  • 1. Data: 2009-01-02 15:12:30
    Temat: płyty GK i pękanie ścian
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    Witam,

    Tak patrząc na doświadczenia budowy domów, które od środka wyłożone są
    płytą GK to widzę, że jednak nie ma szans uchronić się przed pękaniem
    ścian. Czy aby na pewno?

    Jedno to oczywiście dobre łączenie i poprawna technolgia, ale druga
    sprawa, to czy nie ma jakiś takich siatek stalowych (?), które można
    położyć jeszcze na ścianie i dopiero kłaśc tynk? Tak żeby po prostu
    zapobiec pękaniu ścian?

    Ma to sens?

    Grzegorz Brycki

  • 2. Data: 2009-01-02 17:23:41
    Temat: Re: płyty GK i pękanie ścian
    Od: "PeJot ( home)" <P...@o...pl>

    Grzegorz Brycki pisze:
> [...]
    > sprawa, to czy nie ma jakiś takich siatek stalowych (?), które można
    > położyć jeszcze na ścianie i dopiero kłaśc tynk?

    Niestety, siatka jest rozciągliwa.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 3. Data: 2009-01-02 18:44:35
    Od: "Piotrek" <...@...ru>

> [...]
    > sprawa, to czy nie ma jakiś takich siatek stalowych (?), które można
    > położyć jeszcze na ścianie i dopiero kłaśc tynk? Tak żeby po prostu

    ja u siebie mam porownanie na sufitach.
    w dwoch pomieszczeniach gipsowal sufity gosc od plytek, laczenia robil
    siatka, po 2 latach widac pekniecia.
    w pozostalych pomieszczeniach robil znajomy(siatka>gipsowanie>tasma
    papierowa>gipsowanie) brak sladu pekniec :)

    --
    pzdr
    piotrek

  • 4. Data: 2009-01-03 16:28:11
    Od: "Picia" <p...@o...pl>

> [...]
    > sprawa, to czy nie ma jakiś takich siatek stalowych (?), które można
    > położyć jeszcze na ścianie i dopiero kłaśc tynk? Tak żeby po prostu

    Ja mam poddasze tak zrobione sufit podwieszany na krokwiach zarówno poziomy
    jak i skosy też wszystko na wieszakach oraz ściany też na profilach i mogę
    powiedzić orientacjnie że mi prawie nie pęka. Robiłem w systemie Knauf. W
    narożach gdzie niegdzie są delikante pęknięcia ale musisz sie dokładnie
    przyjrzeć aby je zobaczyć. Wydaje mi się że 75% to ekipa a 25% to gwarancja
    dobrego wykoanania.
    --
    Piotr

  • 5. Data: 2009-01-03 20:40:30
    Od: "Jackare" <j...@...pl>

> [...]
    > sprawa, to czy nie ma jakiś takich siatek stalowych (?), które można
    > położyć jeszcze na ścianie i dopiero kłaśc tynk? Tak żeby po prostu

    Trzeba wiedzieć gdzie i jakie dylatacje zrobić. Do których profili
    przykręcać a do których nie, jak zbudować stelaż żeby nie przenosił drgań
    lub ruchów budynku.
    Np jeżeli w budynku z miękkimi stropami zrobisz sztywny stelaż bez dylatacji
    skręcony do górnego i dolnego profila U to masz gwarancję że ci ściana
    popęka i nie tylko przy suficie ale także wzdłuż profili CD na łączeniach
    płyt.
    Do tego należy w odpowiednich miejscach stosować taśmy z włókna szklanego,
    bindy itp.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2009-01-03 20:47:38
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Grzegorz Brycki wrote:
    > Witam,
    >
    > Tak patrząc na doświadczenia budowy domów, które od środka wyłożone są
    > płytą GK to widzę, że jednak nie ma szans uchronić się przed pękaniem
    > ścian. Czy aby na pewno?

    Na juz pekajace sciany - moze tapeta z wlokna szklanego? Farba delikatnie
    lateksowa (ale nie za mocno lateksowa bo tym sie fatalnie kryje taka tapete!
    Dulux z mala iloscia lateksu jest b. dobra). Ja lubie takie tapety, jednolity
    kolor bez wzorkow, nic nie peknie ;)