  • 1. Data: 2009-01-02 14:45:43
    Temat: AGD i darmowa ciepła woda
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Mam kolektor ciepła i zbiornik 300 litrów na wodę. Mam w zasadzie ciepłą
    wodę za darmo - temperatura powiedzmy 30-40st.

    Pytanie: można to bez problemów podłączyć do pralki i zmywarki?

    GB

  • 2. Data: 2009-01-02 15:40:12
    Temat: Re: AGD i darmowa ciepła woda
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 15:45:43 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):

> [...]
    > wodę za darmo - temperatura powiedzmy 30-40st.
    >
    > Pytanie: można to bez problemów podłączyć do pralki i zmywarki?

    Można. Ja mam. Oczywiście o ile Twój sprzet jest dostosowany do pdłączenia
    do ciepłej wody, ale w zasadzie wszystkie są.

  • 3. Data: 2009-01-02 16:49:32
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 3 Jan 2009 17:29:34 +0100, Picia napisał(a):

    > [ciach]
    > A jakie macie kolektory ? Płaskie czy próżniowe bo też się zastanawiam nad
    > takim rozwiązaniem.

    Ja nie wiem, jakie mamy - takie jakieś płaskie, za szkłem, na dachu. I
    zbiornik 1000 l w piwnicy.
    Ale Ci szczerze powiem, że zimą to z nich pożytku ni ma. Co by nie mówić.
    Za to wiosną i latem oraz tak m.w. do końca września jest dostatecznie dużo
    wody do mycia dla 4-osobowej rodziny, bez konieczności dogrzewania.

  • 4. Data: 2009-01-02 16:53:11
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Picia pisze:
    > [ciach]
    > A jakie macie kolektory ? Płaskie czy próżniowe bo też się zastanawiam
    > nad takim rozwiązaniem.

    W związku z tym, że chcę podłączyć kolektory do C.O to polecam tylko i
    wyłącznie próżniowe, ale te możliwie dobrej firmy żadncyh gówien z chin.
    Bo one dają dużą moc w chwilach gdy jest mało słońca.

    GB

  • 5. Data: 2009-01-02 16:54:04
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Ikselka pisze:

> [...]
    > Za to wiosną i latem oraz tak m.w. do końca września jest dostatecznie dużo
    > wody do mycia dla 4-osobowej rodziny, bez konieczności dogrzewania.

    Ikselka... ty mącicielu wody... po prostu strach się odezwać. 1000
    litrów? Basen macie?

    GB

  • 6. Data: 2009-01-02 17:20:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Fri, 02 Jan 2009 17:54:04 +0100, Grzegorz Brycki napisał(a):

    > Ikselka... ty mącicielu wody... po prostu strach się odezwać. 1000
    > litrów? Basen macie?
    >
    > GB

    Nie, nie basen, ale chcielismy, żeby ciepłej wody do mycia i dla zmywarki
    nie brakowało - w końcu 3 baby w domu to gorzej, niż stado fok ;-)
    A zbiorniczek, i owszem, wysoki pod sufit, obejść go trudno, zwłaszcza że
    grubo izolowany, mało co przejścia zostało...
    :-D

  • 7. Data: 2009-01-02 21:59:59
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    > Ja nie wiem, jakie mamy - takie jakieś płaskie, za szkłem, na dachu. I
    > zbiornik 1000 l w piwnicy.
    > Ale Ci szczerze powiem, że zimą to z nich pożytku ni ma. Co by nie
    > mówić.
    A jaką macie powierzchnię kolektorów? Bo coś mi się zdaje źle jest
    dobrana i stąd to ograniczenie czasowe.

    pozdrawiam Piotr

  • 8. Data: 2009-01-03 16:29:34
    Od: "Picia" <p...@o...pl>

    [ciach]

    --
    Piotr

  • 9. Data: 2009-01-07 16:33:46
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Ikselka pisze:

    > Można. Ja mam. Oczywiście o ile Twój sprzet jest dostosowany do pdłączenia
    > do ciepłej wody, ale w zasadzie wszystkie są.
    Kiedyś była znakomita, samobieżna pralka "Wiatka", ale od dawna nie
    spotkałem takich. Naprawdę są?
    F.

  • 10. Data: 2009-01-08 08:35:51
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Widziałem firm "zachodnich" np. General Electric czy Hoover, podobnie amerykańce
    czasem mają (może do kolektorów słonecznych?).
    JaC

    -----