    Date: Thu, 19 Feb 2015 04:22:03 +0100
    From: wolim <n...@p...tu>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Zupki z torebki.

    W dniu 2015-02-19 o 00:05, Pszemol pisze:

    > Są ludzie którzy nie bardzo znają się na "nauce" i jak
    > usłyszą "chemia" to boją się nieznanego jak ognia...
    >
    > Często na jakimś party usłyszę jakiegoś nawiedzonego
    > przyjaciela-przyjaciela który palnie coś takiego jak
    > "on nie je tego czy tamtego bo nie chce chemii w kuchni".
    > I wtedy aż ciśnie się na usta pytanie: a woda to nie chemia?
    > Sól kuchenna to nie chemia? I ta truskawka to świetny przykład.
    > Ale wolę nie wdawać się w dyskusję tego typu bo to nie ma
    > większego sensu - nie przekonasz nikogo albo prawie nikogo.
    > Można czasem wybadać poziom inteligencji i potem dopiero
> [...]

    Ja również często używam określenia "chemia", ale ma ono u mnie jednak
    nieco odmienne znaczenie. Określam nim szkodliwe związki chemiczne
    znajdujące się w produktach mocno przetworzonych takie jak konserwanty,
    glutaminian sodu, sztuczne barwniki, itp. Tego typu związki chemiczne z
    całą pewnością nie są zdrowsze dla naszego organizmu niż te występujące
    naturalnie w warzywach, czy owocach. Więc porównywanie w tym kontekście
    określenia "chemia" z jabłkiem czy truskawką traci swój sens.

    Oczywiście, i mnie zdarza się korzystać z gotowych produktów, takich
    jak, na przykład, wspomniana zupa w proszku "Barszcz biały". Zresztą
    całkiem smaczna. Nie mniej, zawsze czytam skład tego co kupuję i staram
    się wybierać produkty, które owej "chemii" zawierają jak najmniej.

    Pozdrawiam,
    MW