka +
    zmywarka i jakos dzialaja. Lodowka na pewno nie zaszkodzi, a i zmywarka
    sie nie grzeje jakos specjalnie, wiec lodowce nie powinna zaszkodzic.

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 3. Data: 2009-01-02 21:27:39
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Paweł Muszyński pisze:

    > 5. Czy zmywarka może stać bezpośrednio przy kuchence albo lodówce, czy
    > są jakieś przeciwwskazania?

    U mnie zmywara stoi przy kuchence i nic się nie dzieje. Chyba nawet
    instrukcja nie zabrania.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2009-01-02 21:49:17
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org> wrote:

    > 1. Najprawdopodobniej węże przyłączeniowe okażą się za
    > krótkie -
    > wyczytałem, że nie można ich przedłużać, trzeba wymienić.

    Bzdura, oczywiście, że można przedłużać, bo i niby dlaczego nie?

> [...]
    > spowoduje
    > dodatkowych efektów dźwiękowych / zapachowych przy

    Spowoduje, efekty są nawet dość głośne, więc jeśli możesz
    podłączyć za syfonem (patrząc od strony zlewu) to podłącz tam.

> [...]
    > Będzie OK?

    Będzie OK.

    > 5. Czy zmywarka może stać bezpośrednio przy kuchence albo

    Przeciwwskazań brak. Moja zmywarka (mała) stoi na lodówce :-)

    J.

  • 5. Data: 2009-01-03 09:53:33
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Kiepsko, bo blat z jednej strony będzie niepodparty, no i szkoda podgrzewać lodówke.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-01-03 20:44:12
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    im wiecej rurek dodatkowych tym wieksza szansa ze cos zacznie ciec, zrob to
    dobrze i pewnie to bedzie dobrze ;)

    Odplyw nie moze miec nieskonczonej dlugosci i roznicy poziomow bo pompa ma
    okreslona wydajnosc... z

    syfon na odplywie mozna zrobic ukladajac odpowiednio rure - ja tak mam.

    Tak, bedzie glosniej - tak mam, ale nie jest to tragicznie czlowieku :) Dzwiek
    jak wylatujacej wody ze zlewu (przy wycianieciu korka - nie szum z kranu).
    Zmywarka robi z 3-4 wypompowania wody na cykl. Ja nie mam kawalerki i halas w
    ogole nie przeszkadza, glosniej slychac prace wiatrakow - sikania zmywarki po
    sciankach obudowy (Siemens). Zbyt slabo wygluszone scianki... ale da sie
    przezyc :)